H Ρωσία αναβιώνει το Moskvitch
Η Ρωσία εθνικοποιεί το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα και σε αυτό θα αναβιώσει το «σοβιετικό» Moskvitch.
Μετά την αποχώρηση της Renault από τη Ρωσία και την πώλησή του στη Μόσχα, το εργοστάσιο του Γάλλου κατασκευαστή που βρίσκεται στα περίχωρα της πρωτεύουσας της χώρας θα μετατραπεί προκειμένου να αναβιώσει το Moskvitch που κατασκευάστηκε για τελευταία φορά πριν από δύο δεκαετίες.
Μια μάρκα αυτοκινήτου της σοβιετικής εποχής, το «Moskvitch» θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη στη Ρωσία, καθώς η Μόσχα αναλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν στη Renault μετά την έξοδο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τη χώρα.
Ο δήμαρχος της Μόσχας, Sergei Sobyanin, δήλωσε ότι θα εθνικοποιήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Renault στην πόλη, αφού η δυτική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι πουλά την τοπική της επιχείρηση.
Το εργοστάσιο, το οποίο ο Sergei Sobyanin είπε ότι είχε μια «μακρά και ένδοξη ιστορία», θα μετατραπεί για την παραγωγή της μάρκας Moskvitch.
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Έχει το δικαίωμα να το κάνει, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε χιλιάδες εργαζόμενους να μείνουν χωρίς δουλειά», ανέφερε ο Sergei Sobyanin στο προσωπικό του blog του. «Το 2022, θα ανοίξουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvitch».
Το Moskvitch, που σημαίνει «ιθαγενής της Μόσχας», κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στη Σοβιετική Ένωση και σχεδιάστηκε προκειμένου να είναι ένα στιβαρό, προσιτό επιβατικό αυτοκίνητο, με ανταλλακτικά κατασκευασμένα στη Ρωσία και την Ανατολική Γερμανία.
Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η αυτοκινητοβιομηχανία ιδιωτικοποιήθηκε και αργότερα κηρύχθηκε σε πτώχευση.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 200.000 ταξινομημένα Moskvitch στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων 46.000 που είναι άνω των 35 ετών, σύμφωνα με το πρακτορείο Autostat.
Made in Russia
Ο Sergei Sobyanin είπε ότι το ανανεωμένο εργοστάσιο της Μόσχας θα κατασκευάζει αρχικά συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον.
Δήλωσε, επίσης, ότι συνεργάζεται με το υπουργείο Εμπορίου της Ρωσίας για να προμηθευτεί όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα αυτοκινήτων από τη χώρα και ότι η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Kamaz θα ενεργούσε ως ο κύριος τεχνολογικός εταίρος του εργοστασίου.
Από τη μεριά της, σε δική της δήλωση η Kamaz είπε ότι, ενώ υποστηρίζει την απόφαση του δημάρχου της Μόσχας, ζητήματα σχετικά με την τεχνολογική συνεργασία είναι ακόμη υπό συζήτηση και θα προβεί σε επίσημη δήλωση μόλις επιλυθούν αυτά τα ζητήματα.