Νέο Piaggio MP3
Το Piaggio MP3 ανανεώνεται πλήρως και αποκτά ακόμα πιο σπορ στυλ. Αντλεί έμπνευση από τον κόσμο των αυτοκινήτων, με καινοτόμα, προηγμένης τεχνολογίας χαρακτηριστικά που ανεβάζουν την άνεση και την ασφάλεια σε πρωτοφανή επίπεδα.
Το Piaggio MP3 ήταν πάντα ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της τεχνολογικής υπεροχής που εφαρμόζεται στα σκούτερ του Ομίλου Piaggio. Έτσι, το νέο Piaggio MP3 είναι το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που διαθέτει προηγμένα συστήματα υποστήριξης του αναβάτη (ARAS, Advanced Rider Assistance Systems), με μια καινοτόμο πλατφόρμα λειτουργιών, η οποία βασίζεται στην τεχνολογία Imaging Radar 4D που αναπτύχθηκε από την Piaggio Fast Forward, τη θυγατρική εταιρεία ρομποτικής του Ομίλου Piaggio, με έδρα στη Βοστώνη. Την τεχνολογική υπεροχή του οχήματος, ολοκληρώνουν η μεγαλύτερη στην κατηγορία οθόνη πολλαπλών λειτουργιών full color TFT 7″, το σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί και η συνδεσιμότητα με πλοήγηση, καθώς και το cruise control και η όπισθεν με κάμερα οπισθοπορείας, που διαθέτει η έκδοση 530 hpe Exclusive
Κατασκευασμένα στην Ιταλία στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera, τα μοντέλα της νέας σειράς Piaggio MP3 διαθέτουν τους σύγχρονους κινητήρες της οικογένειας hpe – High Performance Engine: Το Piaggio MP3 400 hpe και το Piaggio MP3 400 hpe Sport μοιράζονται τoν κινητήρα 400 κ.εκ. που αποδίδει πάνω από 35 CV. ενώ το κορυφαίο Piaggio MP3 530 hpe Exclusive είναι εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουριο κινητήρα 530 hpe, με την ισχύ του να φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ, με περισσότερα από 44 CV. Και ας μην ξεχνάμε το Piaggio MP3 300 hpe, που είναι επίσης μέλος της οικογένειας MP3, το οποίο διαθέτει την ίδια 3-τροχη τεχνολογία και τη συνδυάζει με πιο μικρές διαστάσεις και απόδοση που έχει διαμορφωθεί ειδικά για μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον.
Το νέο μοντέλο διαθέτει πολλά στοιχεία που αντλούν έμπνευση από τις τελευταίες τάσεις στον σχεδιασμό αυτοκινήτων, όπως είναι η πιο επιβλητική, πιο σπορ μπροστινή όψη και τα φλας που έχουν ενσωματωθεί στους θόλους των τροχών. Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο εμφανής όταν κοιτάς το όχημα προς το πίσω μέρος του, με τις γραμμές να διατρέχουν το όχημα μέχρι και την ουρά με την οριζόντια φωτιστική μονάδα LED με τα ενσωματωμένα φλας. Η ουρά είναι γενικά πιο μικρών διαστάσεων και κομψή: η ολοκαίνουργια θέση της βάσης πινακίδας κυκλοφορίας στον τροχό, είναι ένα στοιχείο που πρώτη φορά υιοθετείται στο Piaggio MP3 και συμβάλλει περαιτέρω στην εξαιρετικά λεπτή εμφάνιση της ουράς.
Ευθυγραμμισμένοι με την πιο σπορ σχεδίαση, οι τροχοί διατηρούν τη χαρακτηριστική, διπλή σχεδίαση πέντε ακτίνων, αλλά με πιο σφιχτές και έντονες γραμμές.
