Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1.4L Hybrid 48V 2WD: Βρίσκοντας τη χρυσή τομή
Η Suzuki με το νέο S-Cross στοχεύει σε όσους αναζητούν ένα οικογενειακό crossover σε ανταγωνιστική τιμή.
Η ιστορία του SX4 ξεκινά το 2006, οπότε συστήθηκε στο ευρύ κοινό ως ένα αυτοκίνητο που μπήκε στα τότε άγνωστα χωράφια της κατηγορίας crossover. Το ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάστηκε αρχικά ως τετρακίνητο, αλλά στη συνέχεια η κίνηση και στους δύο τροχούς κρίθηκε επιβεβλημένη. Με κύριο χαρακτηριστικό την ιδιαίτερη εμφάνιση και την καλή οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, κατάφερε να διαπρέψει και στον τομέα των πωλήσεων. Στη συνέχεια, το 2013, η Suzuki παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του SX4 προσθέτοντας την επωνυμία «S-Cross», όμως ύστερα από σχεδόν μία δεκαετία ήρθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου να αντικατασταθεί.
Αλλαγές ουσίας
Το νέο «τέκνο» των Ιαπώνων, το οποίο κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Suzuki Magyar στην Ουγγαρία, δεν επιδιώκει να καινοτομήσει με το σχεδιασμό του. Εμπρός ξεχωρίζει από την ανανεωμένη εμφάνιση της κυψελωτής μάσκας σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Την εικόνα έρχεται να συμπληρώσει το λογότυπο «S», που δεσπόζει ανάμεσα σε χρωμιωμένες μπάρες, ενώ στο προφίλ τα πλαστικά διακοσμητικά στα τόξα των τροχών έρχονται να προσδώσουν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό, οι χρήστες του οχήματος θα εντυπωσιαστούν από τις χωροταξικές ανέσεις του νέου SX4 S-Cross. Η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, μεταφέροντας με άνεση πέντε επιβάτες και 430 λίτρα αποσκευών. Ο οδηγός θα βολευτεί άμεσα στα ικανοποιητικά σε στήριξη καθίσματα, τα οποία εμπρόσθια είναι θερμαινόμενα. Στο κέντρο του ταμπλό του αυτοκινήτου μας (έκδοση GL+) δεσπόζει η κεντρική οθόνη των 7 ιντσών (9 ίντσες στην έκδοση GLX) του νέου συστήματος infotainment. Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός, δίχως να συμβαδίζει με τις επιταγές της εποχής, παρ’ όλα αυτά περιέχει κάθε ένδειξη που θα χρειαστεί ο οδηγός. Θετικό είναι το γεγονός ότι παραμένουν οι πρακτικοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, τη στιγμή που οι περισσότεροι κατασκευαστές τούς ενσωματώνουν μέσα στο μενού του συστήματος πολυμέσων.
Οδηγική συνέπεια
Το μεγάλου ατού του SX4 S-Cross ήταν ανέκαθεν η καλή οδική συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Tο κινητήριο σύνολο, που καλείται να φέρει εις πέρας κάθε αποστολή, είναι το γνωστό με τη χωρητικότητα των 1,4 λίτρων, το οποίο αποδίδει 129 ίππους, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται από το mild hybrid σύστημα 48V, το οποίο με τη σειρά του συνεισφέρει στις αξιόλογες επιδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου, καθώς και στον περιορισμό της κατανάλωσης. Καθώς το είχαμε αρκετές ημέρες στα χέρια μας, το SX4 S-Cross αρνήθηκε πεισματικά να ξεπεράσει τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δείχνοντας τις αρετές του σε αυτό τον τομέα. Η ανάρτηση παρέχει ικανοποιητική άνεση, ωστόσο κάποιες από τις ανωμαλίες του δρόμου θα περάσουν στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές, καθώς δίνει σωστή πληροφόρηση και αίσθηση στον οδηγό, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αισθητές, αλλά όχι σε σημείο που θα ενοχληθούν οι επιβάτες.
Έχοντας κατά νου πως το SX4 S-Cross θα πατήσει και στο χώμα, το νέο τέκνο της Suzuki θα λάβει θετικό πρόσημο, αφού μπορεί να κινηθεί με άνεση σε ανώμαλους δρόμους. Η διαθεσιμότητα τετρακίνητων εκδόσεων προσφέρει αυξημένες δυνατότητες σε όσους σκοπεύουν να κινηθούν εκτός δρόμου ή σε συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση. Το οδηγικό πακέτο του SX4 S-Cross έρχεται να συμπληρώσει μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας με την ονομασία «Suzuki Safety Support» (αυτόματο φρενάρισμα Dual Sensor Brake Support -DSBS-, προηγμένο σύστημα cruise control με παρακολούθηση της κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας), προσφέροντας την απαραίτητη ασφάλεια για τις καθημερινές μετακινήσεις.
«S-Crossing the line»
Το SX4 S-Cross της Suzuki συστήνεται εκ νέου, προσφέροντας και πάλι μια πληθώρα εκδόσεων όσον αφορά τον τομέα της μετάδοσης, με δικίνητες και τετρακίνητες παραλλαγές και αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο, όπως αυτό της δοκιμής μας. Μπορεί να μην καινοτομεί στον τομέα της εμφάνισης ή να εξασφαλίζει την premium ποιότητα κύλισης που προσφέρουν κάποια μοντέλα της κατηγορίας, εντούτοις αποτελεί μία από τις λιγοστές προτάσεις της κατηγορίας crossover, που καταφέρνει να συνδυάζει τον χρηστικό χαρακτήρα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με μια δελεαστική τιμή. Συν τοις άλλοις, δεν πρέπει να παραγνωριστεί η αδιαμφισβήτιτη αξιοπιστία που χαρακτηρίζει τα προϊόντα της ιαπωνικής φίρμας._ 4Τ
SUZUKI S-CROSS GL+ 1.4L HYBRID 48V 2WD
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.373 κ. εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 129 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 235 Nm/2.000-3000 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ: Στους εμπρός τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.300×1.785×1.580 (1.585 με ράγες οροφής) χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ.
ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 430 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.220 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 190 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΥΠΕΡ//ΤΙΜΗ//ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΚΑΤΑ//ΕΠΙΠΕΔO ΘΟΡΥΒΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ//ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