Τι ειναι το σύστημα Kinematic Posture Control στο νέο Mazda MX-5;
Πιστή στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία του μοντέλου, η Mazda εξοπλίζει το νέο MX-5 με το σύστημα Kinematic Posture Control.
Είναι ευρέως γνωστό ότι το MX-5, το θρυλικό πλέον roadster της Mazda, είναι ένα από τα πλέον fun-to-drive αυτοκίνητα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον, το MX-5 του 2022 γίνεται ακόμα καλύτερο, ειδικά με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία, χάρη σε μια μοναδική νέα τεχνολογία που ονομάζεται Kinematic Posture Control (KPC).
Το KPC μεγεθύνει τις εγγενείς δυνατότητες της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5, της οποίας η δομή σχεδιάστηκε για να αποτρέπει την ανύψωση του αμαξώματος του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα. Σε αντίθεση με παλιότερα μοντέλα, όταν το MX-5 στρίβει το νέο σύστημα εφαρμόζει ελαφρά τα φρένα στον εσωτερικό πίσω τροχό για να αυξήσει αυτό το «αντι-ανυψωτικό» αποτέλεσμα.
Στην πράξη, το MX-5 παραμένει το ίδιο ευέλικτο, με άφθονη ανατροφοδότηση από το δρόμο κάτω από καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Αλλά όταν τα πράγματα γίνονται πιο απαιτητικά, για παράδειγμα σε δρόμο με «κλειστές» στροφές, το KPC αναγνωρίζει αμέσως τη διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών και αντιδρά, αυξάνοντας το επίπεδο παρέμβασης, όπως αυτό απαιτείται για να οξυνθεί η απόκριση του πίσω άκρου και να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.
Είτε με μαλακή, είτε με αναδιπλούμενη οροφή, η οδηγική εμπειρία είναι το ίδιο απολαυστική, χτίζοντας εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι, ενώ παράλληλα βελτιώνει την άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Όλα τα MX-5 του 2022 συνοδεύονται από το KPC, το οποίο δεν προσθέτει ούτε γραμμάριο βάρους σε αυτήν την ελαφρύτερη γενιά MX-5 συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο πρώτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει το 1989.
Mazda MX-5: Οι υπόλοιπες αναβαθμίσεις
Η τρέχουσα, τέταρτη γενιά της Mazda, επωφελείται επίσης από τις κατασκευαστικές τροποποιήσεις του πλαισίου και του αμαξώματος, καθώς και από τις βελτιώσεις του κινητήρα για αύξηση της ισχύος και της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η Mazda ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G που προσφέρονται με το MX-5.
Ο 2λιτρος Skyactiv-G ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του γκαζιού και ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Το όριο λειτουργίας βρίσκεται στις 7.500 σ.αλ. αποδίδοντας 184 ίππους στις 7.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι διαθέσιμη στις 4.000 σ.α.λ..
Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 επιταχύνει από 0 -100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ./ώρα. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, καθώς και με σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 132 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 152 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Και οι δύο εκδόσεις με τον κινητήρα Skyactiv-G 1.5 εμφανίζουν κατανάλωση 6,1 λίτ./100 χλμ και επίσης φοδιάζονται με τόσ με το σύστημα i-Eloop, όσο και με το Mazda i-stop, το σύστημα start-stop της Mazda. Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5