Η σιωπή του Hamilton πυροδοτεί ψιθύρους

Η πλήρης σιωπή του Lewis Hamilton έπειτα από τα γεγονότα του GP Αμπού Ντάμπι και η απουσία του από τα κοινωνικά δίκτυα, έχει δώσει τροφή σε διάφορες φήμες.

Μετά το GP Αμπού Ντάμπι, η FIA ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει τις ενέργειες της διεύθυνσης αγώνων και του Michael Masi και θα διαπιστώσει αν μπορούν να γίνουν βελτιώσεις, πριν την έναρξη της φετινής σεζόν.

Την επόμενη ημέρα, η Mercedes ανακοίνωσε ότι απέσυρε την πρόθεση έφεσης που είχε καταθέσει ενάντια στην απόφαση των αγωνοδικών να απορρίψουν την αρχική ένσταση της ομάδας.

Σε εκείνη, η Mercedes διαμαρτυρήθηκε ότι δεν τηρήθηκε το άρθρο 48.12 των αγωνιστικών κανονισμών, για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, σχετικά με τους οδηγούς που βρίσκονται ένα γύρο πίσω.

μοναδικές δημόσιες εμφανίσεις του Hamilton μετά το φινάλε της περυσινής σεζόν ήταν για να δεχθεί τον τίτλο ιπποσύνης στο ανάκτορο του Windsor και στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση της Mercedes για τον Valtteri Bottas.

O Hamilton σταμάτησε να ακολουθεί την F1 στο Instagram και στη συνέχεια σταμάτησε να ακολουθεί οποιοδήποτε λογαριασμό. Κάποιοι αναρωτήθηκαν αν θα επιστρέψει καν το 2022.

Μάλιστα, το ερώτημα τέθηκε και στο νέο πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem και με αφορμή την απουσία του Hamilton από την επίσημη απονομή της Διεθνούς Ομοσπονδίας στις 14 Δεκεμβρίου.

Toto Wolff

Toto Wolff

Την πυροδότηση των φημών περί αποχώρησης βοήθησε με τις δηλώσεις του ο Toto Wolff, αναφέροντας ότι ο Hamilton ήταν απογοητευμένος με όσα συνέβησαν. Ο Αυστριακός δήλωσε ότι «ελπίζει» ο Hamilton να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Hamilton περιμένει να δει τα αποτελέσματα της έρευνας της FIA πριν λάβει την τελική του απόφαση.

Όσο παρατείνεται η σιωπή του Hamilton, τόσο περισσότερο πυροδοτεί εικασίες. Πέραν των υποστηρικτών του, κάποιοι πιστεύουν ότι ο Hamilton θα πρέπει απλά να ξεπεράσει ό,τι συνέβη και να προχωρήσει. Υπάρχουν και αυτοί που τον κατηγορούν ότι δεν ξέρει να χάνει.

O δημοσιογράφος του Sky Sports, Craig Slater, ανέφερε «έχω μιλήσει με διάφορα άτομα που είχαν κάποια επαφή μαζί του. Αυτό που μου εξήγησαν ήταν ότι, παρόλο που φαινόταν να το παίρνει καλά εκείνο το βράδυ, αυτό που συνέβη τον έπληξε πολύ σκληρά τις επόμενες ημέρες».

Alain Prost

Alain Prost

Δηλώσεις για τη θέση του Hamilton έκανε και ο Alain Prost, αγωνιστικός σύμβουλος της Alpine: «Είναι δύσκολο να μπεις στη θέση του. Σίγουρα έχει τόσους λόγους να σταματήσει όσους και να συνεχίσει. Είναι 50-50».

«Έχει δεχτεί ένα σκληρό χτύπημα στο κεφάλι, αλλά θα ήταν πραγματικά λυπηρό αν δε βρισκόταν εδώ αυτή τη σεζόν».

