Formula 1: Preview GP Ισπανίας – Θα δούμε κάτι διαφορετικό;

Επιστροφή σε Ευρωπαϊκό έδαφος για τη Formula 1 και όλα δείχνουν πως το Grand Prix Ισπανίας θα παίξει σημαντικό ρόλο στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Το Grand Prix Ισπανίας υπόσχεται να είναι ένα σημαντικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Το GP Ισπανίας που διεξάγεται στην πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya αποτελεί ιστορικά ένα σημείο αναφοράς για το υπόλοιπο πρωτάθλημα της Formula 1 και με τη μάχη να μαίνεται μεταξύ Charles Leclerc και Max Verstappen ίσως δούμε ακόμη μία συγκλονιστική μάχη μεταξύ των δύο πιλότων.

Σε γνώριμο περιβάλλον

Η πίστα στο Montmelο της Καταλονίας βρίσκεται στη Formula 1 από το 1991. Μέχρι τότε, το Ισπανικό GP διεξαγόταν στην πίστα της Jerez, ενώ πριν από αυτό, διεξαγόταν στις πίστες Jarama, Montjuïc και Pedralbes. Από το 1991, όμως, η Βαρκελώνη έχει την τιμή να διοργανώνει τον αγώνα. Η ισπανική πίστα δεν έχει μυστικά για καμία ομάδα, καθώς εδώ και χρόνια γίνονται εκεί οι δοκιμές.

Οι ομάδες της Formula 1 την επισκέπτονται για τις χειμερινές δοκιμές και κάθε χρόνο για έναν αγώνα, οπότε υπάρχουν αρκετά δεδομένα για τις συνθήκες που θα συναντήσουν οι ομάδες. Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως από τις 31 φορές που είχαμε αγώνα στη Βαρκελώνη, τις 18 φορές ο νικητής του αγώνα αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Σε ότι αφορά τις ομάδες, 21 φορές η νικήτρια ομάδα στέφθηκε πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Επομένως, θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή αυτό το Σαββατοκύριακο στον αγώνα.

Τι θα δούμε στο Ισπανικό GP

Από αυτή την άποψη, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα είναι οι ισορροπίες στην Ισπανία, σε σύγκριση με ό,τι είδαμε στους πέντε πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν. Σε αυτούς, η Ferrari και η Red Bull ήταν οι κυρίαρχες ομάδες, με τη Red Bull να παίρνει το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες. Επομένως, αναμένεται ότι αυτές οι δύο ομάδες θα κάνουν και πάλι “κουμάντο” στη Βαρκελώνη. Η διαφορά μεταξύ των οδηγών των δύο ομάδων θα είναι, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, μια σαφής ένδειξη για το τι θα δούμε στο υπόλοιπο της σεζόν. Αν οι Charles Leclerc και Μax Verstappen είναι τόσο κοντά όσο ήταν οι Lewis Hamilton και Max Verstappen το 2021, τότε μπορούμε να περιμένουμε μια σπουδαία χρονιά.

Πίσω από τους δύο κορυφαίους της φετινής χρονιάς (Red Bull-Ferrari), θα είναι συναρπαστικό να δούμε πώς θα εξελιχθούν οι αναβαθμίσεις των υπόλοιπων ομάδων στη Βαρκελώνη. Η Mercedes βρίσκεται μέχρι στιγμής στην τρίτη θέση, αλλά ελπίζει να κάνει το άλμα με τις νέες αναβαθμίσεις. Ωστόσο, η απερχόμενη παγκόσμια πρωταθλήτρια πρέπει να γεφυρώσει ένα μεγάλο χάσμα για να το πετύχει. Η McLaren, η Alpine, η Haas και η Alfa Romeo έχουν καταλάβει μια φορά τη θέση πίσω από τη Mercedes, αλλά καμία από τις τέσσερις δεν έχει εξασφαλίσει μόνιμη θέση ως τέταρτη ομάδα στο grid. Η McLaren έχει ενδεχομένως τα “καλύτερα χαρτιά στο χέρι της”, αλλά τα προβλήματα με τα φρένα δεν έχουν ακόμη επιδιορθωθεί πλήρως. Εάν η αναβάθμιση στη Βαρκελώνη δουλέψει, τότε μπορεί να την δούμε να εδραιώνεται στην τέταρτη θέση.

Μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις;

Στην Ισπανία η μάχη θα δοθεί και πάλι μεταξύ Ferrari και Red Bull. Είναι λογικό να δούμε και πάλι τους Max Verstappen – Charles Leclerc να παλεύουν για ακόμη μία φορά ωστόσο σίγουρα δεν θα πρέπει να βγάλουμε από την εξίσωση τόσο τον Carlos Sainz όσο και τον μαχητικό Sergio Perez.

