Carlos Tavares: H κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι πολιτική απόφαση
Ο Carlos Tavares θεωρεί πολιτική και με αρκετό περιβαλλοντικό ρίσκο την απόφαση για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης προς «όφελος» της ηλεκτροκίνησης.
O Διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σε συνέντευξή του σε ευρωπαϊκές εφημερίδες δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια «πολιτική επιλογή που εγκυμονεί περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους».
Από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και του Groupe PSA, ο ισχυρός άνδρας της Stellantis έχει εκπονήσει ένα σχέδιο με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ που βοήθησε τις μετοχές του νεοσύστατου ομίλου να πάρουν την ανιούσα κατά περισσότερο από 60% τον πρώτο χρόνο.
«Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία», είπε σε κοινή συνέντευξη στις γαλλικές Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera και El Mundo.
Ο Carlos Tavares πρόσθεσε ότι υπάρχουν φθηνότεροι και ταχύτεροι τρόποι για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
«Δεδομένου του τρέχοντος ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας και να αρχίσει να ‘φτάνει’ έα ένα ελαφρύ υβριδικό όχημα, το οποίο κοστίζει το μισό από ένα EV», τόνισε ο CEΟ της Stellantis.
Είπε, επίσης, ότι η απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην Ευρώπη σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αρχίσουν γρήγορα να «μεταμορφώνουν» τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
«Η βαρβαρότητα αυτής της αλλαγής δημιουργεί κοινωνικό κίνδυνο», προσέθεσε.
Στην ως άνω συνέντευξή του, στην οποία έθιξε διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Stellantis, ο Carlos Tavares υπογράμμισε επίσης την υπόσχεσή του να μην κλείσει εργοστάσια στην Ευρώπη.
«Γενικά, τηρώ τις υποσχέσεις που δίνω, αλλά πρέπει επίσης να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», δήλωσε αναφέροντας ιδιαίτερα στο κόστος παραγωγής στην Ιταλία που ήταν «σημαντικά υψηλότερο, μερικές φορές το διπλάσιο από αυτό σε εργοστάσια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», κυρίως λόγω των υπερβολικών τιμών στον τομέα της ενέργειας.
Όπως ανακοινώθηκε, η Stellantis θα ανακοινώσει ένα νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο την 1η Μαρτίου.