Formula 1 – GP Αζερμπαϊτζάν: Περίπατος για τον Max Verstappen, καταστροφή για τη Ferrari
Ο Max Verstappen πήρε μια εύκολη νίκη στο GP Αζερμπαϊτζάν, καθώς είδε τον μεγάλο του αντίπαλο Charles Leclerc να εγκαταλείπει από πρόβλημα στον κινητήρα της Ferrari στα αρχικά στάδια του αγώνα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Sergio Perez με τον George Russell να συμπληρώνει το βάθρο.
Το Grand Prix Αζερμπαϊτζάν είχε ως βασικό πρωταγωνιστή τον πρωταθλητή Max Verstappen, με τον Ολλανδό να κερδίζει με άνεση στο Μπακού. Τον θρίαμβο για τη Red Bull ολοκλήρωσε ο Sergio Perez με τον Μεξικανό να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Το βάθρο έκλεισε ο σταθερός για ακόμη ένα Grand Prix George Russell με τη Mercedes. Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τη Ferrari που είδε και τα δύο της μονοθέσια να εγκαταλείπουν από μηχανικά προβλήματα.
Έχουμε εκκίνηση
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στο Μπακού ο Sergio Perez, έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Charles Leclerc στην πρώτη στροφή. Ο Μεξικανός όχι μόνο κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία αλλά άνοιξε και τη διαφορά από τον Μονεγάσκο μετά το τέλος του πρώτου γύρου.
Ο Charles Leclerc μετά την απώλεια της πρώτης θέσης είχε να αντιμετωπίσει και την επίθεση του πρωταθλητή Max Verstappen ο οποίος είχε βρεθεί σε ζώνη DRS. Ο πιλότος της Ferrari κατάφερνε να κρατηθεί μπροστά από τη Red Bull παρά το γεγονός πως δεν είχε ο ίδιος DRS.
Για τις πιο πίσω θέσεις είχαμε τη μάχη μεταξύ Lewis Hamilton και Pierre Gasly, με τον Βρετανό να προσπαθεί να απαλλαχθεί όσο το δυνατόν ταχύτερα από τον Γάλλο πιλότο της AlphaTauri.
Καταστροφή για τη Ferrari
Στον ένατο γύρο ο Carlos Sainz ο οποίος ήταν στην τέταρτη θέση αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο της F1-75. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari για ακόμη ένα Grand Prix δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που του συνέβη. Λόγω της εγκατάλειψης του Sainz είχαμε την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η Ferrari αφού έχασε το ένα μονοθέσιο της αποφάσισε να βάλει τον Charles Leclerc στα pits. Ωστόσο το pitstop του Μονεγάσκου δεν πήγε καλά καθώς ένα πρόβλημα στον γρύλο που σηκώνει το εμπρός μέρος του μονοθεσίου κόλλησε με αποτέλεσμα ο Leclerc να χάσει πέντε πολύτιμα δευτερόλεπτα.
Το ρίσκο έφερε αλλαγές στην πρωτοπορία
Με τον Charles Leclerc να χάνει πολύτιμο χρόνο στα pits, άπαντες θεωρούσαν πως για ακόμη μία φορά η ιταλική ομάδα τα είχε κάνει “θάλασσα” με τη στρατηγική που ακολουθούσε. Ωστόσο αυτό αποδείχθηκε λάθος, οι δύο Red Bull μπορεί να ήταν στο «1-2» έχαναν όμως συνεχώς χρόνο καθώς είχαν ταλαιπωρημένα ελαστικά.
Η φθορά των ελαστικών ήταν τέτοια που ο Max Verstappen έφτασε πολύ γρήγορα τον teammate του Sergio Perez, με τον Μεξικανό απλά να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Ολλανδός πρωταθλητής στην πρώτη θέση. Μπορεί ο Verstappen να είχε την πρωτοπορία ωστόσο ο Charles Leclerc πλησίαζε με ταχύτατο ρυθμό με την F1-75.
Η Red Bull, βλέποντας πως θα έχανε ούτως η άλλως την πρώτη θέση κάλεσε τον Max Verstappen για αλλαγή ελαστικών, με τον Charles Leclerc να περνά στην πρώτη θέση, δείχνοντας πως η στρατηγική της Ferrari ήταν εντέλει η σωστή.
