Δοκιμάζουμε την Mercedes-AMG GLA 35 4Matic
Κάτω από την εντυπωσιακή σκουρόχρωμη ματ βαφή του αυτοκινήτου «μας» κρύβονται οι διαφοροποιήσεις που σηματοδοτούν την έκδοση 35 της GLA, ένα σκαλί πριν από την κορυφαία GLA 45, που έρχεται...
Οι διαφορές αυτές εντοπίζονται στη μάσκα, στους προφυλακτήρες, στους τονισμένους αεραγωγούς και στον πίσω διαχύτη, που οριοθετείται από τις απολήξεις της εξάτμισης.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 2λιτρος 4κύλινδρος Μ 260 twin-scroll, που αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής. Σημαντικό ότι συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT-8, ενώ ένας πολύδισκος συμπλέκτης που έχει ενσωματωθεί στο διαφορικό του πίσω άξονα αναλαμβάνει ανάλογα με τις συνθήκες την κατανομή της ροπής. Από 100/0 έως και 50/50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. To AMG Dynamic Select, πέρα από τα γνωστά προγράμματα λειτουργίας (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual), περιλαμβάνει και το AMG Dynamics (επιλογή μεταξύ basic και advanced), που αφορά ουσιαστικά ένα σύστημα torque vectoring. Το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως, κάτι που συνεπάγεται ότι η τετρακίνηση γυρίζει αυτόματα σε sport mode.
Προδιαγραφών συνέχεια, και τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε 5,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Pas mal για ένα SUV των 1.650 κιλών, θα σχολιάσει και ο γαλλομαθής. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να δοκιμάσεις για να έχεις τη δική σου άποψη σε σχέση με το πώς μεταφράζονται τα παραπάνω στο δρόμο. Το κυριότερο, αν ταιριάζουν με το χρώμα-σήμα κατατεθέν της A45 S, που λατρεύεις.
Το βάρος είναι μεγάλο, η απόσταση από το έδαφος σαφής, και άλλωστε οι τροχοί με τα 50άρια(!) λάστιχα θεωρητικά σε προετοιμάζουν για τη λογική του παραλόγου. Ό,τι συνδέεται με το «ναι μεν αλλά».
Επιλέγεις Comfort και στη συνέχεια αλλάζεις, αφού απολαμβάνεις εντιμότητα Mercedes και επί του προκειμένου. Σαφής ανταπόκριση, προσαρμογή στις ιδιαιτερότητές σου και άνεση «Μερκ», με αυτό το πάτημα που σαρώνει τα Όσκαρ της κύλισης.
Δεν το κρύβουμε...
Απομακρυνθήκαμε από τη βάση μας και, αφού διαβήκαμε τη διώρυγα, ως σύνορο με τις ειδικές της Πελοποννήσου, ακολουθήσαμε τις οδηγίες του Λάμπρου Αθανασούλα, και να ’μαστε στα αγαπημένα μας Αθίκια. Ο Λάμπρος, όπως και άλλοι «συμπολεμιστές» του, εκφράστηκαν υποδειγματικά σχολιάζοντας στο site μας για τις αγαπημένες τους Ε.Δ. Εμείς, σε χώμα τότε εκεί, με κατεύθυνση τον Άγιο Γιάννη, το Χιλιομόδι και τις λίμνες. Σήμερα αρκετά καλός δρόμος και, αφού δεν είμαστε στην Τοσκάνη, διαθέτουμε την τέλεια μηχανή για το παιχνίδι με τις κακοτοπιές.
Αυτή η GLA, μηχάνημα στην κυριολεξία παντός εδάφους, χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς, στη μία ή στην άλλη περίπτωση. Το μόνο σίγουρο. Με αξιοπρεπή μάλιστα συμπεριφορά, σε ένα μωσαϊκό διαδρομής. Ορθόδοξη απάντηση και στον φωτογράφο μας, κ. Θ.Η., που μας θύμισε ότι με τον Π.T. διασχίσαμε με την Α35 τον χωμάτινο «Ταρζάν», τον αληθινό, και κατά λάθος.
Η Α35, η αγαπημένη του master chef Σ.Τ. και του εύστοχου στην αρχική του κρίση Μ.Σαλ.