Το σύστημα συνδεσιμότητας PIAGGIO MIA (προαιρετικό στην έκδοση 400 hpe) και η αποκλειστική εφαρμογή Piaggio -διαθέσιμη για λήψη στο App Store ή στο Google Play- επιτρέπουν τη σύνδεση συσκευών iOS ή Android μέσω Bluetooth στο Piaggio MP3, επεκτείνοντας τις λειτουργίες του πίνακα οργάνων. Το σύστημα PIAGGIO MIA περιλαμβάνει τόσο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για τη διαχείριση του φωνητικού βοηθού, των τηλεφωνικών κλήσεων και της μουσικής, μέσω του πρακτικού joystick που υπάρχει στο αριστερό χειριστήριο, όσο και της λειτουργίας GPS, χάρη στην οποία ο αναβάτης μπορεί να δει τις οδηγίες απευθείας στην οθόνη, μόλις οριστεί κάποιος προορισμός στο smartphone. Για να απολαμβάνετε πλήρως όλες αυτές τις δυνατότητες, στον προαιρετικό εξοπλισμό του Piaggio MP3 έχει συμπεριληφθεί ένα ειδικό κράνος Jet με ενσωματωμένα ακουστικά και ενδοεπικοινωνία Bluetooth.
Εκτός από τις δυνατότητες πλοήγησης, τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής, η πλατφόρμα πολυμέσων PIAGGIO MIA εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες της νέας έγχρωμης οθόνης TFT, επιτρέποντας στον οδηγό να δει μια πληθώρα πληροφοριών απευθείας στην οθόνη, οι οποίες σχετίζονται με τη διαδρομή που διανύθηκε και την κατάσταση του οχήματος. Συμπεριλαμβάνονται ιστογράμματα της μέσης ταχύτητας και της κατανάλωσης ή οι καμπύλες ισχύος και ροπής, με τις τιμές τους να εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο. Όλες οι πληροφορίες καταγράφονται επίσης από την εφαρμογή και μπορείτε να τις δείτε στην οθόνη του smartphone μέσω συνοπτικών στατιστικών για κάθε ταξίδι και έξυπνων γραφικών απεικονίσεων. Η εφαρμογή σάς επιτρέπει επίσης, να χρησιμοποιείτε το smartphone για να ενεργοποιείτε εύκολα τις λειτουργίες Bike Finder και Follow Me, οι οποίες αναβοσβήνουν τα φλας και ενεργοποιούν την κόρνα, για να μπορείτε να εντοπίσετε εύκολα το όχημά σας ακόμα και στους πιο πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης. Ενεργοποιεί επίσης τη μεσαία σκάλα φώτων και αποθηκεύει τη θέση που απενεργοποιήθηκε ο κινητήρας, βοηθώντας σας να εντοπίσετε το σκούτερ σας, ακόμη και στα πιο χαοτικά σημεία της πόλης.
Επίσης, όλα τα μοντέλα της νέας σειράς Piaggio MP3 διαθέτουν keyless σύστημα, το οποίο σας επιτρέπει να ενεργοποιείτε την ανάφλεξη χωρίς τη χρήση του συμβατικού κλειδιού και απλοποιεί όλες τις λειτουργίες, όπως είναι η ενεργοποίηση του κινητήρα, το άνοιγμα της σέλας, το άνοιγμα του καλύμματος της τάπας καυσίμου και το κλείδωμα του τιμονιού. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν, χωρίς να βγάλετε το τηλεχειριστήριο από την τσέπη σας. Στο πίσω μέρος της ποδιάς, ο κλασικός διακόπτης έχει αντικατασταθεί από ένα πρακτικό κουμπί: για την εκκίνηση του οχήματος, με ένα απλό πάτημα, (με αυτό τον τρόπο μεταδίδεται το σήμα που επιτρέπει την ανάφλεξη, το οποίο υποδεικνύεται από ένα μήνυμα καλωσορίσματος στην οθόνη TFT) και γύρισμα του διακόπτη στη θέση ΟΝ. Η ανάφλεξη του κινητήρα γίνεται με τον συνηθισμένο τρόπο, μέσω του κουμπιού που υπάρχει στο δεξί χειριστήριο.