«Θέλω να παραμείνω αισιόδοξος, επειδή υπάρχει αυτός ο 8ος τίτλος που μπορεί να κατακτήσει και οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, με τρεις, ίσως, ομάδες στην κορυφή και 4 ή 5 οδηγούς να διεκδικούν τον τίτλο. Αυτή είναι μια πρόκληση που ο Hamilton ίσως θελήσει να αναλάβει».

Οτιδήποτε έχει να κάνει με τον Hamilton, πουλάει και ελκύει κλικ στο διαδίκτυο. Ιδίως αυτή την περίοδο, έπειτα από ένα τόσο έντονο γεγονός στην καριέρα του, έπειτα από το οποίο δεν υπάρχει καμία δήλωση από τον ίδιο.

Η σιγή που έχει διατηρήσει μέχρι στιγμής ο Βρετανός αποτελεί από μόνη της μια στάση που δηλώνει κάποια πράγματα, με έναν παθητικά επιθετικό τρόπο. Εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι υπάρχει αμφιβολία για τη συμμετοχή του στο Πρωτάθλημα της επόμενης σεζόν, για να ταρακουνήσει τα νερά των ιθυνόντων.

Ενδεχομένως κάνει ό,τι μπορεί για να επηρεάσει την κατάσταση ώστε να βελτιωθεί, τουλάχιστον στο μέλλον. Ίσως τηρήσει στάση σιγής μέχρι το Φεβρουάριο και την ημερομηνία παρουσίασης του καινούργιου μονοθεσίου της Mercedes, στην οποία ο Hamilton θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει τον Τύπο.

Ίσως ο Βρετανός επιλέξει να δώσει μια συνέντευξη στην οποία θα αναφέρει όσα θέλει, λίγο πριν την παρουσίαση του καινούργιου μονοθεσίου, για να μην είναι στο επίκεντρο αυτό το θέμα, αντί για την ίδια την παρουσίαση.

Ως ένα βαθμό, η σιγή είναι τακτική. Από την άλλη, είναι και μια δικαιολογία να απομακρυνθεί από τον τοξικό, όπως αποδείχθηκε σε πολλές περιπτώσεις, κόσμο των κοινωνικών δικτύων, έστω και για λίγο.

Ίσως με αυτό τον τρόπο να δοθεί περισσότερη προσοχή σε αυτά που έχει να πει ο Hamilton έπειτα από μήνες σιωπής.

Σίγουρα απολαμβάνει βαθμό παγκόσμιας απήχηση που του επιτρέπει να ασκεί πίεση με τη στάση του. Γνωρίζει πολύ καλά ότι αν αποχωρούσε με αυτό τον τρόπο, η κατάσταση θα επέφερε ένα μεγάλο πλήγμα στην F1.

Lewis Hamilton

Φήμες περί απαιτήσεων της Mercedes

Παρότι ο Wolff έχει δηλώσει ότι το ζήτημα της… διαιτησίας δε θα λυθεί απλά αντικαθιστώντας το Michael Masi, πρόσφατες φήμες αναφέρουν ότι για να αποσύρει την έφεση, η Mercedes ζήτησε σε αντάλλαγμα την απομάκρυνση του Αυστραλού, καθώς και του επικεφαλής τεχνικών ζητημάτων της FIA όσον αφορά κατηγορίες μονοθεσίων, Νικόλα Τομπάζη.

Το τελευταίο φαντάζει αρκετά παράλογο, καθώς ο Έλληνας αεροδυναμιστής δεν είχε ανάμιξη στα γεγονότα του Αμπού Ντάμπι.

Αντιθέτως, οι περισσότερες αποφάσεις που πέρασαν από τα χέρια του Τομπάζη, όσον αφορά τις τεχνικές υποδείξεις που πραγματοποιήθηκαν προς τις ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2021 ήταν υπέρ των συμφερόντων της Mercedes.

