Formula 1 – Preview GP Σαουδικής Αραβίας: Και τώρα η συνέχεια
Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς στο GP του Μπαχρέιν. Το προσεχές Σαββατοκύριακο σε ακόμη μία χώρα της Μέσης Ανατολής αυτή της Σαουδικής Αραβίας θα βρεθούν οδηγοί και ομάδες ώστε να δώσουν ακόμη μία αγωνιστική παράσταση.
Το προσεχές Σαββατοκύριακο 25-27 Μαρτίου, οδηγοί και ομάδες θα βρεθούν στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας για να λάβουν μέρος στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς. Στην πίστα Jeddah Corniche θα διεξαχθεί νυχτερινό σιρκουί στους δρόμους της ομώνυμης πόλης, πριν κατασκευαστεί μια καινούργια πίστα στη Σαουδική Αραβία, η οποία θα φιλοξενήσει τους μελλοντικούς αγώνες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι αριθμοί πίσω από την πίστα της Jeddah
H Jeddah φιλοξενεί για δεύτερη φορά GP στη Formula 1. Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς ο οποίος διεξάγεται στους δρόμους της πόλης θα είναι και αυτός νυχτερινός ενώ αποτελεί ταυτόχρονα το ταχύτερο σιρκουί πόλης στο αγωνιστικό ημερολόγιο.
Η μέση ωριαία ταχύτητα στον εν λόγω αγώνα ξεπερνάει τα 250 χ.α.ώ., με τους οδηγούς να “πηγαίνουν” για 79% του γύρου με τέρμα γκάζι! Ο αγώνας θα έχει και φέτος 50 γύρους, με τους πιλότους να έχουν στην διάθεση τους τρεις διαθέσιμες ζωνες DRS.
Μετά το Spa, το GP της Σαουδικής Αραβίας είναι η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος (6.174 μ.), ενώ αποτελείται από 27 στροφές.
Τα χαρακτηριστικά της πίστας Jeddah Corniche
Η πίστα στην οποία θα αγωνιστούν οι πιλότοι της Formula 1 το προσεχές Σαββατοκύριακο, απαιτεί άρτια φυσική κατάσταση καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή δυσκολεύουν το έργο τόσο των οδηγών όσο και των ομάδων.
Με τις αλλαγές κατεύθυνσης να διαδέχονται η μία την άλλη, οι μηχανικοί σε συνεργασία με τους οδηγούς θα πρέπει να βρουν τις σωστές ρυθμίσεις ώστε να πετύχουν την χαμηλότερη τιμή αρνητικής άντωσης. Με δεδομένο πως τα μονοθέσια αντιμετωπίζουν ακόμη το φαινόμενο του porpoising, παραμένει ερωτηματικό τι θα δούμε όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις στο GP της Σαουδικής Αραβίας.
Τα νέα μονοθέσια θα δοκιμαστούν στα όρια όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα καθώς το μεγαλύτερο μέρος του γύρου είναι με το “πόδι στο πάτωμα”. Αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για πρώτη φορά φέτος ποιος έχει το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid.
Δεδομένης της φύσης της πίστας, όταν τα ταχύτερα μονοθέσια χρειαστεί να δώσουν γύρο σε πιο αργούς συνδυασμούς κατά τη διάρκεια του αγώνα, τότε αυτά θα αντιμετωπίσουν πιθανόν προβλήματα καθώς αρκετά σημεία της πίστας είναι πολύ στενά. Αν βάλουμε και στην εξίσωση πιθανή παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να δούμε περιορισμό σε “καθαρούς” γύρους από τα μονοθέσια.
Τα ελαστικά στο GP Σαουδικής Αραβίας
Η Pirelli έχει επιλέξει για το GP Σαουδικής Αραβίας τις συγκεκριμένες γόμες ελαστικών: C2, C3 και C4. Με γνώμονα τη διαφορετική χάραξη της πίστας αλλά και το διαφορετικό είδος της ασφάλτου, η μαλακή γόμα θα αποτελέσει ίσως την καλύτερη επιλογή.
Φυσικά να τονίσουμε πως οι ομάδες, δεν έχουν καμία εμπειρία με τα νέα μονοθέσια στη συγκεκριμένη πίστα. Με δεδομένο πως έχουμε αλλαγές στην ημερομηνία διεξαγωγής του συγκεκριμένου GP, μένει να δούμε πως θα ανταπεξέλθουν οι ομάδες στις νέες προκλήσεις._ Γ. Τ.
Πρόγραμμα Saudi Arabian Grand Prix (ώρες Κύπρου)
Παρασκευή 25 Μαρτίου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 16:00-17:00
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 19:00-20:00
Σάββατο 26 Μαρτίου
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 16:00-17:00
Κατατακτήριες Δοκιμές: 19:00-20:00
Κυριακή 27 Μαρτίου
Αγώνας: 20:00
Πληροφορίες για το Grand Prix:
Πρώτο GP: 2021
Μήκος πίστας: 6,174 χιλιόμετρα
Γύροι: 50
Απόσταση αγώνα: 308,450 χιλιόμετρα
Ρεκόρ αγώνα: 1:30:734 (Lewis Hamilton, 2021)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Formula1, Pirelli, Ferrari