«Δεν είναι φυσιολογικές οι αμοιβές του Carlos Tavares», δηλώνει η γαλλική κυβέρνηση
Η γαλλική κυβέρνηση έχει ενστάσεις αναφορικά με το ύψος των ετήσιων απολαβών του CEO της Stellantis, Carlos Tavares.
Εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης δήλωσε σήμερα ότι η οικονομική αποζημίωση για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, «δεν είναι «φυσιολογική», ενώ ταυτόχρονα ανέδειξε την ανάγκη για περισσότερο έλεγχο και παρέμβαση σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά τις αμοιβές υψηλόβαθμων στελεχών.
Ο Carlos Tavares, ο οποίος επέβλεψε τη συγχώνευση μεταξύ του Groupe PSA, στον οποίο κατείχε τη θέση του CEO, και της FCA που δημιούργησε τη Stellantis τον Ιανουάριο του 2021, πρόκειται να αμειφθεί για τις υπηρεσίες που προσέφερε το 2021 το ποσό των περίπου 19 εκατομμυρίων ευρώ.
Επίσης, δύναται να έχει στην κατοχή του ένα πακέτο μετοχών αξίας επιπλέον 32 εκατομμυρίων ευρώ και μακροπρόθεσμη αποζημίωση περίπου 25 εκατομμυρίων ευρώ.
«Προφανώς, αυτοί δεν είναι φυσιολογικοί αριθμοί», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης, Gabriel Attal, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Θυμίζουμε ότι η γαλλική κυβέρνηση κατέχει μερίδιο 6,2% στη Stellantis μέσω της επενδυτικής τράπεζας Βpifrance.
Η παραπάνω δήλωση δυσαρέσκειας έρχεται λίγες ώρες πριν οι μέτοχοι της Stellantis ψηφίσουν το πακέτο αποζημιώσεων προς τον Carlos Tavares για το 2021, στην πρώτη ετήσια γενική συνέλευση του ομίλου.
Η αποζημίωση του Carlos Tavares για το 2021, εάν εγκριθεί, πιθανότατα θα τον καταστήσει ως τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Συγκριτικά, ο CEO του VW Group, Herbert Diess, κέρδισε κάτι λιγότερο από 8 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Στις ΗΠΑ, η CEO της GM, Mary Barra, κέρδισε 23,7 εκατομμύρια δολάρια το 2020.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΑΝΕ, στην περίπτωση που ο Carlos Tavares επιτύχει όλους τους στόχους που έχουν τεθεί, έως το 2026 οι συνολικές απολαβές του θα ανέλθουν στα 220 εκατομμύρια ευρώ.
Θυμίζουμε ότι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του Groupe Renault, Carlos Ghosn, και παλαιότερα αφεντικό του Carlos Tavares, αντιμετώπισε την ίδια – αν όχι μεγαλύτερη – κριτική από τη γαλλική κυβέρνηση σχετικά με τις ετήσιες απολαβές του. Ως γνωστόν, ο γαλλο-λιβανέζος μάνατζερ ήταν ταυτόχρονα CEO τόσο της Renault όσο και της εταίρου Nissan για πολλά χρόνια και άντλησε ένα πακέτο αποζημιώσεων πολλών εκατομμυρίων ευρώ και από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.