Οι δυσκολίες της AlphaTauri με το όριο εξόδων

Ο διευθυντής της AlphaTauri, Franz Tost, παραδέχτηκε ότι η ομάδα του θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική, λόγω του περιορισμού εξόδων για το 2022.

Η AlphaTauri δε θα μπορεί φέτος να βασίζεται στην αγορά παλαιότερων εξαρτημάτων από την Red Bull Technologies, όπως έκανε μέχρι πρότινος.

Οι ομάδες της Formula 1 εισέρχονται στο δεύτερο έτος των νέων οικονομικών κανονισμών, οι οποίοι βλέπουν το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού να μειώνεται στα 140 εκατομμύρια δολάρια.

Ο περιορισμός συμπίπτει με την παρουσίαση των καινούργιων τεχνικών κανονισμών, πράγμα που σημαίνει ότι σε πολλούς τομείς, δεν είναι εφικτή η χρήση παλαιότερων εξαρτημάτων.

Ως αποτέλεσμα, η AlphaTauri δεν μπορεί απλά να αγοράσει παλαιότερα εξαρτήματα που είχαν σχεδιαστεί για χρήση από την ομάδα της Red Bull πριν από το 2022.

Ο Αυστριακός διευθυντής της ιταλικής ομάδας, Franz Tost, 66 ετών, δήλωσε: «Είναι μια οικονομική ισορροπία. Επειδή, για παράδειγμα, (πέρυσι) χρησιμοποιούσαμε ένα κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιούσε η Red Bull πριν από δύο χρόνια και την πίσω ανάρτηση».

Το 2020 «θα γίνει για εμάς, νομίζω, η πιο δύσκολη χρονιά όσον αφορά το όριο εξόδων. Μέχρι τώρα, ήμασταν πολύ κάτω από το ανώτατο όριο».

«Αυτό δεν αποτελούσε πρόβλημα. Αλλά με 140 εκατομμύρια δολάρια και την αγορά νέων εξαρτημάτων από την Red Bull Technologies, φτάνουμε στο όριο».

Franz Tost, AlphaTauri

Ως αποτέλεσμα, ο Tost εξήγησε ότι θα χρειαστεί πολύ προσεκτικός υπολογισμός των εξόδων της AlphaTauri από την αρχή της σεζόν.

«Επομένως, πρέπει να υπολογίσουμε πολύ καλά από την αρχή αλλά και κατόπιν, γιατί αυτή η κατάσταση μπορεί να μας φέρει κάποιες δυσκολίες. Η χρονιά θα είναι η κρίσιμη λόγω των νέων εξαρτημάτων. Το 2023 είναι μια άλλη κατάσταση, που πρέπει να εξετάσουμε και τότε θα δούμε».

Ο προϋπολογισμός κάποιων ομάδων δε θα φτάσει το ανώτατο όριο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα λεγόμενα των Marcin Budkowski και Frederic Vasseur, Alpine και Alfa Romeo θα λειτουργούν κάτω του ορίου των 140 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Franz Tost δήλωσε επίσης ότι η AlphaTauri δεν έχει σχέδια να επεκτείνει το προσωπικό της: «Όχι, δε μπορούμε να το αυξήσουμε. Δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε άλλο, είμαστε πολύ κοντά στο όριο».

«Το 2022 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για εμάς και, ως εκ τούτου, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας να εξοικονομήσουμε χρήματα όπου είναι δυνατόν, για να παραμείνουμε εντός του ανώτατου ορίου εξόδων, διότι το ίδιο το μονοθέσιο θα γίνει πολύ ακριβό».

Ο Tost ανέφερε επίσης ότι είναι πιθανό, λόγω της ανάγκης περικοπής εξόδων, η AlphaTauri να μην έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει τον αριθμό αναβαθμίσεων που θα ήθελε κατά τη διάρκεια της σεζόν.

«Για να σεβαστούμε το ανώτατο όριο κόστους, ίσως κάποιες αναβαθμίσεις να μην έρθουν. Δεν ξέρω ακόμα. Ελπίζω ότι δε θα συμβεί κάτι τέτοιο. Αλλά δεν είναι εύκολη υπόθεση».

 

Yuki Tsunoda, AlphaTauri

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, εξήγησε ότι η μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση για την AlphaTauri αυτή τη σεζόν είναι η προσαρμογή του μονοθεσίου για να χρησιμοποιηθεί το κιβώτιο ταχυτήτων τελευταίων προδιαγραφών, όπως σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Red Bull Technologies.

«Η μεγαλύτερη αλλαγή γι’ αυτούς είναι προφανώς να πάρουν ένα σύγχρονο κιβώτιο ταχυτήτων, επειδή, συνήθως, είναι μια σεζόν πίσω, κάτι που βοηθούσε πάρα πολύ, από οικονομική άποψη».

