To 7θέσιο Toyota Highlander τώρα και στην Κύπρο
Η Toyota συμπληρώνει τη γκάμα των ευρωπαϊκών SUV μοντέλων της με την προσθήκη του υβριδικού και 7θέσιου Highlander, που πάτησε και στη χώρα μας.
Αντί να δημιουργήσει ένα επαναφορτιζόμενο (λέγε με plug-in) υβριδικό SUV της κατηγορίας Ε, η Toyota επένδυσε συνειδητά στην αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της, που αισίως βρίσκεται πλέον στην τέταρτη κατά σειρά γενιά της. Έτσι, το νέο Highlander Hybrid, το οποίο θα διατεθεί στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από σήμερα, έρχεται να προστεθεί δίπλα στις αντίστοιχες προτάσεις των RAV4, C-HR και Yaris Cross, που αναμένεται να παρουσιαστεί την προσεχή περίοδο.
Με 23 χρόνια εμπειρίας στην υβριδική τεχνολογία, 16 εκατ. πωλήσεις υβριδικών οχημάτων και 9 στο σύνολο μοντέλα που χρησιμοποιούν την 4η γενιά του εν λόγω συστήματος, το ιαπωνικό εργοστάσιο δηλώνει ότι το 91% των πωλήσεων του RAV4, το 98% του C-HR και το 95% εκείνων του επερχόμενου Yaris Cross στη Δυτική Ευρώπη απαρτίζονται, ή θα απαρτίζονται στην περίπτωση του τελευταίου, από εκδόσεις που κινούνται από το συγκεκριμένο full hybrid σύστημα κίνησης, το οποίο παρέχει σε πρακτικό επίπεδο τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές στο 80% των μετακινήσεων.
Το νέο Toyota Highlander, το οποίο βασίζεται στο δάπεδο ΤΝGA-K που ήδη χρησιμοποιεί και το Camry, έχει μήκος 4,966 μ., πλάτος 1,93 μ. και ύψος 1.755 χλστ., ενώ το… γενναιόδωρο μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.850 χλστ. Με μετατρόχιο 1.662 και 1.690 χλστ. εμπρός και πίσω, το νέο ιαπωνικό SUV «πατά» σε τροχούς 18 ή 20 ιντσών και ξεχωρίζει για το επιβλητικό παρουσιαστικό του που υιοθετεί αρκετά σχεδιαστικά γνωρίσματα που είδαμε στο μικρότερο RAV4.
Στο εσωτερικό η Toyota υιοθετεί γνώριμες επίσης φόρμες, με την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 8 ή 12,3 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, μαζί με εκείνη των 7 ιντσών εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Σύμφωνα με την Toyota, το νέο Highlander εφοδιάζεται, ανάλογα με το επιίπεδο εξοπλισμού, με κλιματισμό τριών ζωνών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω (τα εμπρός είναι και αεριζόμενα), head-up display 10,1’’, ηχοσύστημα της Harman με ισχύ 1.200 W με 11 ηχεία της JBL κοκ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη σε μία διαδρομή κατά τον διαμήκη άξονα μήκους 180 χλστ., γεγονός που βοηθά στην εύκολη είσοδο/έξοδο των δύο επιπλέον επιβατών. Στην 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 332 λίτρα, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των δύο τελευταίων σειρών η αντίστοιχη τιμή φτάνει στα 1.909 λίτρα.
Για την κίνηση του νέου Toyota Highlander η Toyota επέλεξε μια γνώριμη από το RAV4 υβριδική διάταξη η οποία απαρτίζεται από έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 2,5 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός και ένας πίσω, σε συνδυασμό με μπαταρία νικελίου μετάλλου του υδριδίου που βρίσκεται εγκατεστημένη κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς. Σύμφωνα με την Toyota, το Highlander μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας με ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση, η μέγιστη ισχύς της μονάδας κίνησης είναι 248 ίπποι, τιμή που χαρίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,2 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Η επίσημη τιμή μέσης κατανάλωσης την οποία ανακοινώνει ο Ιάπωνας κατασκευαστής ανέρχεται στα 6,6 λιτ./100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα τα 149 gr/χλμ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Eco, Normal, Sport και Trail, ενώ άξια αναφοράς είναι η παρουσία στον 4κύλινδρο κινητήρα D-4S του συστήματος VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric), το οποίο ελέγχει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής μέσω ενός ηλεκτρικού μοτέρ, για περισσότερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Από εκεί και πέρα, το σύστημα τετρακίνησης AWD-i, το οποίο υιοθετεί στον πίσω μέρος έναν ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει ροπή 121 Nm, μπορεί να κατανέμει την ισχύ ανάμεσα στους δύο άξονες σε οποιοδήποτε ποσοστό μεταξύ των τιμών 100:0 και 20:80.