Audi Q3 Sportback: Η κουπέ εκδοχή του Q3 (τιμές)

Οδηγούμε στoν Μέλανα Δρυμό την αθλητικότερη παραλλαγή Sportback, που βασίζεται στο Audi Q3.

Αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για ένα Q3 αντικρύζοντας το ρύγχος της τελευταίας γενιάς του SUV της Audi. Δεσπόζει φυσικά η οκταγωνική μάσκα, το bodykit του πακέτου S line είναι στάνταρ, οι προβολείς είναι τεχνολογίας led (έξτρα προσφέρεται το προσαρμοζόμενο σύστημα matrix led), ενώ διαφορετικοί είναι στο κατώτερο τμήμα τους οι προφυλακτήρες σε σχέση με το Q3.

side

Καθώς όμως το μάτι πηγαίνει προς το πίσω μέρος, γίνονται περισσότερο αντιληπτές οι διαφορές. Οι πίσω κολώνες έχουν μεγαλύτερη κλίση – κάτι που μειώνει το συνολικό ύψος κατά 3 εκ.- και σε συνδυασμό με το σπόιλερ της οροφής δίνει την εικόνα ότι το Q3 Sportback είναι αρκετά μακρύτερο από τα 4,5 μ. του πραγματικού του μήκους. Επίσης, η δυναμικότερη σιλουέτα ενισχύεται περαιτέρω από τα φουσκώματα των θόλων που εδώ δείχνουν ακόμη μεγαλύτερα, παρά το γεγονός ότι το πλάτος είναι οριακά μικρότερο σε σχέση με την απλή έκδοση.

dash 

Περνώντας στο εσωτερικό οι ομοιότητες σε σχέση με το Q3 είναι εμφανείς στην ψηφιακή υπόσταση και την διαμόρφωση του ταμπλό. Στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας των 10,25’, καθώς και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Το έξτρα virtual cockpit προσφέρει πρόσθετες λειτουργίες και αυξημένες δυνατότητες απεικόνησης.

rear

Μπορεί το Q3 Sportback να δίνει την εικόνα ενός κουπέ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έγιναν συμβιβασμοί στην ευρυχωρία της καμπίνας. Με μήκος 4,50 μέτρα, πλάτος 1,84 και ύψος 1,56 με το μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα, το αποτέλεσμα είναι ένα απολύτως ικανοποιητικό και ευμετάβλητο εσωτερικό. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρο για τρία άτομα κανονικού αναστήματος (αν και το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης είναι σχετικά ογκώδες) και μπορούν να μετακινηθούν 130 χιλιοστά κατά μήκος, ενώ οι πλάτες τους χωρίζονται σε τρία τμήματα και η κλίση τους μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 530 έως και τα 1.400 λίτρα, όπου το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα, με το πίσω ράφι να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από αυτό.

rear tracking

Σε ό,τι αφορά  τους κινητήρες, το Q3  Sportback προσφέρει δύο επιλογές για κάθε τύπο καυσίμου. Οι εκδόσεις 35 TFSI και 45 TFSI αντιστοιχούν στον 1500άρη των 150 ίππων και τον 2λιτρο των 230 ίππων. Ο 2λιτρος TDI θα τροφοδοτεί την πετρελαιοκίνητη γκάμα σε εκδόσεις με 150 (35 TDI) και 190 (40 TDI) ίππους. 

wheel

Στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς, οι μηχανικοί της εταιρείας, θέλησαν να δώσουν έναν πιο σπορτίφ τόνο που να συνάδει με τον χαρακτήρα της κατασκευής. Μέρος του στάνταρ πακέτου S line είναι η σφιχτότερη ανάρτηση (κατόπιν παραγγελίας διατίθεται το σύστημα με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ),  που πλαισιώνεται από το μεταβλητό βήμα στην κρεμαγιέρα του τιμονιού (progressive steering) και τα προγράμματα οδήγησης (drive select) που επεμβαίνουν στην απόκριση του κινητήρα, το τιμόνι και το κιβώτιο. 

Οδηγώντας στις εξαιρετικές διαδρομές του Μέλανα Δρυμού, το Q3 Sportback κατέθεσε τα διαπιστευτήριά του. Τα πρώτα μηνύματα έρχονται από την αμεσότητα του τιμονιού και τον σωστό έλεγχο της σχετικά σφικτής ανάρτησης. Οι δυνατότερες εκδόσεις της γκάμας εξασφαλίζουν αρκετά περιθώρια δύναμης και μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις το αυτόματο κιβώτιο έδειξε να μην ακολουθεί με ανάλογη αμεσότητα αλλαγών σε γρήγορους ρυθμούς. Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να σχηματίσουμε μία πρώτη εικόνα της μικρής βενζινοκίνητης υβριδικής παραλλαγής. Το σύνολο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και σου επιτρέπει να διατηρείς μία καλή μέση ωριαία ταχύτητα, παρά το γεγονός ότι βρισκόμασταν σε μία σφιχτή, ορεινή διαδρομή, ενώ την ίδια  στιγμή ο υπολογιστής ταξιδιού κατέγραφε καταναλώσεις λίγο πάνω από τα 9 λτ./100 χλμ.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ & ΤΙΜΕΣ

Βενζινοκινητήρες 

 

Q3 SB 35TFSI 7 speed Stronic από 34.900 ευρώ 
Q3 SB 45TFSI quattro 7 speed Stronic από 42.500 ευρώ 


PHEV 
Q3 SB 45TFSIe 7 speed Stronic από 44.500 ευρώ 

Diesel 
Q3 SB 35TDI 7 speed Stronic από 38.500 ευρώ 
Q3 SB 40TDI quattro 7 speed Stronic από 43.500 ευρώ