«Φέτος, θα παρέχουμε κιβώτια ταχυτήτων για τις δύο ομάδες με πανομοιότυπες προδιαγραφές. Αυτό τους ασκεί πίεση, επειδή οι δικές μας ημερομηνίες κυκλοφορίας του σχεδιασμού είναι συνήθως τοποθετημένες λίγο πιο αργά από τις δικές τους».

«Αυτό υπαγορεύει το μεταξόνιο και όλες αυτές τις πτυχές. Αλλά πιστεύω ότι το αντιμετωπίζουν καλά. Έχει γίνει καλή επικοινωνία, καλός σχεδιασμός και δομή. Οπότε νομίζω ότι είμαστε εντάξει».

Μετά το 2022, καθώς οι κανονισμοί θα προχωρήσουν στη δεύτερη σεζόν και η εξέλιξη των κιβωτίων θα έχει παγώσει, θα είναι πιο εύκολο για ομάδες όπως η AlphaTauri να προγραμματίσουν το σχεδιασμό του μονοθεσίου τους και να έχουν περισσότερη άνεση οικονομικά.

Ο Horner πιστεύει ότι από το 2023, θα επανέλθει η κανονικότητα σε αυτό τον τομέα. «Νομίζω ότι θα είναι η συνήθης ποσότητα πραγμάτων, για να είμαι ειλικρινής. Δεν υπάρχει καμία απόφαση να πάρουμε περισσότερα ή λιγότερα. Βασικά, θα πάρουν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου».

Red Bull RB18

Μιλώντας για την ομάδα της Red Bull, η οποία θα ονομάσει το φετινό της μονοθέσιο RB18 (παραλείποντας το 17), o Horner δήλωσε: «Αυτή είναι η εποχή του χρόνου που όλα είναι λίγο σφιχτά. Πολλές ώρες εργασίας και φαγητό παραγγελία απ’ έξω»

«Υπάρχει πολλή σκληρή δουλειά για την RB18, (που) παίρνει μορφή. Μέχρι στιγμής πετυχαίνει την πλειοψηφία των στόχων της».

«Η ομάδα δουλεύει απίστευτα σκληρά και όλα πάνε καλά. Θα προχωρήσει στη συναρμολόγηση του μονοθεσίου την επόμενη εβδομάδα, οπότε αυτό είναι συναρπαστικό».

Christian Horner, Pierre Gasly

Christian Horner και Pierre Gasly.

Ο 48χρονος Βρετανός επιβεβαίωσε ότι η Red Bull, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια θα κάνει ένα shakedown (50 χλμ. με ελαστικά επίδειξης) πριν την έναρξη των χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη στις 23 Φεβρουαρίου, όπως θα κάνουν Mercedes και Ferrari.

O Horner δήλωσε: «Όσον αφορά τις δοκιμές, θα κάνουμε το συνηθισμένο shakedown, πριν πάμε στη Βαρκελώνη και το Μπαχρέιν. Με ένα νέο μονοθέσιο, δεν είναι πολλές οι τρεις ημέρες ανά οδηγό».

«Αλλά σίγουρα θα κάνει το πρώτο μέρος της σεζόν, για τους οπαδούς και τους ακόλουθους του σπορ, πιο ενδιαφέρον».

«Ειδικά με μια τόσο μεγάλη αλλαγή των κανονισμών, θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι από αυτό. Έτσι, μπορεί να έχουμε κάποια αποτελέσματα που δεν τα περιμέναμε, ανάλογα με τις λύσεις που έχουν βρει οι ομάδες».

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Θέλουμε να υπερασπιστούμε τον τίτλο του Max Verstappen και βρισκόμαστε σε πολύ καλή θέση για να το κάνουμε».

«Είχαμε δύο διαφορετικά προγράμματα εξέλιξης που έτρεχαν το 2021. Και τα δύο λειτούργησαν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος που να μας κάνει να πιστεύουμε ότι η Mercedes και εμείς δε θα είμαστε τα φαβορί και φέτος. Εκτός και αν κάποιος έχει βρει τη φιλοσοφική λίθο στους νέους κανονισμούς».

Ο Marko διέψευσε και τις φήμες περί έλευσης του Cyril Abiteboul στη Red Bull Powertrains: «Πραγματικά δεν ξέρω από πού προέρχονται αυτές οι ανοησίες. Ο Ben Hodgkinson είναι και θα παραμείνει ο επικεφαλής του εγχειρήματος του κινητήρα μας. Ελπίζουμε ότι μπορεί να ξεκινήσει να εργάζεται το συντομότερο δυνατόν»._Φ.Λ.