O Yamamoto της Honda σύμβουλος της Red Bull Powertrains
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Honda, Masashi Yamamoto, θα αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στη Red Bull Powertrains, το τμήμα κινητήρων της αυστριακής εταιρείας.
Με τη Honda να έχει αποχωρήσει επίσημα από τη Formula 1, μετά το τέλος της περυσινής σεζόν η Red Bull έχει αρχίσει τον τελευταίο χρόνο να επανδρώνει το τμήμα κινητήρων Red Bull Powertrains που δημιουργήθηκε πέρυσι.
Φέτος, η Honda θα παρουσιάσει μια αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος με την οποία ο Max Verstappen κατέκτησε τον τίτλο πέρυσι, για την προσαρμογή στα καύσιμα Ε10, που περιέχουν 10% βιώσιμη αιθανόλη.
Η Honda θα κατασκευάζει, θα συναρμολογεί και θα συντηρεί φέτος (και πιθανότατα μέχρι και το 2025) –επί πληρωμή– τις μονάδες που θα χρησιμοποιεί η Red Bull (και η AlphaTauri), που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο κατασκευής και αγοράς εξοπλισμού για το τμήμα κινητήρων.
Οι μονάδες ισχύος θα ονομάζονται Red Bull Powertrains, παρότι η πνευματική ιδιοκτησία ανήκει στην Honda. Η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει πουλήσει τα πνευματικά δικαιώματα στη Red Bull.
Αυτό σημαίνει ότι η Red Bull Powertrains ενδέχεται να αντιμετωπιστεί ως καινούργιος κατασκευαστής κινητήρων, με ό,τι επιπτώσεις έχει αυτό στο όριο προϋπολογισμού της κατά την προετοιμασία της για το 2026.
Αν η ιαπωνική εταιρεία δεν είχε συμφωνήσει να βοηθήσει τη Red Bull, η αυστριακή ομάδα διακινδύνευε να βρεθεί με ανταγωνιστικό μειονέκτημα, δεδομένου του παγώματος εξέλιξης των μονάδων ισχύος που θα εφαρμοστεί φέτος και θα διαρκέσει έως το τέλος του 2025.
Με αυτό τον τρόπο, η Red Bull Powertrains μπορεί να επικεντρωθεί στην κατασκευή των εγκαταστάσεών της, την επάνδρωση του τμήματος και αργότερα το σχεδιασμό της μονάδας ισχύος του 2026, ενώ η Honda θα ασχολείται με το τεχνικό κομμάτι στο μεταξύ.
Ο 58χρονος Ιάπωνας Masashi Yamamoto θα αποχωρήσει από την Honda αυτό το μήνα, για να στήσει μια συμβουλευτική εταιρεία, η οποία θα βοηθήσει τη Red Bull στη διαχείριση του τμήματος κινητήρων.
Ο Masashi Yamamoto δήλωσε: «Έχουμε ιδρύσει μια νέα εταιρεία. Θέλουμε να κάνουμε κάτι που θα κάνει τον κόσμο ευτυχισμένο, και αν κερδίσουμε στην F1, τότε οι οπαδοί θα είναι ευχαριστημένοι με αυτό».
«Έχουμε υπογράψει συμβόλαιο με την εταιρεία Red Bull Powertrains. Η εταιρεία έχει εμένα, κατόπιν αιτήματος των Christian Horner και Helmut Marko της Red Bull, για να τους υποστηρίξω».
«Είναι ένα συμβόλαιο μεταξύ εταιρειών, οπότε είναι δύσκολο να μιλήσω για λεπτομέρειες, αλλά ως ένα από τα μέλη της Red Bull Powertrains, θα αναλάβω εργασίες που θα τους βοηθήσουν».
«Εάν, για παράδειγμα, θέλουν να κατανοήσουν την ιαπωνική κουλτούρα και την κουλτούρα της Honda και να έχουν στενότερη και καλύτερη σχέση με τη Honda, μπορούμε να το υποστηρίξουμε. Ουσιαστικά πρόκειται για μια γέφυρα μεταξύ της Red Bull και της Ιαπωνίας».
«Το αποφάσισα τον Μάρτιο του περασμένου έτους. Διορίστηκα διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2016 και ο στόχος μου ήταν αρχικά να κερδίσω το πρωτάθλημα Super GT. Κατάφερα να το πετύχω αυτό το 2018» (με τον Naoki Yamamoto και τον Jenson Button).
«Για τα επόμενα τρία χρόνια, ήμουν αφοσιωμένος στην F1. Από την αρχή, σκέφτηκα ότι αυτή η δουλειά ήταν το αποκορύφωμα της ζωής μου στη Honda και σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να αξιοποιήσω όλα όσα είχα βιώσει εκεί».
«Αναρωτιόμουν αν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε με τη Red Bull για πρώτη φορά την πρώτη χρονιά και στη συνέχεια να δώσουμε μια καλή μάχη (για τον τίτλο) με τη Mercedes τη δεύτερη χρονιά. Αλλά δεν ήταν έτσι τα πράγματα».
«Όμως, την τρίτη χρονιά, με την οδηγική ικανότητα του Verstappen και την ισχυρή ομάδα της Red Bull καταφέραμε να κατακτήσουμε το Πρωτάθλημα»._Φ.Λ.