VW Golf GTI – Peugeot 205 Rallye: Η προοπτική από το παρελθόν
Παρά την 35χρονη διαδρομή τους, δηλώνουν το «παρών» τα καυτά χάτσμπακ της χρυσής εποχής. Αφορμή το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, με αιτίες ανθρώπων έργα...
Έχουν ψυχή αυτές οι προσθιοκίνητες κατασκευές, που έγραψαν ιστορία σε Τέλειες και Ειδικές διαδρομές, και συνεχίζουν. Σε εκδηλώσεις με ΙΑ, τύπου Regularity και Sporting, όπου οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά.
Άσκηση για δυνατούς η εξέλιξη, αλλά κυρίως η συντήρηση στη διάρκεια χωμάτινου αγώνα με κακοτοπιές, οπότε πρόκειται για δύσκολη αποστολή. Υπόθεση δυνατών με εμπειρία, που πρέπει να συνεργαστούν με ικανούς στα μπάκετ. Εδώ απαιτείται σχέση αλληλοσεβασμού μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και προς τη «μηχανή», όσο και προς ένα σωστά σχεδιασμένο περιβάλλον, που υπενθυμίζει υποδειγματικά το παρελθόν. Η ουσία της ιστορίας μας.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Να συστηθούμε
Κοινός παρονομαστής η συμμετοχή των δύο χωμάτινων χάτσμπακ κατηγορίας γκρουπ Α στη Sporting εκδοχή του Historic Acropolis Rally. Το Golf II των Σωτήρη Σκαλτσά-Κώστα Σούκουλη, ένα «βαρύ» σε ιστορία πλήρωμα σε ένα σχετικά ελαφρύ αμάξωμα, σύνολο σε light εξέλιξη, ώστε να είναι αξιόπιστο. Επιλογή του οδηγού που επέστρεψε έπειτα από είκοσι χρόνια, και μακάρι να μείνει. Τη χρειάζονται την κουλτούρα του οι ελληνικοί αγώνες. Δίπλα του ο ενεργός Πρωταθλητής, ίδιος σε συμπεριφορά τα 25 χρόνια που τον γνωρίζουμε, με το χαμόγελό του σύνθημα ζωής.
Από την άλλη, το Peugeot 205 Rallye, το χωμάτινο 1.300άρι θρύλος των ελληνικών αγώνων, επί του προκειμένου με πλήρωμα τους Γρηγόρη Πιερρουτσάκο-Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη.
Γνωστοί, ο οδηγός για την ασφάλτινη διαδρομή του σε ρυθμούς πρωταθλητή την περασμένη δεκαετία και παλαιότερα. Ο συνοδηγός, ένας ενεργός φανατικός εραστής του μπάκετ στα δεξιά, που θα ήθελε να συμμετέχει σε αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο, με σφαιρική γνώση για το κεφάλαιο «Ελληνικοί αγώνες με αυτοκίνητο». Λεπτομέρεια η ηλικία τους, και είναι η ποιότητά τους που επέτρεψε την άμεση προσαρμογή τους στις ιδιαιτερότητες του αγώνα.
Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937
Το μοντέλο Πιερρουτσάκος
Τίποτα στην τύχη από τον άλλοτε ντίλερ της Peugeot, και δεν εμπιστεύθηκε τυχαία τους καλύτερους. Στη θέση δίπλα του, για τον αγώνα αλλά και για την ιδανική προετοιμασία τους σε σχέση με τη διαδρομή, χωρίς την τεμπελιά που χαρακτηρίζει τους βετεράνους. Το κυριότερο, σε σχέση με την εξέλιξη- προετοιμασία του αυτοκινήτου, για την ειδική αποστολή.
Χρυσάφι με ονοματεπώνυμο στην προετοιμασία του 205 Rallye, έργο του πολύπειρου Νίκου Χρυσάφη της CRT. Ομάδα με πολύπειρους-φανατικούς σε σχέση με την τελειότητα, και η δουλειά τους, από λευκό χαρτί, φάνηκε στο δρόμο. Δούλεψαν με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στο πλήρωμα. Άλλωστε, ο Νίκος, με πενήντα χρόνια εμπειρία, διαβάζει τους οδηγούς του και γνωρίζει τι «μηχανή» θα δώσει σε ένα προσγειωμένο, σοβαρό και απαιτητικό πλήρωμα που σέβεται.
