H McLaren δε θα διεκδικήσει τίτλους πριν το 2024
Ο Zak Brown, CEO της McLaren, δήλωσε ότι η ομάδα δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να πρωταγωνιστήσει στη Formula 1 πριν από το 2024.
Η McLaren, έχοντας κάνει το ντεμπούτο της ως ομάδα της Formula 1 το 1966, είναι αυτή με τη δεύτερη μεγαλύτερη ιστορία, μετά τη Ferrari, από όσες βρίσκονται στο grid. Ωστόσο, η προηγούμενη δεκαετία ήταν μια από τις χειρότερες στην ιστορία της.
Οι διαμάχες ισχύος στο παρασκήνιο μεταξύ Ron Dennis και Mansour Ojjeh καθώς και η κακή επικοινωνία με την Honda, που ήταν απροετοίμαστη στα πρώτα της χρόνια στην F1, οδήγησαν σε μερικές από τις χειρότερες σεζόν στην ιστορία της McLaren.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, υπό τη διοίκηση του Zak Brown, που κατάφερε να δώσει λύση στα οικονομικά προβλήματα που προκλήθηκαν από την πανδημία, βρίσκοντας καινούργιους επενδυτές για την ομάδα, και τη διαχείριση του Andreas Seidl, η McLaren έχει ανακάμψει.
O Brown άλλωστε έχει δηλώσει ότι θεωρεί τον Seidl τον καλύτερο διευθυντή ομάδας στη Formula 1.
Το 2021 κατέκτησε την πρώτη της νίκη έπειτα από 9 χρόνια. Οι πρόσφατη βελτίωση επιδόσεων, δίνει ελπίδες στους οπαδούς της ότι μπορεί να πρωταγωνιστήσει, ακόμα και του χρόνου, δεδομένων των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.
Ωστόσο, ο Zak Brown δεν είναι τόσο αισιόδοξος. Ο Αμερικανός δήλωσε: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τους ανθρώπους μας, το οποίο είναι το πρώτο και πιο σημαντικό».
«Όπως όλοι γνωρίζουν, είχαμε τις προκλήσεις μας σε οικονομικό επίπεδο και αυτές έχουν όλες επιλυθεί. Τώρα επενδύουμε τους μέγιστους δυνατούς πόρους, για να καλύψουμε τη διαφορά όσον αφορά τις τεχνικές υποδομές, στο πλαίσιο του περιορισμού εξόδων».
«Η αεροδυναμική σήραγγα βρίσκεται σε φάση βαριάς κατασκευής αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Έχουμε πολλές επενδύσεις, οπότε είμαστε οικονομικά πολύ υγιείς. Όλα αυτά τα έχουμε αφήσει πίσω μας».
«Στη συνέχεια, στην πίστα, θέλουμε απλώς να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε κάθε χρόνο, μέχρι να έχουμε τις υποδομές μας στη θέση τους, κάτι το οποίο, δυστυχώς, δε θα συμβεί πριν από τη σεζόν του 2024».
«Δεν θα έχει ολοκληρωθεί για άλλους 18 μήνες και φυσικά, τότε είναι που ξεκινάς να εξελίσσεις το μονοθέσιο του 2024. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό με αυτό που έχουμε, αλλά σίγουρα, μέχρι το 2024, δε θα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε».
Η McLaren χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια την αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία.
Πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί αυτό, όταν υπάρχουν ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της πανδημίας, η αεροδυναμική σήραγγα της ιαπωνικής εταιρείας δεν είναι αρκετά προηγμένη τεχνολογικά, ώστε η McLaren να μπορεί να μελετήσει τις μικρές λεπτομέρειες του μονοθεσίου, που κάνουν τη διαφορά στην κορυφή.
Ωστόσο, η McLaren έχει βελτιωθεί και σε άλλους τομείς, ιδίως στη διαχείριση του αγώνα. Όπως δήλωσε ο Zak Brown: «Θέλαμε να μειώσουμε τη διαφορά από την κορυφή και το καταφέραμε».
«Πετύχαμε περισσότερους βαθμούς ανά αγώνα απ’ ό,τι το 2020, είχαμε περισσότερες παρουσίες στο βάθρο, είχαμε ένα σπουδαίο 1-2 στη Monza, πήραμε την pole στη Ρωσία. Δυστυχώς, πέσαμε στην τέταρτη θέση. Νομίζω ότι αυτή είναι απλά η φύση του σπορ».
«Τα pit stops είναι πολύ βελτιωμένα, οπότε όλα όσα θέσαμε στην αρχή της σεζόν για να συνεχίσουμε να πλησιάζουμε την κουρυφή, πετύχαμε καθέναν από αυτούς τους στόχους που είχαμε θέσει, εκτός από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών».
«Πρέπει να κοιτάξουμε πίσω στη χρονιά και να τη δούμε ως μια πολύ επιτυχημένη σεζόν. Θα συνεχίσουμε να χτίζουμε στο ταξίδι επιστροφής μας (στην κορυφή) και ελπίζουμε ότι θα παλέψουμε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε μερικά χρόνια».