Η ναυαρχίδα της νέας σειράς Piaggio MP3 είναι η έκδοση 530 hpe Exclusive, η οποία κάνει ένα άνευ προηγουμένου άλμα προς τα εμπρός, στην ιστορία εξέλιξης του Piaggio MP3, παρά τις πολυάριθμες σημαντικές καινοτομίες που έχουν γίνει σε όλη τη διάρκεια της κυκλοφορίας του. Στην πραγματικότητα, το Piaggio MP3 530 hpe Exclusive είναι το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που έχει εξοπλιστεί με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης αναβάτη ARAS. Η καινοτόμος πλατφόρμα υποβοήθησης του αναβάτη, βασίζεται στην τεχνολογία Imaging Radar 4D και αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από την Piaggio Fast Forward, τη θυγατρική εταιρεία ρομποτικής του Ομίλου Piaggio, η οποία ιδρύθηκε το 2015 και δραστηριοποιείται στη Βοστώνη των ΗΠΑ.
Είναι η πρώτη φορά που αυτοί οι προηγμένης τεχνολογίας αισθητήρες -τοποθετημένοι στο κέντρο, κάτω από το πίσω φως- εφαρμόζονται σε σκούτερ. Σε σχέση με τα αυτοκίνητα, υπάρχει η ιδιαιτερότητα της κλίσης κατά τη διαδικασία στριψίματος. Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που βασίζονται σε αισθητήρες υπερήχων, είναι εμφανή στο εξαιρετικά ευρύ οπτικό πεδίο και την αξιόπιστη παρακολούθηση, ανεξάρτητα από το επίπεδο φωτισμού και τις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Οι συσκευές ARAS που υπάρχουν στο Piaggio MP3 530 Exclusive έχουν βασικό ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια, διασφαλίζοντας τις λειτουργίες του Blind Spot Information System (BLIS) και του Lane Change Decision Aid System (LCDAS). Το BLIS ειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχημάτων στο τυφλό σημείο του καθρέφτη, εμφανίζοντας συγκεκριμένες ειδοποιήσεις στην οθόνη TFT. Παρακολουθώντας συνεχώς την πίσω περιοχή σε απόσταση έως και 30-35 μέτρων, το LCDAS είναι σε θέση να αναγνωρίσει τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα από αριστερά ή δεξιά, δημιουργώντας μια πιθανή συνθήκη κινδύνου σε περίπτωση που ο οδηγός ανάψει το φλας για να αλλάξει λωρίδα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός ενημερώνεται και μέσω ειδικής ειδοποίησης που εμφανίζεται στην οθόνη.
Το Piaggio MP3 530 hpe Exclusive διαθέτει και όπισθεν, η οποία παρουσιάστηκε από την Piaggio για πρώτη φορά σε τρίτροχο σκούτερ το 2019, στο Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced. Η όπισθεν εξακολουθεί να αποτελεί αποκλειστικό χαρακτηριστικό του Piaggio MP3 και τώρα περιλαμβάνει μια κάμερα οπισθοπορείας που επιτρέπει ακόμα πιο εύκολη και ασφαλή χρήση. Η όπισθεν και η κάμερα οπισθοπορείας ενισχύουν περαιτέρω την πρακτικότητα του Piaggio MP3, παρέχοντας ευκολία και μικρότερη προσπάθεια κατά τη στάθμευση ακόμα και σε στενά γκαράζ, σε ανηφόρες ή σε σημεία με περιορισμένο χώρο ελιγμών, τα οποία είναι πολλά στο αστικό περιβάλλον. Η όπισθεν ενεργοποιείται μέσω ενός αποκλειστικού κουμπιού που έχει προσαρμοστεί στον πίνακα οργάνων, με τον κινητήρα αναμμένο και το όχημα σε στάση. Μόλις ενεργοποιηθεί η όπισθεν, η εικόνα της πίσω περιοχής εμφανίζεται με πλέγματα, στην οθόνη TFT. Στην κορυφαία έκδοση της σειράς περιλαμβάνεται Cruise Control, το οποίο επιτρέπει τη διατήρηση της ταχύτητας που έχει προκαθοριστεί χωρίς τη χρήση του γκαζιού. Το σύστημα, σχεδιάστηκε για να κάνει την οδήγηση πιο άνετη, ειδικά στα μακρινά ταξίδια. Μπορεί να εμπλακεί και να ελεγχθεί άνετα μέσω του joystick που υπάρχει στο αριστερό χειριστήριο.
