Formula 1: Preview GP Emilia Romagna – Ιταλική κυριαρχία ή αλλαγή σκηνικού;

Επί Ιταλικού εδάφους θα δοθεί η τέταρτη μάχη της φετινής αγωνιστικής χρονιάς. Στην πίστα της Ίμολα η Formula 1 αναμένεται να προσφέρει μοναδικό θέαμα στους φίλους του αθλήματος το Σαββατοκύριακο του Πάσχα των Ορθοδόξων.

Η Formula 1, θα βρεθεί στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία για τον τέταρτο γύρο της χρονιάς. Από το 2020, η διάσημη πίστα της Ίμολα έχει επιστρέψει στο καλεντάρι της F1 με οδηγούς και ομάδες να είναι απόλυτα ικανοποιημένοι με την παραμονή του GP μέχρι και το 2025.

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του GP στην Ίμολα, η μορφή αγώνων Sprint θα χρησιμοποιηθεί ξανά για πρώτη φορά το 2022 (Διαβάστε περισσότερα εδώ). Ο αγώνας Sprint διεξάγεται το Σάββατο και το αποτέλεσμα χρησιμοποιείται ως σειρά εκκίνησης για το GP της Κυριακής. Οι κατατακτήριες δοκιμές διεξάγονται πλέον την Παρασκευή μετά από μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

F1 Imola

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1

 

Αλλαγή σκηνικού ή μια από τα ίδια;

Μετά από τρεις αγώνες, μπορούμε να κάνουμε μια αρχική εκτίμηση όσον αφορά την δυναμική των ομάδων. Η Ferrari είναι η ομάδα που κατάφερε να εφαρμόσει καλύτερα τους νέους κανονισμούς. Η F1-75 είναι γρήγορη και πάνω απ’ όλα αξιόπιστη, γι’ αυτό και οι Charles Leclerc και Carlos Sainz έχουν ήδη καταφέρει να συγκεντρώσουν 104 βαθμούς. Ο Leclerc βρίσκεται στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος, με τον George Russell να βρίσκεται 34 βαθμούς πίσω του στη δεύτερη θέση.

Ο μεγάλος του αντίπαλος Max Verstappen μπορεί να κέρδισε τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Σαουδική Αραβία ωστόσο ο ίδιος μετράει ήδη δύο εγκαταλείψεις λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας της Red Bull. Σαν να μην έφτανε αυτό η αυστριακή ομάδα δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην Imola καθώς δεν υπάρχει αρκετός χρόνος αξιολόγησης των αναβαθμίσεων. Ωστόσο, η Red Bull θα φέρει μερικές αναβαθμίσεις που στόχο έχουν να μειώσουν το βάρος της RB18.

Στην αντίπερα όχθη, η Mercedes δεν είναι τόσο γρήγορη αλλά έχει την αξιοπιστία με το μέρος της. Ως αποτέλεσμα, ο Russell βρίσκεται στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, όπως και η γερμανική ομάδα στην κατάταξη των κατασκευαστών. Ωστόσο, η Mercedes θα πρέπει να βρει τη λύση στο φαινόμενο που ακούει στο όνομα porpoising ώστε να μπει σφήνα στην κούρσα του τίτλου με τη Ferrari και τη Red Bull.

Μεγάλες προσδοκίες

Μετά τους τρεις πρώτους αγώνες, η Ferrari πηγαίνει στην έδρα της στην Ίμολα ως το απόλυτο φαβορί με την F1-75 να είναι το μονοθέσιο που όλοι θέλουν να κερδίσουν. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει, μπορούν Red Bull και Mercedes να απειλήσουν την Ιταλική ομάδα μέσα στο σπίτι της;

Ο Christian Horner δήλωσε ότι δεν θα υπάρξουν αναβαθμίσεις στην Ίμολα, αλλά ο Helmut Marko έδωσε το αντίθετο μήνυμα. Από την άλλη η Mercedes είχε μέχρι στιγμής μεγάλο πρόβλημα στο να ακολουθήσει τη Ferrari και τη Red Bull. Στην Αυστραλία φάνηκε να πηγαίνει λίγο καλύτερα και η ομάδα κατάφερε να διαχειριστεί την φθορά των ελαστικών πολύ καλύτερα από τη Red Bull. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να παίξει σημαντικό ρόλο στην Ίμολα.

Η επιλογή των ελαστικών

Η Pirelli έχει επιλέξει για την Imola τις γόμες ελαστικών C2, C3 και C4. Τα φετινά ελαστικά είναι καινούργια, αλλά η πίστα της Imola είναι ακριβώς όπως ήταν πέρυσι τέτοια εποχή. Η άσφαλτος χρονολογείται από το 2011, γεγονός που καθιστά την επιφάνεια της πίστας αρκετά ολισθερή.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά: “Η Ίμολα είναι μια απαιτητική πίστα, όπου το προσπέρασμα μπορεί να είναι δύσκολο καθώς είναι αρκετά στενή σε ορισμένα σημεία. Έτσι, η στρατηγική είναι πιθανό να επικεντρωθεί στην αποφυγή του “μποτιλιαρίσματος”. Σε γενικές γραμμές, η Ίμολα είναι μια πίστα μέτριας σκληρότητας για τα ελαστικά”.

“Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δούμε λιγότερη εξέλιξη της πίστας απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει σε άλλες, καθώς η πίστα έχει αρκετεί γόμα λόγω συχνής χρήσης της. Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα καθορίσουν τη στρατηγική ελαστικών”._ Γ. Τ.

Πρόγραμμα Rolex Gran Premio Del Made in Italy E Dell’ Emilia-Romagna (ώρες Κύπρου)
Παρασκευή 22 Απριλίου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 14:30-15:30
Κατατακτήριες Δοκιμές: 18:00-19:00
Σάββατο 23 Απριλίου
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 13:30-14:30
Sprint Race: 17:30-18:30
Κυριακή 24 Απριλίου
Αγώνας: 16:00

Πληροφορίες για το Grand Prix
Μήκος: 4.909 χιλιόμετρα
Στροφές: 19
Γύροι αγώνα: 63
Απόσταση αγώνα: 309.049 χιλιόμετρα
Γρηγορότερος γύρος: 1:15.484 (Lewis Hamilton, 2020)
Πρώτος αγώνας στη F1: 1980
Τελευταίος νικητής: Max Verstappen (Red Bull)