Formula 1: Το φως μπορεί να φέρει τη λύση για την Mercedes

Μπορεί ένας αισθητήρας φωτός τελικά να δώσει τη λύση στο πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising) που αντιμετωπίζει η Mercedes από την αρχή της χρονιάς;

Όσοι παρακολούθησαν το Grand Prix της Formula 1 στην Αυστραλία, ενδεχομένως να παρατήρησαν ένα παράξενο λαμπερό φως που έβγαινε κάτω από το μονοθέσιο του Lewis Hamilton σε ορισμένα σημεία του αγώνα την Κυριακή.

Δεν ήταν κάποια ιδέα της Mercedes για να μοιάζει ομορφότερη η W13, στην πραγματικότητα ήταν ένας αισθητήρας ο οποίος τοποθέτησε η ομάδα στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, ώστε να μπορέσει να βρεθεί η λύση στο πρόβλημα του porpoising που ταλαιπωρεί την γερμανική ομάδα από την αρχή του πρωταθλήματος.

Η Mercedes πιστεύει ότι αν μπορέσει να καταλάβει τι χρειάζεται για να σταματήσει το μονοθέσιό της να αναπηδά στις ευθείες, τότε αυτό μπορεί να τη βοηθήσει ώστε να χρησιμοποιήσει νέες ρυθμίσεις που θα φέρουν ταυτόχρονα βελτίωση στις επιδόσεις του μονοθεσίου. Η δυσκολία έγκειται στο ότι μέχρι στιγμής η Mercedes δεν έχει ακόμη καταφέρει να βρει τις αιτίες που “πυροδοτούν” το porpoising και ποιοι ακριβώς είναι οι παράγοντες που προκαλούν την εμφάνιση του φαινομένου.

Σε μια προσπάθεια να προσπαθήσει να κατανοήσει γιατί συμβαίνει αυτό, η Mercedes επέλεξε να διατηρήσει έναν οπτικό αισθητήρα ύψους οδήγησης στο μονοθέσιο του Hamilton όλο το τριήμερο στην Αυστραλία. Ο αισθητήρας, ο οποίος εκπέμπει φως όταν είναι ενεργοποιημένος, μετρά το ύψος κύλισης και την τροχιά του αυτοκινήτου σε σχέση με την πίστα, οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει απαντήσεις σχετικά με το τι ακριβώς συμβαίνει στις ευθείες και στις στροφές.

Αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά στη Formula 1, αλλά συνήθως τοποθετούνται μόνο στις ελεύθερες δοκιμές, επειδή προσθέτουν επιπλέον βάρος στο μονοθέσιο, το οποίο πιστεύεται ότι είναι κάπου μεταξύ 1 και 2 κιλών. Η Mercedes θεώρησε, ωστόσο, ότι τα οφέλη από τη διατήρησή τους στο μονοθέσιο για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, θα είχαν περισσότερα πλεονεκτήματα καθώς θα πρόσφεραν επιπλέον γνώση στους μηχανικούς της ομάδας.

Ο Lewis Hamilton στο Sky Sports F1 δήλωσε: “Έχω κάτι στο μονοθέσιο μου που το κάνει λίγο πιο βαρύ, αλλά δεν είναι ένα τεράστιο βήμα για εμάς από πλευράς απόδοσης. Ας ελπίσουμε ότι θα επιτρέψει στην ομάδα να κερδίσει περισσότερες πληροφορίες στον αγώνα”.

Όμως ο συγκεκριμένος αισθητήρας φωτός δεν ήταν ο μόνος που χρησιμοποίησε η Mercedes το τριήμερο. Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών η γερμανική ομάδα πρόσθεσε έναν επιπλέον οπτικό αισθητήρα ύψους οδήγησης, ο οποίος στεγάζεται μέσα σε θήκες στην άκρη του δαπέδου.

Η προσπάθεια να πάρει απαντήσεις σχετικά με το φαινόμενο του porpoising, σημαίνει ότι η Mercedes έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα την προώθηση αναβαθμίσεων καθώς δεν θέλει να μπερδέψει τα πράγματα αλλάζοντας ακόμα τη διαμόρφωση του μονοθεσίου της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ομάδα δεν έχει εισάγει ακόμη μια ειδική πίσω πτέρυγα χαμηλής υποπίεσης με την ίδια να χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση της πτέρυγας με την οποία ξεκίνησε τη σεζόν.

Με τα προβλήματα των αναπηδήσεων να εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, η Mercedes έχει επικεντρώσει τις περισσότερες προσπάθειες στο να έχει καλύτερο ρυθμό κατά τη διάρκεια του αγώνα, γνωρίζοντας ότι η Ferrari και η Red Bull είναι προς το παρόν “άπιαστες” στις κατατακτήριες δοκιμές. Η δουλειά που έχουν αναλάβει άπαντες στην ομάδα είναι απίστευτα έντονη, καθώς όχι μόνο προσπαθούν να βρούν τη λύση στο πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα να βελτιώσουν την απόδοση του μονοθεσίου ώστε να επιστρέψουν και πάλι στις επιτυχίες._ Γ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MERCEDES, MOTORSPORT IMAGES, REUTERS