Με μέγιστη ισχύ 32,5 kW (44,2 HP) στις 7.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 50 Nm στις 5.250 σ.α.λ., ο κινητήρας 530 MP3 hpe κάνει το ντεμπούτο του στο Piaggio MP3. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ως βάση ο προηγούμενος κινητήρας 500 κ.εκ., ο οποίος ήταν ήδη, ο ισχυρότερος κινητήρας στην κατηγορία των 3-τροχων σκούτερ. Ο νέος κινητήρας διατηρεί ουσιαστικά την ίδια ισχύ ρεκόρ, αποδίδοντας όμως τη μέγιστη ροπή του σε χαμηλότερες στροφές. Το αποτέλεσμα είναι σημαντική βελτίωση σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και την ευκολία χειρισμού, αλλά και την συνολική απόδοση και άνεση, με ουσιαστική μείωση των κραδασμών και του θορύβου, ειδικά στις μεσαίες και χαμηλές στροφές που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται στην αστική μετακίνηση. Για τη γρήγορη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις και ως προς την κατανάλωση καυσίμου.
Ο κινητήρας 530 hpe είναι εφοδιασμένος με μια νέα μονάδα ECU Magneti Marelli 11MP και με γκάζι ride by wire που επέτρεψε την εφαρμογή των τριών προγραμμάτων οδήγησης ECO, COMFORT και SPORT, τα οποία μπορούν να επιλεγούν από τον αναβάτη μέσω του κουμπιού εκκίνησης, Στη λειτουργία SPORT η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση, ενώ στις λειτουργίες COMFORT και ECO είναι ομαλότερη και πιο προοδευτική. Στη λειτουργία ECO, μειώνεται και η μέγιστη ισχύς. Τα προγράμματα οδήγησης ορίζουν επίσης τη βαθμονόμηση του ελέγχου πρόσφυσης ASR, ο οποίος γίνεται λιγότερο επεμβατικός στη λειτουργία SPORT και πιο κατάλληλος για οδήγηση σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση, στα άλλα δύο προγράμματα.
Με μέγιστη ισχύ 26 kW (35,3 HP) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 37,7 Nm στις 5.750 σ.α.λ., ο 400 hpe είναι ένας 1-κύλινδρος, 4-χρονος, 4-βάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους κινητήρες στην κατηγορία του και ξεχωρίζει από ορισμένα εξαρτήματα που προέρχονται από τους κινητήρες μοτοσυκλετών, όπως είναι ο υγρός, πολύδισκος συμπλέκτης, που εξασφαλίζει καλύτερη και πιο σταθερή απόδοση με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και σε συνθήκες υψηλής θερμικής καταπόνησης. Ταυτόχρονα, εξαλείφει τα τραντάγματα που συναντώνται στα κοινά κιβώτια ταχυτήτων κατά την εκκίνηση από στάση και προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία οδήγησης. Χρησιμοποιώντας ως βάση τον εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα 350 κ.εκ., στον 400 hpe οι μηχανικοί της Piaggio εστίασαν σε πολλαπλές πτυχές με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της μηχανικής και θερμοδυναμικής απόδοσης, καθώς και τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης, ένα καινοτόμο σύστημα που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Piaggio. Αυτό είναι το PCV – Positive Crankcase Ventilation, το οποίο αποτελείται από δύο μονόδρομες βαλβίδες που έχουν ενσωματωθεί στον στροφαλοθάλαμο του κινητήρα και στοχεύει στη μείωση των απωλειών κατά την άντληση, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο, στην αύξηση της ισχύος.