Στους δύο τελευταίους αγώνες, η Red Bull είχε σαφώς το πάνω χέρι. Στην Ίμολα, αλλά και στο Μαϊάμι, η RB18 των Verstappen και Perez ήταν ανίκητη στην ευθεία, ενώ είχε μικρότερη φθορά στη μαλακή και μεσαία γόμα σε σχέση με την Ferrari. Στην Ισπανία, η φθορά των ελαστικών παίζει και πάλι σημαντικό ρόλο και αυτό είναι προς όφελος της Αυστριακής ομάδας.

Ωστόσο, μένει να δούμε τι είδους αναβαθμίσεις θα παρουσιάσουν όλες οι ομάδες και πώς θα λειτουργήσουν. Η Ferrari δεν έχει φέρει σχεδόν καθόλου αναβαθμίσεις φέτος (σε αντίθεση με τη Red Bull), αλλά θα φέρει ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στην Ισπανία. Το ερώτημα είναι αν αυτό θα αποδώσει άμεσα. Η Red Bull θα φέρει επίσης αναβαθμίσεις και μέχρι στιγμής κάθε αναβάθμιση της φαίνεται να πιάνει τόπο.

Η Mercedes ελπίζει να κάνει το “comeback” στη Βαρκελώνη αλλά αν το πρόβλημα του “δελφινισμού” παραμείνει τότε δεν θα μπορέσει να πετύχει την υπέρβαση. Επιπλέον, η διαφορά από τις Ferrari και Red Bull είναι επίσης πολύ μεγάλη για να μειωθεί άμεσα. Στόχος της Mercedes είναι να έχουν ανταγωνιστικό ρυθμό, ενώ θα πρέπει να παλέψουν ταυτόχρονα με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές τους οι οποίοι θα έχουν και αυτοί σημαντικές αναβαθμίσεις.

Από την σκοπιά των ελαστικών

Η Pirelli για τον αγώνα στην Ισπανία, έχει επιλέξει τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας C1, C2 και C3. Πρόκειται για μια αρκετά απλή επιλογή από την Ιταλική εταιρεία που προμηθεύει τα ελαστικά στη Formula 1 καθώς οι απαιτήσεις της πίστας της Βαρκελώνης είναι γνωστές από τις δοκιμές που έγιναν εκεί τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, υπάρχουν τρεις μεγάλες διαφορές που πρέπει να λάβουμε υπόψη σε σχέση με τις δοκιμές του Φεβρουαρίου. Πρώτον, οι ομάδες επικεντρώθηκαν τότε στις δοκιμές ελαστικών της μέσης γόμας και όχι της σκληρής. Δεύτερον, οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ πιο “δροσερές” και τρίτον, τα νέα μονοθέσια δεν είχαν τις αναβαθμίσεις που έχουν τώρα. Με την πίστα να χρησιμοποιείται αρκετά καθόλη τη διάρκεια του έτους, δεν αναμένεται να υπάρξει μεγάλη εξέλιξη από πλευράς πρόσφυσης κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά με το GP Ισπανίας: “Είναι δύσκολο να πούμε πολλά για τη Βαρκελώνη, καθώς είναι ίσως η πιο γνωστή πίστα στο καλεντάρι για τους οδηγούς, με την διάταξή της να την κάνει ιδανική για δοκιμές. Έχει λίγο από όλα, με τον πολύ τεχνικό τρίτο τομέα να είναι ιδιαίτερα σημαντικός όσον αφορά τη φροντίδα των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες θα έχουν μια καλή ευκαιρία να αξιολογήσουν την πρόοδο που έχουν σημειώσει με τα μονοθέσιά τους από την αρχή της σεζόν, αν και ο καιρός θα είναι πολύ πιο ζεστός και πιθανότατα θα υπάρχει πολύ περισσότερη έμφαση στο σκληρό ελαστικό απ’ ό,τι στις δοκιμές, κάτι που ίσως θα είναι το κλειδί για τον αγώνα”._ Γ. Τ.

Το πρόγραμμα του GP της Ισπανίας θα μεταδίδεται ζωντανά από την ΕΡΤ, την Cosmote TV Sport5HD και μέσα από την πλατφόρμα F1 TV Pro.

Πρόγραμμα Pirelli Gran Premio De Espana (ώρες Κύπρου)
Παρασκευή 20 Μαΐου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 15:00-16:00
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 18:00-19:00
Σάββατο 21 Μαΐου
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες Δοκιμές: 17:00-18:00
Κυριακή 22 Μαΐου
Αγώνας: 16:00

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 1991

Μήκος πίστας: 4,675 μέτρα

Γύροι: 66

Απόσταση αγώνα: 308,424 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:18.149 – Max Verstappen (2021)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORMULA1