Στις 14 Φεβρουαρίου η νέα AlphaTauri
H ομάδα της AlphaTauri ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το καινούργιο της μονοθέσιο για τη σεζόν του 2022, την AT03, στις 14 Φεβρουαρίου.
Mε την προσθήκη της AlphaTauri, oι μισές ομάδες της Formula 1 έχουν ανακοινώσει πλέον την ημερομηνία παρουσίασης του καινούργιου τους μονοθεσίου.
Αρχικά, η ιταλική ομάδα ήθελε να προγραμματίσει την παρουσίαση για τις 13 Φεβρουαρίου. Ωστόσο, στη συνέχεια μετατέθηκε η ημερομηνία του shakedown της AT03 και η AlphaTauri επέλεξε να καθυστερήσει την παρουσίαση για μία ημέρα.
Η AlphaTauri θα διατηρήσει το δίδυμο των Pierre Gasly και Yuki Tsunoda με το Γάλλο να είναι ξεκάθαρα ο ηγέτης της ομάδας και το νεαρό Ιάπωνα να καλείται να βελτιώσει τις εμφανίσεις του στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1.
Πέρυσι, υπήρχαν αγώνες στους οποίους η AlphaTauri είχε το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο, όντας ικανή να διατηρήσει πίσω της -στα χέρια του Gasly τουλάχιστον- τις Ferrari και τις McLaren.
Συνεπώς, οι προσδοκίες της βασιζόμενης στη Faenza ομάδας (της οποίας το αεροδυναμικό τμήμα τη σήραγγα της Red Bull στην Αγγλία) είναι αρκετά υψηλές για το 2022.
Ωστόσο, το γεγονός ότι θα αναγκαστεί να αγοράσει φετινά εξαρτήματα, και όχι περασμένων ετών, από την Red Bull Technologies, όπως κιβώτιο, συμπλέκτη, υδραυλικά, σύστημα λίπανσης, αναρτήσεις, πλήμνες τροχών, εξατμίσεις, ηλεκτρικές καλωδιώσεις κ.ά., θα οδηγήσει την AlphaTauri στο όριο εξόδων για τη φετινή χρονιά, που έχει οριστεί στα 140 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτό σημαίνει ότι η ιταλική ομάδα ίσως αναγκαστεί να μην παρουσιάσει μερικές αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της, Franz Tost.
Η AlphaTauri θα χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Red Bull Powertrains, δηλαδή αυτούς που έχει εξελίξει η Honda για τους κανονισμούς του 2022, με καινούργιες κυλινδροκεφαλές λόγω της παρουσίασης καυσίμων Ε10, με περιεκτικότητα 10% σε βιώσιμη αιθανόλη, και το ελαφρύτερο υβριδικό σύστημα που παρουσιάστηκε πέρυσι το φθινόπωρο.
Ο Franz Tost έχει δηλώσει για τη σεζόν του 2022: «Είναι μια άγνωστη ιστορία, επειδή τα πάντα είναι εντελώς καινούργια».
«Δεν έχουμε καμία σύγκριση με άλλους. Εμπιστεύομαι τους μηχανικούς μας γιατί έχουν φτιάξει δύο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα. Η AT01 ήταν ήδη ένα καλό μονοθέσιο το 2020, και το αυτοκίνητο του 2021 ήταν το επόμενο βήμα προς τα εμπρός».
«Γιατί να μην είναι σε θέση να κάνουν και την AT03 επίσης πολύ ανταγωνιστική, ακόμη και αν είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο;»
«Αλλά ξέρετε, υπάρχουν, από την τεχνολογική πλευρά, υπάρχουν και διαφορετικές φιλοσοφίες. Απλά ελπίζω ότι θα κινηθούμε προς τη σωστή κατεύθυνση».
«Το που θα καταλήξουμε πραγματικά, δεν το ξέρω. Αλλά εμπιστεύομαι την ομάδα μας και ότι το αεροδυναμικό τμήμα κάνει πολύ καλή δουλειά και πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση». _Φ.Λ.
Πρόγραμμα παρουσιάσεων καινούργιων μονοθεσίων μέχρι στιγμής:
10 Φεβρουαρίου: Aston Martin
11 Φεβρουαρίου: McLaren
14 Φεβρουαρίου: AlphaTauri
17 Φεβρουαρίου: Ferrari
18 Φεβρουαρίου: Mercedes
Πρόγραμμα χειμερινών δοκιμών εξέλιξης:
23-25 Φεβρουαρίου: Βαρκελώνη
10-12 Μαρτίου: Μπαχρέιν