Με τρεις sprint αγώνες και το 2022 η F1 και διαφοροποιήσεις στους βαθμούς
Με κυριότερη διαφοροποίηση στους βαθμούς, η F1 επέλεξε και φέτος τρεις πίστες ώστε να λάβουν χώρα οι sprint αγώνες, ενώ αλλαγές ανακοινώθηκαν και στον τρόπο κατανομής βαθμών όταν δεν ολοκληρώνεται ένας αγώνας.
Το 2021 η F1 αποφάσισε να λανσάρει μια νέα συνθήκη διεξαγωγής τριημέρων δράσης, τα λεγόμενα Sprint Qualifying.
Οι χώρες που την περασμένη χρονιά φιλοξένησαν αυτή τη διαδικασία ήταν η Βραζιλία, η Μ. Βρετανία και η Ιταλία. Στόχος ήταν η μεγαλύτερη προσέλκυση των φιλάθλων της F1, τοποθετώντας έναν αγώνα μικρότερης διάρκειας το Σάββατο.
Σύμφωνα με τo feedback που έλαβε κατά τη διάρκεια των τριημέρων η F1, η απόπειρα κρίθηκε επιτυχημένη και θα παραμείνει και φέτος. Η ονομασία ωστόσο αλλάζει, και από Sprint Qualifying θα υπάρχει ως Sprint. Οι πίστες που θα έχουν λοιπόν κατατακτήριες δοκιμές την Παρασκευή και Sprint αγώνες το Σάββατο θα είναι η Imola (22-24/4), το Red Bull Ring (8-10/7) και το Interlagos (11-13/11).
Ωστόσο, η μεγάλη διαφοροποίηση σε σύγκριση με το 2021 παρατηρείται στο σύστημα βαθμολόγησης. Ο νικητής φέτος θα λαμβάνει 8 βαθμούς αντί για 3, ενώ θα βαθμολογούνται οι οχτώ πρώτοι πιλότοι, ώστε το κίνητρο να είναι αυξημένο για όλους τους πιλότους. Αναλυτικά:
1ος – 8 βαθμοί
2ος – 7 βαθμοί
3ος – 6 βαθμοί
4ος – 5 βαθμοί
5ος – 4 βαθμοί
6ος – 3 βαθμοί
7ος – 2 βαθμοί
8ος – 1 βαθμός
Επίσης, στατιστικά ο poleman του συγκεκριμένου τριημέρου δεν θα είναι ο νικητής του Sprint Qualifying, αλλά ο νικητής των κατατακτηρίων δοκιμών της Παρασκευής. Τέλος, το grid του αγώνα της Κυριακής θα προκύπτει από την κατάταξη του Sprint το Σάββατο, όπως ακριβώς και το 2021.
Διαφοροποιήσεις και σε περιπτώσεις ανάλογες όπως το περσινό GP Βελγίου
Στην πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής της F1, εκτός των sprint αγώνων νέα δεδομένα είχαμε και σε περιπτώσεις που ο αγώνας δεν διεξάγεται κανονικά και δεν συμπληρώνεται ο αριθμός των προβλεπόμενων γύρων.
Σύμφωνα με τη σημερινή απόφαση, εάν δεν έχουν συμπληρωθεί τουλάχιστον δύο αγωνιστικοί γύροι υπό το καθεστώς πράσινης σημαίας, δε θα αποδίδονται βαθμοί. Ωστόσο, εάν ο πρώτος έχει συμπληρώσει περισσότερους από 2 αγωνιστικούς γύρους, αλλά λιγότερο από το 25% των προκαθορισμένων γύρων του αγώνα, θα λαμβάνουν βαθμούς μόνο οι πέντε πρώτοι.
1ος – 6 βαθμοί
2ος – 4 βαθμοί
3ος – 3 βαθμοί
4ος – 2 βαθμοί
5ος – 1 βαθμός
Από εκεί και πέρα, εάν ο πρωτοπόρος έχει καλύψει μεταξύ 25% και 50% των προκαθορισμένων γύρων του αγώνα, θα αποδίδονται οι μισοί βαθμοί με στρογγυλοποίηση. Συνεπώς, θα βαθμολογούνται οι 9 πρώτοι, με το ακόλουθο σύστημα:
1ος – 13 βαθμοί
2ος – 10 βαθμοί
3ος – 8 βαθμοί
4ος – 6 βαθμοί
5ος – 5 βαθμοί
6ος – 4 βαθμοί
7ος – 3 βαθμοί
8ος – 2 βαθμοί
9ος – 1 βαθμός
Αν ξεπεραστεί και το μέσον της αποστάσεως, αλλά όχι το 75% της αγωνιστικής διάρκειας, θα βαθμολογείται η πρώτη δεκάδα, με τα ¾ των προγραμματισμένων βαθμών.
1ος – 19 βαθμοί
2ος – 14 βαθμοί
3ος – 12 βαθμοί
4ος – 9 βαθμοί
5ος – 8 βαθμοί
6ος – 6 βαθμοί
7ος – 5 βαθμοί
8ος – 3 βαθμοί
9ος – 2 βαθμοί
10ος – 1 βαθμός
Φυσικά, όλες οι αποφάσεις τις επιτροπής πρέπει να λάβουν οριστική έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Τέλος, όσον αφορά το ζήτημα της έρευνας για το GP του Abu Dhabi, ο νέος Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, διευκρίνισε ότι θα τοποθετηθεί επίσημα τις επόμενες ημέρες. Φυσικά θα υπάρχει και τοποθέτηση για το μέλλον του Michael Masi στην F1.