Formula 1: Υπόθεση Ricciardo
Ενώ ο Colton Herta ολοκληρώνει με επιτυχία το τεστ του Portimao και δηλώνει έτοιμος για τη Formula 1, ο Daniel Ricciardo διευκρινίζει ότι δε θα αφήσει τη θέση του στη McLaren πριν το τέλος του 2023.
Τέλος στις συζητήσεις για πρόωρη αποχώρησή του από τη McLaren έθεσε ο Daniel Ricciardo, με σημερινή ανάρτησή του στα ΜΚΔ: «Υπήρξαν πολλές φήμες για το μέλλον μου στη Formula 1, αλλά θέλω να ακούσετε εμένα. Είμαι αφοσιωμένος στη McLaren μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους και δε φεύγω από το άθλημα. Οι συνθήκες δεν ήταν πάντα εύκολες, αλλά ποιος θέλει τα εύκολα! Δουλεύω με την ομάδα για να κάνω βελτιώσεις και να φέρουμε το αυτοκίνητο εκεί που ανήκει, στην κορυφή. Είμαι πιο διψασμένος από ποτέ για την πρωτιά. Θα σας δω στο Le Castellet, Daniel».
Τους τελευταίους μήνες, πράγματι, υπήρξε έντονη φημολογία σχετικά με ενδεχόμενη πρόωρη αντικατάστασή του καθώς, κατά γενική ομολογία, αποδίδει κάτω από τις δυνατότητές του. Πλην όμως, φαίνεται ότι μόνο ο ίδιος έχει δικαίωμα πρόωρης λύσης του συμβολαίου του και όχι η ομάδα.
32 ετών σήμερα, ο Daniel Ricciardo αναγνωρίστηκε ως σπουδαίο ταλέντο στα μέσα της περασμένης δεκαετίας. Το 2014, μάλιστα, πρώτη χρονιά της υβριδικής Formula 1, νίκησε 3 Grand Prix έναντι κανενός του Sebastian Vettel, ομοσταύλου του στη Red Bull και ήδη 4κις Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Δήλωσε πρόσφατα ο Dr. Helmut Marko: «Ο ερχομός του Max στην ομάδα αποτέλεσε το σημείο θραύσης του Daniel. Αντί να αντιμετωπίσει την πρόκληση της σύγκρισης μαζί του, προτίμησε να κρατήσει αποστάσεις. Και ξέρετε τι ακολούθησε. Και είναι πολύ κρίμα. Ήταν πάντα ευχάριστο να εργάζεσαι μαζί του. Η ταχύτητά του είναι συγκρίσιμη με του Max, του λείπει όμως η σταθερότητα».
Στα 4 χρόνια μακριά από τη Red Bull, ο Daniel Ricciardo πήρε απλώς 2 πόντιουμ με τη Renault και μια νίκη με τη McLaren, πέρσι στη Monza. Παρ’ όλα αυτά, η ετήσια αμοιβή του παραμένει 8ψήφια, εξαργυρώνοντας τη φήμη εκείνων των λαμπρών χρόνων στη Red Bull.
Αν δεν ανεβάσει σημαντικά τις επιδόσεις του, το μέλλον του στη Formula 1 μοιάζει αβέβαιο. Θα μπορούσε ενδεχομένως να καταφύγει στη Formula E ή τα Indycar, όπου η McLaren διατηρεί δικές της ομάδες, όμως οι αμοιβές εκεί αποτελούν ασήμαντο κλάσμα της σημερινής του. Το Nascar, του οποίου παραμένει μεγάλος θαυμαστής, έχει επίσης υψηλές αμοιβές, πλην όμως οι περισσότεροι αγώνες διοργανώνονται σε οβάλ πίστες, στις οποίες έχει δηλώσει ότι δε θα ήθελε να αγωνιστεί.
Έτσι, η McLaren Formula 1 παραμένει η μόνη του επιλογή ως τα τέλη του 2023. Ύστερα, ίσως αναζητήσει την τύχη του στο WEC, ως οδηγός κάποιου από τα επερχόμενα εργοστασιακά Hypercars ή ποιος ξέρει τι άλλο.
Εν τω μεταξύ, ο 22χρονος Αμερικανός Colton Herta ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα δοκιμών στο Portimao με τη McLaren και δήλωσε έτοιμος για τη Formula 1, πλην όμως του λείπουν σημαντικοί πόντοι για την απόκτηση της υπεράδειας που θα του επέτρεπε να αγωνιστεί στην ύψιστη μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ανάλογο πρόβλημα έλλειψης πόντων υπεράδειας αντιμετωπίζει και ο Pato O’Ward, οδηγός της McLaren Indycar.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Herta κατέχει το ρεκόρ νεότερου νικητή Indycar και έχει πάρει τις 6 τελευταίες νίκες της ομάδας Andretti, όμως ο Zak Brown, επικεφαλής της McLaren, δήλωσε ότι ο ίδιος ο θρυλικός Mario Andretti, στενός του φίλος, νικητής Indianapolis 500 και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 , επιθυμεί διακαώς να δει τον Herta στη Formula 1. Εν τω μεταξύ, στις τάξεις της McLaren Indycar φαίνεται να προστίθεται ο 25χρονος Ισπανός Alex Palou, πρωταθλητής Indycar, ο οποίος ήδη συμπληρώνει τους πόντους που θα του επέτρεπαν να αγωνιστεί άμεσα στη Formula 1.