Τα 50ά γενέθλια της Maserati Boomerang
H Maserati Boomerang ήταν ένα ονειρικό αυτοκίνητο, ακραίο και φουτουριστικό - και για πολλούς… παράλογο.
Έχει περάσει μισός αιώνας από τις 9 Μαρτίου του 1972, όταν η Maserati Boomerang έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ως πλήρως λειτουργικό όχημα. Επί της ουσίας, επρόκειτο για ένα concept που δημιουργήθηκε από τη διάσημη πένα του Giorgetto Giugiaro ενώ την κατασκευή του ανέλαβε η Italdesign.
Η μια και μοναδική Maserati Boomerang που κατασκευάστηκε ποτέ είχε ως βάση την Maserati Bora, διαθέτοντας έναν κεντρικά τοποθετημένο 8κύλινδρο κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα 4.719 κ.εκ. Ο εν λόγω κινητήρας απέδιδε 310 ίππους, μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου κιβώτιο, που σε συνδυασμό εξασφάλιζαν τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα.
Το διθέσιο σπορ κουπέ δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Αντίθετα, άφησε πίσω του μια στιλιστική κληρονομιά που συνέχισε να «ζει» όχι μόνο στις μεταγενέστερες δημιουργίες του Giugiaro, αλλά και σε άλλα οχήματα, λειτουργώντας ως έμπνευση για διάφορες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Η πρωτοτυπία της Maserati Boomerang από αισθητικής άποψης ήταν το αιχμηρό και σφηνοειδές σχήμα καθώς και οι τολμηρές και καθαρές γραμμές του, που προσέδιδαν μια ιδιαίτερη δυναμική αποτυπώνοντας παράλληλα την έννοια της ταχύτητας. Χαρακτηριστικό της εξωτερικής περιβολής του αυτοκινήτου ήταν μια οριζόντια γραμμή που χώριζε το αυτοκίνητο στα δύο, συν το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και η πανοραμική ηλιοροφή. Τα παράθυρα, ειδικά στις δύο πόρτες, ήταν χωρισμένα μέσω μιας μεταλλικής λωρίδας, ενώ το δικό τους στιλ προσέδιδαν οι αναδιπλούμενοι και τετράγωνοι προβολείς εμπρός και τα οριζόντια φώτα στο πίσω μέρος.
Ακόμα πιο εντυπωσιακό ωστόσο ήταν το εσωτερικό, με τα παραδοσιακά όργανα της Maserati να βρίσκονται ενσωματωμένα στο δίχως ακτίνες τιμόνι.
Το μοναδικό αντίτυπο της Maserati Boomerang που κατασκευάστηκε ποτέ έκανε και άλλες εμφανίσεις σε διεθνείς διοργανώσεις αλλάζοντας εν συνεχεία πολλά χέρια διαφόρων ιδιοκτητών, μέσω δημοπρασιών.