Δοκιμάζουμε το Audi Q5 40 TDI Hybrid quattro Stronic

To Q5 της Audi ανανεώνεται και μας αποδεικνύει γιατί η πετρελαιοκίνηση συνεχίζει να προσφέρει οφέλη, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μεγάλα SUV.

To μεγάλο SUV της Audi (αν και για να ακριβολογούμε, από πλευράς μεγέθους βρίσκεται στο μέσον της γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή, κάτω από τα θηριώδη Q7 και Q8) ξεκίνησε την καριέρα του το 2008, ενώ η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2017, κάτι που σημαίνει ότι είχε φθάσει πλέον η ώρα για ένα φρεσκάρισμα.

Σε αυτό το ανανεωμένο λοιπόν Q5, μην περιμένετε ριζοσπαστικές αλλαγές, με τις επεμβάσεις να εντοπίζονται στην οκταγωνική singleframe μάσκα, τους αεραγωγούς, τα φώτα ημέρας, τα μαρσπιέ, αλλά και το πίσω μέρος όπου πάντως την τιμητική τους έχουν τα έξτρα φώτα τεχνολογίας OLED.

Με 4,68 μ. μήκος, το ανανεωμένο Q5 (που προσφέρεται και στην δυναμικότερη παραλλαγή του Sportback αμαξώματος) είναι τώρα 19 χλστ. μακρύτερο κάτι που οφείλεται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ενώ το πλάτος, ύψος και μεταξόνιο έχουν διατηρηθεί αμετάβλητα. Έτσι δημιουργείται μία πολύ ευρύχωρη καμπίνα με άφθονους χώρους για τους πέντε επιβαίνοντες (παρά το αρκετά ογκώδες κεντρικό τούνελ), με το συρόμενο πίσω κάθισμα να δίνει μία ευχέρεια στην διαμόρφωση.

Το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων (που αυξάνεται μέχρι τα 580 λίτρα όταν το κάθισμα μετακινηθεί προς τα εμπρός) μπορεί χάρις στις ανακλινόμενες πλάτες των καθισμάτων να φθάσει μέχρι τα 1.520 λίτρα. Από εκεί και πέρα στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται σε επιμέρους λεπτομέρειες. Μία αόρατη αλλά πολύ σημαντική αλλαγή αφορά στην κεντρική μονάδα του συστήματος πολυμέσων ΜΙΒ3, καθώς προσφέρει δεκαπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Στην θέση του πίνακα οργάνων βρίσκεται το virtual cockpit των 12,3 ιντσών με τρία διαφορετικά μοτίβα απεικόνισης των πληροφοριών. Έξτρα ο οδηγός μπορεί να παραγγείλει ένα head up display, ενώ στάνταρ είναι η ΜΜI οθόνη των 10,1 ιντσών, όπου προσφέρονται ψηφιακές υπηρεσίες διασύνδεσης.

Η απολαυστική κύλιση του Audi Q5

Στον δρόμο στρίβει από ευχάριστα έως και σπορτίφ, ελέω των σφιχτότερων ρυθμίσεων της έκδοσης S line. Όταν ο οδηγός παρασυρθεί από τις δυνατότητες της ανάρτησης, τότε επεμβαίνει το torque vectoring και η τετρακίνηση, διατηρώντας τα περιθώρια πρόσφυσης αυτής της διόλου ευκαταφρόνητης μάζας. Το ταξίδι είναι απλά απολαυστικό και ήσυχο, ενώ δεν λείπουν οι offroad ικανότητες ειδικά εάν προστεθεί η αερανάρτηση με τις δυνατότητες αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος.

Να διευκρινίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η τετρακίνηση είναι γενιάς quattro ultra, κάτι που σημαίνει ότι βασίζεται σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, προκειμένου να περιορίζεται το βάρος και η κατανάλωση (σε σύγκριση πάντα με ένα πατροπαράδοτο σύστημα με κεντρικό διαφορικό), προσφέροντας αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των μικροϋβριδικών χαρακτηριστικών λειτουργίας του μηχανικού συνόλου.

Σε μία εποχή ολοένα και εντονότερων «ηλεκτρικών καταιγίδων», όλα τα παραπάνω συνηγορούν ακόμα υπέρ του ντίζελ (σε ότι αφορά την κατανάλωση και την αυτονομία) σε ένα τέτοιο επιβλητικό SUV, με το Q5 να αποτελεί το premium αλατοπίπερο μιας συνταγής που πάντοτε μας άρεσε έτσι όπως την «σέρβιρε» η Audi._4T.

Audi Q5 40 TDI Hybrid quattro Stronic

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.968 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι/3.800-4.200 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/1.750-3.250 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.682×1.893×1.622 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.820 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 520 – 1.520 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.880 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,6 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 222 χλμ./ώρα*

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,2 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 164 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