Formula 1 – GP Καναδά: Οι πιθανές στρατηγικές του αγώνα (απόψε στις 21.00)
Η στρατηγική αποτελεί πάντοτε κομβικής σημασίας στο Grand Prix Καναδά, ποια είναι όμως η σωστή στρατηγική που θα δώσει αποφασιστικό πλεονέκτημα για τη νίκη;
Ο ένατος αγώνας της Formula 1 είναι προ των πυλών, με οδηγούς και ομάδες να προετοιμάζονται για μία ακόμα μεγάλη μάχη. Οι χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix Καναδά μας έδωσαν μια εικόνα για τα όσα θα δούμε στον σημερινό αγώνα των 70 γύρων.
Ποιες είναι όμως οι πιθανές στρατηγικές που οι ομάδες ενδέχεται να ακολουθήσουν ώστε να φτάσουν στην πολυπόθητη νίκη στο Μόντρεαλ;
ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST: Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!
Ποια είναι η ταχύτερη στρατηγική;
Ως συνήθως, οι ομάδες της Formula 1 θέλουν να περιορίσουν τον αριθμό των pit stop που κάνουν, και στον Καναδά η στρατηγική ενός pit stop είναι δυνατή. Η πιο πιθανή επιλογή για όσους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι να ξεκινήσουν τον αγώνα με τη μεσαία γόμα, διότι έχει το πλεονέκτημα να μην φθείρεται τόσο έντονα.
Οι πιλότοι θα προσπαθήσουν να πραγματοποιήσουν 22 έως 28 γύρους με αυτά τα ελαστικά και στη συνέχεια να τοποθετήσουν τη σκληρή γόμα της Pirelli ώστε να πάνε μέχρι το τέλος.
Υπάρχει διαφορετική στρατηγική για τους πρωτοπόρους;
Ακόμη μία επιλογή για όσους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του grid είναι να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα της Pirelli στο αρχικό στάδιο του αγώνα. Αυτή η στρατηγική θα δώσει τη δυνατότητα στους πιλότους να κινηθούν ταχύτατα για κάποιους γύρους, ωστόσο στη συνέχεια θα πρέπει να υπάρξει σωστή διαχείριση των ελαστικών. Το παράθυρο εισόδου στα pits θα είναι ο 18ος γύρος με τη σκληρή γόμα στη συνέχεια να είναι η αναμενόμενη επιλογή.
Η στρατηγική της επιλογής των μαλακών ελαστικών έχει και το ρίσκο της υπέρμετρης φθοράς καθώς τα μονοθέσια θα έχουν πλήρες φορτίο καυσίμου. Αν οι πιλότοι που έχουν επιλέξει αυτή τη στρατηγική εισέλθουν για αλλαγή ελαστικών νωρίτερα από το αναμενόμενο, θα πρέπει να διανύσουν με τη σκληρή γόμα παραπάνω από 50 γύρους!
Τι θα επιλέξουν οι πιλότοι που βρίσκονται στις πιο πίσω θέσεις;
Υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις στρατηγικής για όσους ξεκινούν μακριά από την δεκάδα. Για παράδειγμα οι Sergio Perez (13η θέση) και Charles Leclerc (19η θέση) αναμένεται να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα της Pirelli, θέλοντας όσο τίποτα να εκμεταλλευτούν την απόδοση των μονοθεσίων τους ώστε να ανακτήσουν κάποιες θέσεις.
Το μακρύ πρώτο stint θα τους εξασφαλίσει “καθαρό δρόμο” μόλις τα άλλα μονοθέσια κάνουν τα pit stop τους, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αναδείξουν τις αρετές των μονοθεσίων τους. Σε περίπτωση διακοπής από το Safety Car ή το Virtual Safety Car θα έχουν ακόμη μία ευκαιρία να κυνηγήσουν ένα θαύμα καθώς θα μπορέσουν να τοποθετήσουν είτε τη μεσαία γόμα μεταξύ του 34ου και του 44ου γύρου είτε τη μαλακή καθώς θα πλησιάζουν τον 50ο γύρο. Αν τελικά αυτό το σενάριο επιβεβαιωθεί, θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν επιθετικά στους τελευταίους γύρους του Grand Prix.
Με το FP3 να διεξάγεται σε βρεγμένες συνθήκες, οι ομάδες έχουν μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα ελαστικά που έχουν στη διάθεση τους για τον αγώνα. Αυτό επιτρέπει σε όλες τις ομάδες πλην των Alpine και Haas -που δεν θα έχουν δύο σετ σκληρών ελαστικών στον αγώνα- να κυνηγήσουν την ιδανική στρατηγική.
Καλά όλα αυτά, αλλά τι κάνει ο καιρός;
Οι ομάδες έχουν έρθει αντιμέτωπες με δραματικές εναλλαγές στις καιρικές συνθήκες μέχρι στιγμής αυτές τις ημέρες. Οι καταρρακτώδεις βροχές και καταιγίδες που υπήρχαν μέχρι την Πέμπτη έδωσαν τη θέση τους στον ζεστό και ηλιόλουστο καιρό της Παρασκευής.
Μετά το βροχερό Σάββατο, ο αγώνας αναμένεται σύμφωνα με τις προβλέψεις να διεξαχθεί σε στεγνές συνθήκες και θερμοκρασίες γύρω στους 20 βαθμούς Κελσίου. Μπορεί ο καιρός να βελτιώνεται ωστόσο η πίστα θα έχει χαμηλή πρόσφυση μετά από τη βροχή που έπεσε κατά τη χθεσινή ημέρα.
Η χαμηλή πρόσφυση και οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα ελαστικά. Με τα ελαστικά να γλιστρούν στην επιφάνεια της πίστας, υπάρχει περίπτωση να δούμε μικρά κομμάτια ελαστικού να ξεκολλούν από αυτά και στη συνέχεια να κολλάνε πάνω τους, μειώνοντας την πρόσφυση τους.
Ως πρόσθετη πρόκληση, οι πιλότοι θα έχουν να αντιμετώπισουν και τις δυνατές ριπές του ανέμου που μπορεί να φτάσουν έως και τα 50 χιλιόμετρα ανά ώρα στο Μόντρεαλ. Το πρόβλημα αυτό υπήρξε και την Παρασκευή με πολλούς πιλότους να κάνουν λόγο για έντονη αποσταθεροποίηση των μονοθεσίων.
Με λίγες ώρες να μας χωρίζουν από την έναρξη του Grand Prix Καναδά (21:00 ώρα Κύπρου) μένει να αποδειχθεί ποιος θα επιλέξει την σωστή στρατηγική που θα του δώσει τη νίκη._ Γ. Τ.
ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST: Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!