Προσοχή στη λεπτομέρεια, λοιπόν, και σοβαρές επιλογές ώστε στην εξαιρετική καρότσα ως βάση να προσαρμοστούν καλούδια στην πλειονότητά του από την PTS. Οι αναρτήσεις της Bilstein και, αφού σοφά το βάρος δεν ξέφυγε, έμειναν τα εξαιρετικά φρένα της παραγωγής. Ο κινητήρας δεν εξελίχθηκε σε βάθος, αλλά βελτιώθηκε σε λεπτομέρειες ώστε να δένει με το 5άρι κιβώτιο της Peugeot Sport, σε συνεργασία με το ελεγχόμενο διαφορικό. Στους τροχούς των 14 ιντσών τοποθετήθηκαν λάστιχα 175/65-14 της Zestino, που αποδείχθηκαν και ιδιαίτερα αξιόπιστα.
Peugeot 205 Rallye by CRT-Νίκος Χρυσάφης, ό,τι δε χαλάει, δημιουργίες από έναν ωραίο πολύ παλιό που δεν γκρινιάζει. Πρόκειται για ομάδα με δημιουργική τρέλα και, χάρη στην ομοιογένεια του Peugeot τους, επέτρεψαν στο πλήρωμα να έχει έναν εξαιρετικό ρυθμό. Ελέγχοντας, μάλιστα, και όταν έγινε το λάθος λίγο πριν από το τέλος.
Τον Γρηγόρη Πιερρουτσάκο τον ξέραμε πύραυλο στην άσφαλτο, και αποδείχθηκε ικανός στο χώμα με ατού την ευφυΐα του, ενώ δικαιώθηκε απόλυτα από τις επιλογές του σε ανθρώπους… Ποιότητα εφ’ όλης της ύλης από τον Άλεξ και ικανότητα από την τεχνική ομάδα, μια παρέα που έχει γνώση για τον ελληνικό χωματόδρομο.
Σύστημα Σκαλτσάς
Ο «Σώτερ» κατέθεσε και τα συναισθήματα που τον χαρακτηρίζουν. Ενώ αντέδρασε με ψυχραιμία και τακτ που λείπει από το χώρο, όταν στο παρά πέντε κινδύνεψε η ουσία, σε επίπεδο προετοιμασίας.
Το αυτοκίνητο, ασφάλτινο σε εξέλιξη γκρουπ Ε, αγορασμένο από την Κρήτη, ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη για ένα πρώτο στήσιμο στο ατελιέ του Χρήστου Οικονόμου.
Τα καλύτερα εξαρτήματα από το ράφι της VW Motorsport, και η επιλογή είχε σκοπό να προκύψει κόσμημα μέσα-έξω, που να μετατρέπεται σε πολεμική μηχανή στην ειδική διαδρομή. Ο πολύπειρος οδηγός, λάτρης του σωστού στησίματος, με γνώση ώστε να το υποστηρίζει, ήθελε ένα αξιόπιστο σύνολο, που δε θα τον κουράζει και θα του επιτρέψει να είναι αξιοπρεπής σε σχέση με το χρονόμετρο. Αξιοποιώντας και το κόσμημα δίπλα του, που πήγε για να στηρίξει την επιστροφή του φίλου του, ένας Πραγματικός Οδηγός Αγώνων. Σκαλτσάς και Σούκουλης γνωρίζουν πως η αξιοπιστία θα κάνει τη διαφορά στο ταμείο…
PETRORETRO911
Στο αρχικό στήσιμο, ως η βάση της προετοιμασίας-εξέλιξης, ήρθε η ουσιαστική παρέμβαση του Γιώργου και του Νίκου Πετρόπουλου. Ο Νικόλας έχει τρέλα με τον «Σώτερ» και ο μπαμπάς του για τους αγώνες. Τους αρέσει η καλαισθησία συνδεδεμένη με αξιοπιστία, αλλά και η ταχύτητα για την απόλυτη επίδοση.