Το 8άρι...
Δεν κρύβει το ατού της, από το πρώτο μέτρο μαζί της, από την αφετηρία όπου οι εγκαταστάσεις τους, μέχρι το φανάρι της Κηφισιάς.
Το κιβώτιο...
Μαγικό και στο αυτόματο, και είναι αυτό το εξάρτημα που δένει το περήφανο πλαίσιο -σε απόσταση από το έδαφος- με τον κινητήρα. Ξεπερνάει τα αντίστοιχα του γκρουπ της VW και αυτά της BMW. Τους ξεπερνάει όλους και κάνει τη διαφορά, κυρίως στις μεσαίες στροφές, όπου κρίνεται και το παιχνίδι με στυλ. Σε σχέση με τον κινητήρα, αλλά και με το δρόμο, και είναι εκεί, στα σχεδόν 80 με 110 χλμ., που το σύνολο καταθέτει το μέγεθός του, διαφοροποιώντας και την αίσθηση του κινητήρα. Συλλαμβάνεται παντού γεμάτος, ενώ δείχνει μεγαλύτερος και σε διαρκή ανησυχία. Έχει μαλώσει με την τεμπελιά.
Το αμάξωμα, αγέρωχο, αδυνατεί να απαντήσει με υποκλίσεις στην πρόκληση και μπορεί να τεμπελιάζει από τη μία στροφή στην άλλη, αλλά ποτέ δε γέρνει. Είπαμε, εσύ υποκλίνεσαι, αυτές οι «Μερκ» ποτέ.
Το σχόλιο αφορά όλη τη σειρά της σύγχρονης GLA, που σε επίπεδο κορυφής θα βρει στο δρόμο της το Cupra, το οποίο έλαμψε στη Γενεύη στη διαδικασία για το COTY, και βέβαια τα καλά Q3 και το στόλο των περίπου Βρετανών με τα JLR, όπως και την Χ2, αλλά και τους Γάλλους, που δημιουργούν πονοκεφάλους στις βασικές εκδόσεις. Επιθετικά αλλά με στυλ, αφού «3008» και DS 7 δε διαπραγματεύονται την κομψότητά τους. Άλλωστε, έχουν παρασύρει στο παιχνίδι τους και τους Γερμανούς.
Σε σχέση με την καλή GLA και μέχρι την καλύτερη, τα φρένα, ακόμα και αν προσπαθήσεις, δε θα σε εκθέσουν, ενώ είναι και η συνολική της ποιότητα που την κατατάσσει πολύ ψηλά στη λίστα μας. Διατηρώντας και την ψυχραιμία μας στη σκέψη ότι θα αντικατασταθεί από τη σειρά ηλεκτρικών που προωθεί η Mercedes. Με τους κωδικούς «CQ» μαχαιριά στον petrolhead.
Υπό αμφισβήτηση...
Είναι τόσο καλή η GLA e-250, τόσο σπουδαία σε αυτήν τη σύγχρονη διαδικασία, στο παιχνίδι με την πρίζα, που δεν την προδίδεις για την αντίστοιχη σε 35άρα. Κράτα την μπάλα χαμηλά και αξιοποίησε τις προτάσεις της ΑΜG σε Α-Class.
Εσύ, ο λάτρης της Α45 S, που σε σχέση με την GLA οφείλεις να παραδεχτείς ότι ήδη ξεπεράστηκε η αρχική, η συναρπαστική πρώτης γενιάς GLA, που βρήκε αντίπαλο. Την αντικαταστάτριά της.
Ένα σπουδαίο σήμερα αυτοκίνητο. Θα επιστρέψουμε με την GLA 45 AMG και, όταν πρόκειται για κατοίκους Στουτγάρδης, ποτέ μη λες ποτέ._ Σ. Χ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MERCEDES-AMG GLA 35 4MATIC
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ: 4
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.991 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 306 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/3.000-4.000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Τεσσάρων συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ Ε/Π: Αεριζ. διάτρητοι δίσκοι 350/330 χλστ.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 235/50-19
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.436x1.849x1.588 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.657 κιλά
ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 435-1.430 λίτρα
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,2 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,5 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 191 γρ./χλμ.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος