Μέχρι και το 2025 με κινητήρες από την Ιαπωνία η Red Bull
H Honda θα συνεχίσει να παρέχει μονάδες ισχύος στη Red Bull απευθείας από την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του 2025, που θα χρησιμοποιείται αυτή η γενιά V6 στη Formula 1.
H Honda αποχώρησε επίσημα από τη Formula 1 στο τέλος της περασμένης χρονιάς, ωστόσο θα συνεχίσει να παρέχει -επί πληρωμή- μονάδες ισχύος στη Red Bull αυτή τη σεζόν καθώς και τις επόμενες.
Η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποίησε τις τροποποιήσεις που ήταν απαραίτητες στις κυλινδροκεφαλές του V6 για τη μετάβαση από καύσιμα με περιεκτικότητα 5,75% βιοκαυσίμων σε Ε10, δηλαδή με περιεκτικότητα 10% σε βιώσιμη αιθανόλη.
Το αρχικό σχέδιο της Red Bull ήταν να προμηθεύεται τις μονάδες ισχύος από την Honda μόνο για φέτος, μέχρι να εξοπλιστούν επαρκώς οι εγκαταστάσεις της Red Bull Powertrains, του καινούργιου τμήματος κινητήρων της ομάδας, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε πέρυσι, ώστε να μπορεί να αναλάβει τη συναρμολόγηση και τη συντήρηση των ιαπωνικών μονάδων από το 2023 έως και το 2025, ενώ παράλληλα θα προετοίμαζε τη μονάδα ισχύος του 2026.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, το σχέδιο αυτό άλλαξε, και η Honda θα παρέχει τις υπηρεσίες της (κατασκευή, συναρμολόγηση και συντήρηση των μονάδων ισχύος) μέχρι το τέλος του 2025.
Κατά αυτό τον τρόπο, η Red Bull Powertrains αποφεύγει ζητήματα όπως αυτά ελέγχου ποιότητας που θα μπορούσαν να προκύψουν αν η κατασκευή των μονάδων μεταφερόταν στο Milton Keynes της Αγγλίας. Παράλληλα, η RBP μπορεί να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο σχεδιασμό και την εξέλιξη της μονάδας ισχύος για το 2026.
Η μονάδα ισχύος του 2026 θα λειτουργεί με 100% συνθετικά καύσιμα, δε θα έχει MGU-H και το υβριδικό σύστημα θα είναι πολύ πιο ισχυρό, περνώντας από τα 120 kW (160 ίπποι) στα 350 kW (470 ίπποι).
Άλλος ένας λόγος για τον οποίο πραγματοποιήθηκε η αλλαγή σχεδίων είναι για να διασφαλιστεί ότι η Red Bull Powertrains θα θεωρηθεί καινούργιος κατασκευαστής κινητήρων το 2026.
Με αυτό τον τρόπο, θα επωφεληθεί από υψηλότερο όριο εξόδων σε σχέση με τους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές κινητήρων, όρος που ζήτησε ο όμιλος Volkswagen για να εισέλθει στη Formula 1.
Οι λεπτομέρειες της καινούργιας συμφωνίας δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί και δεν είναι γνωστό αν οι μονάδες ισχύος θα φέρουν την ονομασία Honda μέχρι το 2025.
Αυτό είναι και το πιο πιθανό, ώστε να είναι σίγουρο ότι η Red Bull Powertrains θα θεωρηθεί καινούργιος κατασκευαστής κινητήρων το 2026.
Ο Helmut Marko δήλωσε στο περιοδικό Autorevue: «Τώρα έχουμε βρει επίσης μια εντελώς διαφορετική λύση από αυτήν που είχαμε αρχικά οραματιστεί».
«Οι κινητήρες θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία μέχρι το 2025, δε θα τους αγγίξουμε καθόλου. Αυτό σημαίνει ότι τα δικαιώματα και όλα αυτά τα πράγματα θα παραμείνουν στους Ιάπωνες, κάτι που είναι σημαντικό για το 2026, γιατί μας καθιστά νεοεισερχόμενους».
«Κατά τη διάρκεια των ολοένα και μεγαλύτερων επιτυχιών μας, οι Ιάπωνες έχουν αναθεωρήσει τις απόψεις τους. Θα μπορούσαν, φυσικά, να χρησιμοποιήσουν τη γνώση που αποκόμισαν από τις μπαταρίες για τη φάση μεταστροφής τους στην ηλεκτροκίνηση».
«Αρχικά, είχε προγραμματιστεί ότι θα έφτιαχναν τους κινητήρες μας μόνο για το 2022. Τώρα έχει αποφασιστεί ότι αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το 2025, κάτι που αποτελεί φυσικά τεράστιο πλεονέκτημα για εμάς. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε μόνο μικρές ρυθμίσεις και βαθμονομήσεις».
«Προϋπόθεση για τη συμφωνία αυτή ήταν να παγώσει η εξέλιξη του κινητήρα. Διότι η πρώτη φάση θα ήταν να τα κάνουμε όλα μόνοι μας. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε στο Milton Keynes και κάναμε αγορές από την AVL», που προμηθεύει δυναμόμετρα.
«Το εργοστάσιο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Μάιο/Ιούνιο. Η τελική απόφαση να το κάνουμε μόνοι μας ήταν υπό την προϋπόθεση ότι όλα θα είχαν παγώσει. Διότι διαφορετικά δεν θα είχαμε καμία ελπίδα με αυτό το πολύπλοκο πράγμα».
Όπως αναφέρθηκε εχθές, ο Masashi Yamamoto θα αποχωρήσει από τη Honda, για να στήσει μια συμβουλευτική εταιρεία, η οποία θα λειτουργεί ως μεσολαβητής μεταξύ της Red Bull και της Ιαπωνίας._Φ.Λ.