Nέο Peugeot e-Expert Hydrogen
Με το e-Expert Hydrogen, εξοπλισμένο με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, η Peugeot συνεχίζει να διευρύνει τη γκάμα των προσφορών κινητικότητας χωρίς εκπομπές ρύπων.
Το υδρογόνο εξελίσσεται σε σημαντικό πυλώνα της ενεργειακής μετάβασης. Έχει ανακοινωθεί πληθώρα διεθνών έργων, ιδίως στην Ευρώπη και το σύστημα αναπτύσσεται χάρη σε πολυάριθμες επενδύσεις. Οι επενδύσεις από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Καθαρού Υδρογόνου υπολογίζονται σε περίπου 60 δις ευρώ. Το δίκτυο διανομής υδρογόνου έχει λάβει ώθηση από διάφορα κυβερνητικά σχέδια και αναπτύσσεται συνεχώς στην Ευρώπη, ενώ η Peugeot συνεργάζεται άμεσα με τους προμηθευτές ενέργειας για να διαθέσει πακέτα προσφορών. H Peugeot έγινε ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που προσφέρει ένα ηλεκτρικό επαγγελματικό μοντέλο, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το e-Expert Hydrogen. Η κυψέλη καυσίμου εξασφαλίζει ταχεία επαναφόρτιση, η οποία δίνει τη δυνατότητα εντατικής χρήσης χωρίς εκπομπές ρύπων, κάτι που ήταν προηγουμένως αδύνατο με άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες: μόλις τρία λεπτά αρκούν για να αποθηκεύσετε το υδρογόνο που απαιτείται για να διανύσετε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Αυτό είναι ένα στοιχείο που θα προσελκύσει εντελώς νέους χρήστες στα ηλεκτρικά οχήματα.
Πώς λειτουργεί ο κινητήρας υδρογόνου του νέου peugeot e-expert
Το νέο Peugeot e-Expert Hydrogen χρησιμοποιεί μια τεχνολογία νέας γενιάς που ονομάζεται Next gen e-Van Hydrogen efficiency. Βασισμένο στην πολυενεργειακή πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το Peugeot e-Expert Hydrogen είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει δύο πηγές ηλεκτρικής ενέργειας επί του οχήματος, χάρη στο σύστημα mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric της Stellantis: το σύστημα συνδυάζει μια μπαταρία που μπορεί να επαναφορτιστεί από το δίκτυο με την κυψέλη καυσίμου που τροφοδοτείται από υδρογόνο που περιέχεται στα δοχεία κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Το Peugeot e-Expert Hydrogen επωφελείται από όλα τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, της τεχνολογίας μπαταριών και της ηλεκτρικής έλξης.
Η Peugeot συνεργάζεται με τη Symbio για την προμήθεια των κυψελών καυσίμου υδρογόνου, οι οποίες παράγονται στο εργοστάσιο Vénissieux στα προάστια της Λυών. Η κυψέλη καυσίμου είναι ένα σύνολο από πολλές επάλληλες κυψέλες παραγωγής ρεύματος. Η συναρμολόγησή τους είναι αυτή που δημιουργεί μια μπαταρία. Μια κυψέλη επιτρέπει μια χημική αντίδραση μεταξύ δύο στοιχείων: υδρογόνο (το καύσιμο, που περιέχεται στις δεξαμενές) και οξυγόνο (που περιέχεται στον αέρα του περιβάλλοντος). Η κυψέλη συναρμολογεί διάφορες κυψέλες για να παράγει την ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα.
Αυτή η τεχνολογία εγγυάται μηδενικές εκπομπές CO2 χάρη σε μια αντίδραση που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ απελευθερώνει μόνο νερό (η αντίδραση που παράγεται σε μια κυψέλη έχει ως εξής: Υδρογόνο +Οξυγόνο →Ηλεκτρισμός +Νερό +Θερμότητα =2 H2 +O2 →2 H2O). Η κυψέλη καυσίμου του Peugeot e-Expert Hydrogen τροφοδοτείται από μια δεξαμενή που αποτελείται από 3 δοχεία με χωρητικότητα 4,4 kg υδρογόνου υπό πίεση 700 bar. Η δεξαμενή βρίσκεται κάτω από το πίσω δάπεδο και δεν παρεμβαίνει στο χώρο φόρτωσης του οχήματος.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου
Η κυψέλη καυσίμου συνδυάζεται με μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10,5 kWh και ισχύος 90 kW. Βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και τροφοδοτεί επίσης τον ηλεκτροκινητήρα κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων οδήγησης. Για την τροφοδοσία της χρησιμοποιείται ένας ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής 11 kW, ο οποίος βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα.
Mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric: το καινοτόμο σύστημα που συνδυάζει τις δύο πηγές ενέργειας
Αυτές οι δύο πηγές ενέργειας συνεργάζονται για να τροφοδοτήσουν έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 100 kW και ροπή 260 Nm. Τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι παρόμοιο με αυτό του Peugeot e-Expert (ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία), το οποίο συγκεκριμένα ξεχωρίζει χάρη σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων προσαρμοσμένο στους περιορισμούς φόρτωσης που είναι χαρακτηριστικοί για τα οχήματα κοινής ωφέλειας.
Η τεχνολογία υδρογόνου του Peugeot e-Expert χαρακτηρίζεται από:
Την ικανότητά του να καλύπτει όλες τις αποστάσεις με 100% ηλεκτρική τεχνολογία, χωρίς τοπικές εκπομπές CO2.
Την ικανότητά του να γεμίζει με υδρογόνο σε 3 λεπτά για αυτονομία άνω των 400 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Ένα καύσιμο υδρογόνου που παράγεται 100% σε γαλλικό έδαφος.
Καμία πλέον ηχορύπανση.
Απόλαυση οδήγησης τυπική για τα ηλεκτρικά οχήματα: υψηλή ροπή από την εκκίνηση στη σταματημένη θέση, 0 οσμές, 0 κραδασμοί, 0 αλλαγές ταχυτήτων.
Το όχημα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όγκου φορτίου με τις εκδόσεις με ντίζελ και μπαταρία
Μέχρι και 6,1m³ όγκος φορτίου
Έως 1100 kg ωφέλιμο φορτίο
Μέχρι 1000 kg ικανότητα ρυμούλκησης
Συνδυάζοντας την ηλεκτρική κίνηση με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε 3 λεπτά για αυτονομία 400 km WLTP, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι η απάντηση στις ολοένα αυξανόμενες και σύνθετες ανάγκες και χρήσεις των επαγγελματιών. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι εγγυημένη για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, ώστε οι χρήστες να μπορούν να απολαμβάνουν το όχημά τους με απόλυτη ψυχική ηρεμία.