Επιπλέον, οι περισσότεροι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων έχουν αποδώσει τα εύσημα στον Τομπάζη, όσον αφορά τη σύνταξη των νέων τεχνικών κανονισμών, δηλώνοντας ότι είναι οι πιο καλογραμμένοι που έχουν δει.

Η φήμη αυτή ενδέχεται να προέκυψε από το γεγονός ότι στην καινούργια διάταξη της οργάνωσης της FIA που δημοσιοποιήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA, απουσιάζουν τα ονόματα των Masi και Τομπάζη, από τον πίνακα που έχει δημοσιοποιηθεί, ενώ στον προηγούμενο πίνακα που είχε αναρτημένο η Ομοσπονδία, αναφέρονταν.

Το γεγονός ότι δεν αναφέρονται στον καινούργιο πίνακα (λείπει και το όνομα του Frederico Lodi, υπεύθυνου για τα οικονομικά ζητήματα), δε σημαίνει ότι έχουν αποχωρήσει από τις θέσεις τους. Επίσης, δύσκολα η Mercedes έχει τόσο μεγάλη ισχύ ώστε να διαπραγματεύεται την απόλυση υπαλλήλων της FIA. Η γερμανική ομάδα έχει αρνηθεί ότι έκανε κάτι τέτοιο.

FIA

To παλιό διάγραμμα της FIA.

FIA

To καινούργιο διάγραμμα της FIA, όπου απουσιάζουν τα ονόματα των Masi και Τομπάζη.

Μη επιβεβαιωμένες αλλαγές στο τεχνικό τμήμα της FIA

Στον καινούργιο πίνακα που έχει δημοσιεύσει η FIA, επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων είναι -όπως και πριν- ο Peter Bayer. Σε αυτόν αναφέρονται οι Masi και Τομπάζης. Η απουσία των ονομάτων τους ενδέχεται να έχει να κάνει με τις αλλαγές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο τεχνικό τμήμα της FIA.

To τεχνικό τμήμα που είχε δημιουργήσει η F1 (FOM) αναμένεται να προσχωρήσει σε αυτό της FIA, υπό την ηγεσία του Τομπάζη. Το τεχνικό τμήμα της FOM είχε διευθύνων σύμβουλο τον Ross Brawn, ο οποίος θα αφήσει τη θέση του στο τέλος του 2022 και διευθυντή τον Pat Symonds, ο οποίος θα αποχωρήσει το καλοκαίρι.

Εντούτοις, ο επικεφαλής αεροδυναμικής, Jason Sommerville (με προϋπηρεσία σε Williams, Lotus/Renault, Toyota) και ο επικεφαλής απόδοσης οχήματος Craig Wilson (που έχει εργαστεί σε Williams και Brawn/Honda/BAR), αναμένεται να αναφέρονται στον Τομπάζη, σε μια αλλαγή που δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.

Η κατάργηση του τεχνικού τμήματος της FOM και η προσχώρησή του στη FIA, είναι κάτι που έχουν εγκρίνει όλες οι ομάδες, σύμφωνα με τις πληροφορίες.

Αφορμή για την αλλαγή αναφέρεται ότι ήταν οι διαμαρτυρίες που εξέφρασε στην αρχή της σεζόν ο Lawrence Stroll, αφότου οι περιορισμοί στα δάπεδα των μονοθεσίων υπό τους φετινούς κανονισμούς έπληξαν περισσότερο μονοθέσια με χαμηλό rake, όπως αυτό της Aston Martin.

O Καναδός δισεκατομμυριούχος είχε αναφέρει ότι η FOM, ως κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, δε θα πρέπει να επηρεάζει τις τεχνικές αποφάσεις του σπορ, και μάλιστα ζήτησε τις συμβουλές από τους δικηγόρους του επί του θέματος. Αυτό ώθησε τη FOM να προχωρήσει στην κατάργηση του τεχνικού τμήματος._Φ.Λ.