F1: Τα 67G έφτασε η επιβράδυνση στο ατύχημα του Grosjean
Η FIA εξέδωσε το πόρισμα της έρευνας της στο ατύχημα που είχε ο Romain Grosjean στο Μπαχρέιν, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως η επιβράδυνση στις μπαριέρες άγγιξε τα 67G.
Το ατύχημα που είχε πέρυσι ο Romain Grosjean στο Grand Prix του Μπαχρέιν τον είδε να βγαίνει μέσα από τις φλόγες, με μόλις μερικά εγκαύματα.
Όπως σε κάθε τέτοιο ατύχημα, έτσι και με αυτό, η FIA άνοιξε άμεσα έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα το συμβάν, για να διαπιστώσει τι λειτούργησε, τι όχι και τι μπορεί να γίνει για να βελτιωθούν τα μέτρα ασφαλείας στη Formula 1.
Το πόρισμά της δημοσιεύθηκε σήμερα, και τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά.
Ο Grosjean βρέθηκε στις μπαριέρες στο δεξί μέρος της ευθείας μετά την Στροφή 3 της πίστας του Σακχίρ με ταχύτητα 192 χλμ/ώρα και σε γωνία 29 μοιρών. Το πιο τρομακτικό είναι η μέγιστη τιμή G που έφτασε στην πρόσκρουση, η οποία άγγιξε -για ελάχιστο χρονικό διάστημα- τα 67G. Αυτό σημαίνει 67 φορές το βάρος του οδηγού, αλλά και του μονοθέσιου στο οποίο επιβαίνει.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το HANS, το Halo, καθώς και το monocoque και ο προστατευτικός κλωβός λειτούργησαν ως έπρεπε.
Σε ό,τι αφορά τον απεγκλωβισμό του Grosjean από την κατεστραμμένη και φλεγόμενη VF-20, η FIA παρατήρησε πως το αριστερό του πόδι είχε κολλήσει στο cockpit,και χρειάστηκε 27 δευτερόλεπτα για να βγει από την θέση του, χωρίς καμία βοήθεια παρά μόνο όταν «καβάλησε» τις μπαριέρες.
Το πιο σημαντικό αποτέλεσμα αυτών των πορισμάτων, βέβαια, είναι τα συμπεράσματα που συνάγει η FIA σχετικά με τον εξοπλισμό ασφαλείας και τα ίδια τα οχήματα.
Έτσι, η Ομοσπονδία θα εξετάσει πώς μπορεί να βελτιώσει τα παρακάτω:
- Τον προστατευτικό κλωβό στο εμπρός μέρος
- Τους κανονισμούς σχετικά με τους καθρέπτες
- Τις προδιαγραφές των κρεμαγιέρων των τιμονιών
- Τις προδιαγραφές των headrests (των σημειών επαφής του κράνους με το μονοθέσιο πίσω, δεξιά και αριστερά)
- Τα σημεία που δένει η μονάδα ισχύος
- Τις προδιαγραφές των ντεπόζιτων των καυσίμων
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό των οδηγών, η FIA θα εξετάζει πώς μπορεί να βελτιωθούν τα πυρίμαχα γάντια, οι μηχανισμοί των προσωπίδων των κρανών και των πυροσβεστικών συστημάτων εντός του cockpit.