100 χρόνια για το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο
Από το μοναδικό Isetta, την BMW Ζ8 και τις πρώτες «3άρες», στην ηλεκτρική i4 και τη επερχόμενη Neue Klasse.
Το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο αποτελεί την κατασκευαστική απαρχή, αλλά συνάμα και το μέλλον της γερμανικής εταιρείας, γιορτάζοντας φέτος τα 100 χρόνια λειτουργίας του.
Η παραγωγή στο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο ξεκίνησε το 1922 με την κατασκευή κινητήρων για αεροσκάφη, καθώς και μοτοσικλετών. Μεταπολεμικά, και συγκεκριμένα από το 1952 και μετά, το εργοστάσιο του Μονάχου άρχισε να κατασκευάζει και αυτοκίνητα. Το πρώτο από αυτά ήταν η BMW 501, ένα αυτοκίνητο που αποτέλεσε την εξέλιξη της προπολεμικής BMW 326.
Το 1955 ξεκινά στο εργοστάσιο του Μονάχου η παραγωγή του εμβληματικού Isetta, ενώ στα μέσα του 1962 ξεκινά σε αυτό η κατασκευή του πρώτου πραγματικά νέου μοντέλου της εταιρείας: του BMW 1500. Το 100.000ό όχημα αυτής της νέας σειράς μοντέλων ήρθε τον Αύγουστο του 1965, με τη συνολική παραγωγή οχημάτων και μοτοσικλετών να υπερβαίνει από το 1948, μέχρι και εκείνη την εποχή, τις 750.000 μονάδες.
Ύστερα από 46 χρόνια, το 1968, σταματά η παραγωγή μοτοσικλετών, η οποία μεταφέρεται στο Βερολίνο. Το πρώτο μεταπολεμικό σημείο καμπής για τη μονάδα του Μονάχου ήρθε το 1975, με την «υποδοχή» της παραγωγής του πιο επιτυχημένου μοντέλου όλων των εποχών της BMW – που φυσικά δεν είναι άλλο από τη Σειρά 3.
Το 1977 σταματά σε αυτό η παραγωγή των μεγάλων, εξακύλινδρων μοντέλων της BMW, των 2500, 2800, 2.8L, 3.0 S, 3.0 Si, 3.0L και 3.3 Li, τα οποία κατασκευάστηκαν εκεί από το 1968 έως και τη χρονιά αυτή σε περισσότερες από 220.000 μονάδες. Χάρη στην αλλαγή αυτή, στο Μόναχο ξεκίνησε την εποχή εκείνη η παραγωγή όλων των υπόλοιπων κινητήρων της BMW, μαζί φυσικά με εκείνη της Σειράς 3. Μάλιστα, ένα χρόνο αργότερα, το 1978, από τη μονάδα του Μονάχου «φεύγει» η 500.000η BMW 3 Series.
Με το πέρασμα των ετών, η συγκεκριμένη μονάδα «υποδέχτηκε» πολλά ακόμα εμβληματικά μοντέλα της BMW, μεταξύ των οποίων η Μ3 αλλά και η θρυλική πλέον Z8. Στο Μόναχο κατασκευάστηκε επίσης η πρώτη σειρά του αμιγώς ηλεκτρικού MINI E ενώ στα σωθικά του φιλοξενήθηκε και το Project i, που κορυφώθηκε με την επαναστατική BMW i3, που επίσης προέρχεται από το εργοστάσιο του Μονάχου.
«Πρόκειται για μια μονάδα υψηλής τεχνολογίας. Περίπου 900 αντίτυπα μοντέλων της BMW εγκαταλείπουν σήμερα καθημερινά το εργοστάσιο. Πέντε διαφορετικά μοντέλα, με όλων των ειδών συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Αυτό αποδεικνύει την υψηλή ευελιξία, την εμπειρία κα τις δεξιότητες των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτή», δήλωσε ο Milan Nedeljkovic, Μέλος του Δ.Σ. και υπεύθυνος παραγωγής της BMW κατά τη διάρκεια μιας ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για τα 100 χρόνια του εργοστασίου.
Όπως ανακοίνωσε η BMW, από τα 2023 και μετά, το 50% των οχημάτων που θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Μόναχο θα είναι ηλεκτρικά. Ανάμεσά τους θα είναι και 100.000 αντίτυπα της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής i4 και από το 2025 τα πρώτα αντίτυπα της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής Neue Klasse.