Formula 1: Αλλαγές στην πίστα του GP Αυστραλίας

Η πίστα Albert Park Circuit της Αυστραλίας έχει υποστεί κάποιες αλλαγές από την τελευταία φορά που βρέθηκε εκεί η Formula 1 το 2019, με στόχο να βελτιωθούν οι προσπεράσεις.

Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 θα βρεθεί στις 8-10 Απριλίου στην Μελβούρνη για το Grand Prix της Αυστραλίας. Η διάσημη πίστα Albert Park έχει παραμείνει αμετάβλητη από τον πρώτο αγώνα της Μελβούρνης το 1996, ενώ τα σύγχρονα μονοθέσια στον αντίποδα έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό.

Με δεδομένο πως όλα αυτά τα χρόνια η διαδρομή δεν ευνοούσε τα προσπεράσματα, η Australian Grand Prix Corporation αποφάσισε να κάνει αλλαγές στην πίστα ώστε να υπάρχει μια νέα, πιο φιλική προς τα προσπεράσματα χάραξη, με νέο οδόστρωμα και μεγαλύτερο pitlane.

Γιατί χρειάστηκαν οι αλλαγές στην πίστα Albert Park;

Καθώς η άσφαλτος παρέμεινε ανέγγιχτη από τότε που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά το 1995, ενόψει του πρώτου Grand Prix της Μελβούρνης την επόμενη χρονιά, αποφασίστηκε από την Australian Grand Prix Corporation η ανακατασκευή της επιφάνειας της πίστας για το GP του 2022. Με δεδομένο πως ο αγώνας διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει άμεσα.

Η αλλαγή της χάραξης του Albert Park ήταν κάτι που είχε αποφασιστεί εδώ και αρκετά χρόνια. Οι οδηγοί και οι ομάδες ασκούσαν επί μακρόν κριτική στη χάραξη, η οποία θεωρούνταν ξεπερασμένη, ιδίως καθώς τα αυτοκίνητα γίνονταν ταχύτερα. Τελικά, η AGPC αποφάσισε να πραγματοποιηθεί η αναγκαία ασφαλτόστρωση, ενώ ταυτόχρονα θα γινόταν ο επανασχεδιασμός σε κάποια τμήματα της πίστας.

Με γνώμονα όλα αυτά, προσλήφθηκαν ορισμένοι οδηγοί της Formula 1 για να βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός νέου σχεδίου. Συμφωνήθηκε μια αναθεωρημένη διάταξη και, χρησιμοποιώντας τη διακοπή των αγώνων στην Αυστραλία που επέβαλε η πανδημία, οι εργασίες ξεκίνησαν στις αρχές του 2021.

 

Τι άλλαξε στην πίστα Albert Park;

Στροφή 1

Η πρώτη στροφή της πίστας, ήταν ένα σημείο που τις περισσότερες φορές είχαμε αρκετά ατυχήματα, πλέον έχει διευρυνθεί κατά 2,5 μέτρα προς τα δεξιά του οδηγού με στόχο να μπορούν τα μονοθέσια να είναι δίπλα-διπλα μετά την εκκίνηση.

Στροφή 3

Η στροφή 3 έχει διαπλατυνθεί προς τα δεξιά του οδηγού κατά τέσσερα μέτρα, μαζί με την επαναδιαμόρφωση του προφίλ για την αύξηση της θετικής καμπύλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βρεθούν περισσότερες αγωνιστικές γραμμές διαθέσιμες για τους οδηγούς μετατοπίζοντας ταυτόχρονα την κορυφή της στροφής προς τα πίσω. Σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, θα υπάρχει η δυνατότητα προσπέρασης.

Στροφή 6

Η στροφή 6, που ήταν μια δύσκολη δεξιά στροφή, έχει υποστεί σημαντική αλλαγή στο πλαίσιο της νέας διάταξης. Η στροφή έχει διαπλατυνθεί περισσότερο από 7,5 μέτρα προς τα δεξιά του οδηγού, μετατρέποντάς την από μια στροφή “stop and go” σε μία γρήγορη στροφή καθώς θα υπάρξει αύξηση της ταχύτητας κατά 70 χλμ..

