Αλλαγή πλάνου για το τεστ της Ferrari
Η Ferrari αναγκάστηκε να αλλάξει την τελευταία στιγμή τα σχέδιά της όσον αφορά το τετραήμερο τεστ «προθέρμανσης» που πραγματοποιεί στο Fiorano, επειδή δεν έχει εκδοθεί η τελική μορφή των φετινών αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1.
Η Ferrari είχε ανακοινώσει εχθές ότι θα πραγματοποιούσε τετραήμερο τεστ (που ξεκίνησε σήμερα) στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano, κοντά στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Maranello, με τους Robert Shwartzman, Charles Leclerc και Carlos Sainz να οδηγούν την περυσινή SF21.
Ωστόσο, η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να αλλάξει τα σχέδιά της την τελευταία στιγμή και χρησιμοποιεί την SF71H του 2018, καθώς δεν έχει εκδοθεί ακόμα η τελική μορφή των αγωνιστικών κανονισμών του 2022.
Δεδομένης της ριζικής αλλαγής στις προδιαγραφές των φετινών μονοθεσίων υπό τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς, οι ομάδες είχαν ζητήσει το δικαίωμα να πραγματοποιούν δοκιμές με περυσινό μονοθέσιο, καθώς δεν υπάρχει πιθανότητα να βρουν κάποιο κέρδος απόδοσης.
Ωστόσο, οι τελικοί αγωνιστικοί κανονισμοί για τη φετινή σεζόν δεν έχουν εκδοθεί ακόμα. Στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA υπάρχει η έκδοση που είχε δημοσιοποιηθεί τον περασμένο Απρίλιο και υπάρχουν περαιτέρω αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν επάνω σε αυτούς.
Μία από αυτές τις αλλαγές είναι ότι οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής των αγωνιστικών τριημέρων θα συνεχίσουν να έχουν διάρκεια 60 λεπτών, όπως συνέβαινε πέρυσι, παρότι η έκδοση Απριλίου των αγωνιστικών κανονισμών αναφέρει ότι θα επιστρέψουν σε διάρκεια 90 λεπτών.
Αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να περάσουν από τη διαδικασία έγκρισης του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA για να τεθούν σε ισχύ. Θεωρητικά, η Διεθνής Ομοσπονδία μπορεί να περιμένει μέχρι τον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν, το GP Μπαχρέιν (18-20 Μαρτίου) για να εκδώσει την τελική μορφή των κανονισμών.
Αυτό αφήνει τις ομάδες σε μια αβέβαια κατάσταση όσον αφορά ποιοι κανονισμοί ισχύουν αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με τη διατύπωση της τελευταίας δημοσιευμένης έκδοσης των αγωνιστικών κανονισμών, απαγορεύεται οι ομάδες να χρησιμοποιούν περυσινό μονοθέσιο σε τεστ δοκιμών.
Οι κανονισμοί ορίζουν ότι πέραν από τα τεστ των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης και δύο ημέρες κινηματογράφησης, όπου υπάρχει ανώτατο όριο απόστασης που επιτρέπεται να καλυφθεί (50 χλμ.) και είναι υποχρεωτική η χρήση ελαστικών επίδειξης (τα οποία είναι περίπου 5 δλ. πιο αργά από τα κανονικά), δεν επιτρέπεται η χρήση «σύγχρονων» μονοθεσίων.
Ως σύγχρονα μονοθέσια ορίζονται αυτά της περασμένης, της τρέχουσας και της επόμενης σεζόν. Πέραν των προαναφερθέντων, επιτρέπονται οι δοκιμές με μονοθέσια διετίας (και παλαιότερα). Συνεπώς, η Ferrari αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει το μονοθέσιο του 2018.
Την SF71H οδήγησε σήμερα ο Ρώσος (γεννημένος στο Ισραήλ) οδηγός δοκιμών της Ferrari, Robert Shwartzman, 22 ετών, ο οποίος θα βρεθεί ξανά πίσω από το τιμόνι την Παρασκευή (28/1). Αύριο (Τετάρτη 26/1) θα οδηγήσει ο Leclerc και την Πέμπτη (27/1) ο Sainz.
Η Ferrari χρησιμοποιεί αυτό το τεστ για να εξοικειωθούν ξανά οδηγοί και μηχανικοί σε διάφορες διαδικασίες ενόψει της έναρξης της σεζόν.
H AlphaTauri βρέθηκε επίσης στην πίστα της Imola σήμερα, με τον Pierre Gasly να οδηγεί την ΑΤ01 του 2020._Φ.Λ.