Έχουν τη γνώση να υποστηρίξουν τη φιλοσοφία τους, και στόχος τους ήταν οι Σκαλτσάς-Σούκουλης να πάνε στην εκκίνηση με το Golf του ονείρου. Τηρουμένων των αναλογιών, αφού ο χρόνος πίεζε. Δυστυχώς, ο κινητήρας έβγαλε δυσαρέσκεια από την πρώτη διαδρομή και λειτούργησε καθυστερημένα. Επιτέλους, ΟΚ από τις νυχτερινές Καρούτες και στη συνέχεια. Τη βλάβη την εντόπισε ο Γιώργος Πετρόπουλος, αξιοποιώντας εμπειρία και ένστικτo.
Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,8 λίτρων λειτουργεί, και η εξέλιξή του σε επίπεδο των 160 ίππων με ωφέλιμη περιοχή μεταξύ 5.000-7.000 σ.α.λ. αποδεικνύεται η σωστή επιλογή. Ταιριάζει με το 5άρι με τη μακριά 1η σχέση, και είναι τα 15άρια λάστιχα της Pirelli που κάνουν τη διαφορά. Συνεργάζονται με το μπλοκέ διαφορικό και, αφού ο Σκαλτσάς βρίσκει τους αυτοματισμούς του και ο Σούκουλης δε χάνει τον ενθουσιασμό του, προκύπτουν εξαιρετικοί χρόνοι.
Το πλήρωμα που πιστεύει, αξιοποιεί το Golf με κατευθυντικότητα για σεμινάριο και ικανοποιητικό traction, και φτάνουν στη ράμπα του τερματισμού. Διδάσκοντας πείσμα, υπενθυμίζοντας και πώς γράφεται η ιστορία σε μεγάλους αγώνες χωρίς τη συχνή επανάληψη των ειδικών διαδρομών…
Η ώρα του Q2
Ιστορίες με Golf, και στα μέσα της δεύτερης ημέρας, στην απαιτητική Στρώμη, «εγκαταλείπει» από αστοχία υλικού (sic) η μία «μπουκάλα» της ανάρτησης. Στο μεταξύ, έχει ήδη αναλάβει «υπηρεσία» η ομάδα Q2 auto service του Μανώλη Κατσαρέλια. Ωραίοι άνθρωποι, που διδάσκουν τέχνη και ήθος με αγωνιστικό στυλ που ψάξε και δε θα βρεις. Σεμνοί, ενθουσιώδεις και αισιόδοξοι. Σκιά του Golf, το Transporter με επώνυμους επιβάτες, έτοιμους να αξιοποιήσουν υπό πίεση το φορτωμένο υλικό.
Η ποιότητα όλων σε απόλυτη συνεργασία και με το πείσμα σημαία αποδεικνύουν πως «αυτό είναι το σωστό». Το Ιστορικό VW Golf ΙΙ για το χωματόδρομο, και όχι μόνο. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χ.
Σωτήρης Σκαλτσάς-Κώστας Σούκουλης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Golf GTΙ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.800 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι
ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Κιβώτιο VW Motosport 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Ανάρτηση Jam Sport Κιρλαγκίτσης
ΦΡΕΝΑ: Δισκόφρενα CL Brakes 280 mm
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 175x70x15 Pirelli
Ομάδα Προετοιμασίας και Service
Ομάδα Q2 Auto Service: Μανώλης Κατσαρέλιας, Αχιλλέας Τζιτζικαλάκης, Νίκος Ξανθός, Μιχάλης Μαρίνος
Γρηγόρη Πιερρουτσάκος-Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Peugeot 205 Rallye
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.300 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 125 ίπποι
ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Peugeot sport 5αρι με σχέσεις και 13/59 βήμα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Ανάρτηση Peugeot sport/ Bilstein
ΦΡΕΝΑ: Δισκόφρενα Peugeot/ Ταμπούρα πίσω
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 175x65x14 – Zestino Tyres
Ομάδα Προετοιμασίας και Service
Ομάδα G.R.T. Νίκος Χρυσάφης: Νίκος Χρυσάφης, Παναγιώτης Βασιλείου, Γιώργος Κάπελας, Μαρίνα Χρυσάφη, Γιάννης Δενικαριάς, Γαβριήλ Μπάντρας, Δημήτρης Κούγιας.
Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937
SPEEDZONE PODCAST (ep 6): Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!