Φουλ της… πρίζας για Renault, Nissan και Mitsubishi
Οι Renault, Nissan και Mitsubishi ανακοίνωσαν και επίσημα σήμερα τα πλάνα τους για μια κοινή πορεία εξηλεκτρισμού με χρονικό ορίζοντα το 2030 που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την πρεμιέρα 35 νέων EV.
Οι Renault, Nissan και Mitsubishi ανακοίνωσαν σήμερα τα κοινά τους projects αλλά και τις δράσεις στις οποίες θα προβούν προκειμένου να επιταχύνουν και να διαμορφώσουν το κοινό τους μέλλον με χρονικό ορίζοντα το 2030, εστιάζοντας πρώτα και κύρια στην ηλεκτροκίνηση καθώς και στην αξιοποίηση συνεργιών στα πλαίσια της κοινής τους «συμμαχίας» που όπως όλα δείχνουν ενισχύεται έτι περαιτέρω.
Ενάμιση χρόνο μετά την ανακοίνωση του νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μελών-εταιρειών, η συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi βασίζεται πλέον σε πιο γερά θεμέλια μέσα από μια πιο εντατική όσο και ευέλικτη συνεργασία.
Συνεχίζοντας το σχήμα «Leader-Follower» που καθορίστηκε τον Μάιο του 2020, οι νέες τεχνολογίες θα αναπτύσσονται κάθε φορά από την εταιρεία Leader με την υποστήριξη των υπολοίπων μελών, επιτρέποντας έτσι σε κάθε ένα να έχει άμεση πρόσβαση σε κάθε νέα τεχνολογική κατάκτηση, τόσο σε επίπεδο hardware, όσο και σε λογισμικό.
Παράλληλα με τα παραπάνω, η συμμαχία των τριών εταιρειών έχει καθορίσει έναν κοινό οδικό χάρτη με χρονικό ορίζοντα το 2030 και επίκεντρο την αμιγή ηλεκτροκίνηση και την ευφυή και συνδεδεμένη κινητικότητα, κατανέμοντας τις επενδύσεις της προς όφελος των τριών εταιρειών της καθώς και των πελατών τους.
«Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi είναι ένα δοκιμασμένο, μοναδικό μοντέλο. Για 22 χρόνια, χτίζουμε πάνω στις αντίστοιχες κουλτούρες και δυνάμεις μας για το κοινό μας όφελος. Σήμερα η συμμαχία επιταχύνει για να ηγηθεί της επανάστασης της κινητικότητας και να προσφέρει περισσότερη αξία στους πελάτες, τους ανθρώπους και όλους τους μετόχους μας. Οι τρεις εταιρείες-μέλη έχουν καθορίσει έναν κοινό οδικό χάρτη προς το 2030, κατανέμοντας επενδύσεις σε μελλοντικά projects που αφορούν την ηλεκτροκίνηση και τη συνδεσιμότητα. Πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις που καμία από τις τρεις εταιρείες δεν θα μπορούσε να κάνει μόνη της. Μαζί, κάνουμε τη διαφορά για ένα νέο και παγκόσμιο βιώσιμο μέλλον, με στόχο η συμμαχία να καταστεί ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050», δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος της συμμαχίας.
Κοινές «συμβατικές» πλατφόρμες για τις Renault, Nissan και Mitsubishi
Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, τα μέλη της συμμαχίας θα ενισχύσουν τη χρήση κοινών πλατφορμών τα επόμενα χρόνια, από το 60% που είναι σήμερα σε περισσότερο από 80% με στόχο την κατασκευή των 90 μοντέλων της έως το 2026. Αυτό το μοντέλο «θα επιτρέψει σε κάθε εταιρεία να εμβαθύνει την εστίασή της στις ανάγκες των πελατών της, να κατασκευάζει καλύτερα για τις βασικές της αγορές, ενώ παράλληλα θα επιτρέπει την επέκταση των καινοτομιών σε ολόκληρη τη συμμαχία, με χαμηλότερο κόστος».
Στο πλαίσιο αυτό, η Mitsubishi θα ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη με δύο νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων το νέο ASX που θα βασίζεται στα best-seller SUV μοντέλα της Renault.
Επίσης, η κοινή πλατφόρμα για την κατηγορία C και D θα φέρει πέντε μοντέλα από τρεις μάρκες της συμμαχίας: τα Nissan Qashqai και X-Trail, το Mitsubishi Outlander, το Renault Austral και ένα επερχόμενο 7θέσιο SUV.
Πέντε κοινές πλατφόρμες EV από τις Renault, Nissan και Mitsubishi
Η Renault, η Nissan και η Mitsubishi έχουν πρωτοστατήσει στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, με περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ευρώ να έχουν ήδη επενδυθεί ήδη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στις κύριες αγορές (Ευρώπη, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Κίνα) 15 εργοστάσια της συμμαχίας παράγουν ήδη ανταλλακτικά, κινητήρες και μπαταρίες για 10 ηλεκτρικά μοντέλα που βρίσκονται στους δρόμους, με περισσότερα από 1 εκατομμύριο EVs να έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής διανύντας 30 δισεκατομμύρια πλήρως… ηλεκτρικά χιλιόμετρα.
Βασιζόμενη σε αυτή την εμπειρία και τεχνογνωσία, η συμμαχία επιταχύνει την προσπάθεια εξηλεκτρισμού της επενδύοντας περισσότερα από 23 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα 5 χρόνια, με στόχο την παρουσίαση και διάθεση 35 νέων EV έως το 2030.
Το 90% των αυτοκινήτων αυτών θα βασίζεται σε πέντε EV πλατφόρμες:
- την CMF-AEV, που θα είναι η πιο προσιτή και αποτελεί τη βάση του νέου Dacia Spring.
- την ΚΕΙ-EV, από την οποία θα προκύψουν υπερ-συμπαγή ηλεκτρικά οχήματα.
- την LCV-EV, που προορίζεται για ηλεκτρικά επαγγελματικά μοντέλα, όπως τα Renault Kangoo και Nissan Town Car.
- την CMF-EV, που θα είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα. Σε αυτή «πατούν» τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech Electric. Σε αυτή την πλατφόρμα θα βασιστούν περισσότερα από 15 νέα EV με παραγωγή άνω των 1,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων ανά έτος.
- την CMF-BEV, που θα λανσαριστεί το 2024. Σε αυτή θα βασίζεται το νέο Nissan Micra EV που θα παρουσιαστεί το 2024 και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία από τη Renault στη μοναδα ElectriCity, το νέο Renault 5 EV αλλά και άλλα μοντέλα των Nissan, Alpine και Renault.
Κοινή στρατηγική στις μπαταρίες από τις Renault, Nissan και Mitsubishi
Στόχος των κοινών προσπαθειών των τριών εταιρειών είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών κατά 50% έως το 2026 και κατά 65% έως το 2028.
Με αυτήν την προσέγγιση, έως το 2030, η συμμαχία θα είναι σε θέση να παράγει μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με συνολική χωρητικότητα 220 GWh για EV σε βασικές εγκαταστάσεις της ανά τον κόσμο.