Η κατάρα της Ferrari στο Μπακού
Ενώ όλα έδειχναν πως η Ferrari είχε το προβάδισμα στο GP Αζερμπαϊτζάν, αυτό άλλαξε στον 21ο γύρο. Ο Charles Leclerc αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα της F1-75 με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός αγώνα. Το ρητό που λέει: για να κερδίσεις, πρέπει πρώτα να τερματίσεις, στην περίπτωση της Ferrari ταιριάζει γάντι στην προκειμένη περίπτωση.
Μετά την εγκατάλειψη του Leclerc, ο Max Verstappen ανέκτησε και πάλι την πρώτη θέση, με τον Sergio Perez να βρίσκεται αρκετά πίσω του, ενώ ο εξαιρετικός George Russell είχε καταφέρει να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου.
Σε δικό του αγώνα
Με τους γύρους να περνούν ο Max Verstappen είχε καταφέρει να ανοίξει τη διαφορά από τον teammate του Sergio Perez που ήταν στη δεύτερη θέση. Με την αυστριακή ομάδα να θέλει να εξασφαλίσει το πολύ καλό αποτέλεσμα που είχε στα χέρια της, ζήτησε από τον Ολλανδό πρωταθλητή να κόψει τον ταχύτατο ρυθμό που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Στις πιο πίσω θέσεις είδαμε ακόμη ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari να εγκαταλείπει. Ο λόγος για τον Kevin Magnussen που αναγκάστηκε να σταματήσει με την Hass πριν τη στροφή 15. Με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει εκ νέου την εμφάνιση του, είδαμε τους πρωτοπόρους να εισέρχονται για ακόμη μία αλλαγή ελαστικών.
Οι περισσότεροι πιλότοι έβαλαν και πάλι τη σκληρή γόμα της Pirelli, με στόχο να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα. Στην κατάταξη δεν είχαμε καμία αλλαγή με τη μόνη μάχη που υπήρχε εντός πίστας να είναι αυτή μεταξύ Pierre Gasly και Lewis Hamilton.
Μια όμορφη βόλτα στο Μπακού
Οι τελευταίοι γύροι στο Μπακού για τον Max Verstappen ήταν μια τυπική διαδικασία. Ο Ολλανδός έφερε την RB18 μέχρι τον τερματισμό κερδίζοντας με άνεση τον όγδοο γύρο της χρονιάς, αυξάνοντας περαιτέρω τη διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών. Το εξαιρετικό αποτέλεσμα στο Μπακού για την αυστριακή ομάδα συμπλήρωσε ο Sergio Perez, με τον Μεξικανό να κάνει το «1-2» για τη Red Bull. Το βάθρο συμπλήρωσε ο εκπληκτικός για ακόμη έναν αγώνα George Russell. O Βρετανός πιλότος της Mercedes δεν απείλησε και δεν απειλήθηκε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Lewis Hamilton έκανε τον καλύτερο φετινό αγώνα του τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Ο Βρετανός όχι μόνο άντεξε το πρόβλημα του porpoising της W13 αλλά έκανε και εκπληκτικές προσπεράσεις για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα. Την πεντάδα συμπλήρωσε ο Pierre Gasly, με την AlphaTauri να καρπώνεται πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel με τον Γερμανό να πραγματοποιεί έναν πολύ μεστό αγώνα με την Aston Martin. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην έβδομη θέση με την Alpine, με τον Ισπανό να γίνεται ο πιλότος με τη μεγαλύτερη χρονικά καριέρα στη Formula 1.
Στην όγδοη θέση βρέθηκε ο Daniel Ricciardo με την McLaren. Ο Lando Norris παρά τις προσπάθειες που έκανε δεν μπόρεσε να καταφέρει κάτι καλύτερο από την ένατη θέση με τη δεύτερη McLaren. Την δεκάδα στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν συμπλήρωσε ο Esteban Ocon με την Alpine.
Επόμενος σταθμός της Formula 1 είναι το GP του Καναδά το οποίο διεξάγεται στις 17-19 Ιουνίου._ Γ. Τ.
Αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός πως Red Bull και Ferrari ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση στρατηγικά καθώς κανένας πιλότος από την αυστριακή ομάδα δεν μπήκε για pitstop κατά την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.