Στροφή 9-10

Το παλιό σικέιν της στροφής 9-10, το οποίο οδηγούσε τα αυτοκίνητα στο σάρωθρο με τους φοίνικες προς το flipflop της στροφής 11-12, έχει πλέον εξαφανιστεί. Τώρα είναι απλά μια ευθεία από τη στροφή 6, μέχρι τη στροφή 9-10. Η ταχύτητα προσέγγισης σε αυτό το σύμπλεγμα στροφών αναμένεται να είναι πάνω από 330 χλμ. με τους οδηγούς να υπόκεινται σε 5.4G καθώς στρίβουν στη στροφή 9. Η πίσω ευθεία θα χρησιμοποιηθεί ως νέα ζώνη DRS.

Στροφή 11

Η στροφή 11 είναι τώρα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για προσπέραση, έχει διευρυνθεί κατά τρία μέτρα προς τα μέσα με τις οδηγικές γραμμές πλέον να ευνοούν τις μάχες των μονοθεσίων.

Στροφή 13

Η προτελευταία στροφή της πίστας έχει επίσης διαπλατυνθεί εσωτερικά, ώστε να είναι πιο δύσκολο για τους οδηγούς να υπερασπιστούν τη θέση τους, δίνοντας πλεονέκτημα στον οδηγό που θέλει να επιτεθεί, αυξάνοντας το θέαμα.

Pitlane

Το pitlane έχει διαπλατυνθεί κατά δύο μέτρα, με το pitwall να βρίσκεται τώρα κοντά στην άκρη της πίστας, εκεί όπου υπήρχε το χορτάρι. Εν αναμονή της υπογραφής της FIA, το σχέδιο είναι να αυξηθεί και το όριο ταχύτητας του pitlane από 60 χλμ. σε 80 χλμ., γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες στρατηγικές επιλογές για τις ομάδες και τους οδηγούς.

Τι αποτέλεσμα θα έχουν οι αλλαγές;

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στη χάραξη του Albert Park στοχεύουν στη δημιουργία καλύτερων ευκαιριών προσπέρασης και στην αύξηση του θεάματος.

Αν και η στροφή 1 είναι απίθανο να αποτελέσει σημείο κλειδί για προσπέραση, οι εργασίες διεύρυνσης θα δώσουν στους οδηγούς περισσότερες πιθανότητες να μπορέσουν να ακολουθήσουν κάποιο μονοθέσιο και να προσπαθήσουν μία επίθεση στη στροφή 3. Η εκτέλεση αυτού του περάσματος θα είναι πλέον ευκολότερη χάρη στα επιπλέον τέσσερα μέτρα πλάτους στην είσοδο της στροφής 3 και την αυξημένη θετική καμπύλη που προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση στο μέσο της στροφής.

Τεχνικά, η απώλεια του παλιού σικέιν της Στροφής 9-10 σημαίνει ότι υπάρχει μία λιγότερη πιθανή ζώνη προσπέρασης. Ωστόσο, το συγκεκριμένο σικέιν ποτέ δεν απέδωσε πραγματικά σημαντικό αριθμό προσπεράσματος, γι’ αυτό και θυσιάστηκε για να συμβάλει στη δημιουργία της βασικής ευκαιρίας προσπέρασης στη νέα στροφή 11.

Εάν το σχέδιο για την αύξηση του ορίου ταχύτητας στο νέο, διευρυμένο pitlane καρποφορήσει, θα μπορούσε επίσης να ανοίξει περισσότερες στρατηγικές επιλογές για τις ομάδες λόγω του μειωμένου χρόνου διέλευσης.

Εκτός από τις ελπίδες ότι η νέα διάταξη θα βελτιώσει τον αγώνα του GP Αυστραλίας, υπάρχουν προβλέψεις ότι οι χρόνοι γύρου θα μειωθούν κατά περίπου πέντε δευτερόλεπτα._ Γ. Τ.

Στατιστικά στοιχεία Albert Park
Μήκος: 5.279 χιλιόμετρα (μείωση κατά 0,024 χιλιόμετρα)
Στροφές: 14 (μείωση κατά 2)
Γρηγορότερος γύρος: 1:24.125 (Michael Schumacher, 2004)
Αριθμός διεξαχθέντων αγώνων F1: 24 (1996 – 2019)
Χωρητικότητα: 140.000 θεατές
Οι περισσότερες νίκες στην πίστα: Michael Schumacher (4)
Πιο επιτυχημένος κατασκευαστής: Ferrari (8 νίκες)
Τελευταίος νικητής: Valterri Bottas (Mercedes 2019)