Wolff και Marko συμφωνούν σε αλλαγές
Οι Τoto Wolff και Helmut Marko, από την Mercedes και τη Red Bull αντίστοιχα, συμφωνούν ότι θα πρέπει να περιοριστεί η επικοινωνία των διευθυντών ομάδων με τον Michael Masi κατά τη διάρκεια των αγώνων και να υπάρχει περισσότερη συνοχή στις αποφάσεις.
Όπως ανακοίνωσε η FIA, θα διενεργηθεί έρευνα γύρω από τα συμβάντα του τελικού Grand Prix της σεζόν του 2021 που έκρινε τον τίτλο, σχετικά με τις αποφάσεις και τον τρόπο δράσης του διευθυντή αγώνων της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Michael Masi.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δεν πιστεύει ότι η αντικατάσταση του Αυστραλού αποτελεί λύση. Ο Wolff πιστεύει ότι θα πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
«Φοβάμαι ότι δεν είναι μόνο μια απόφαση για την αλλαγή του διευθυντή αγώνα. Ολόκληρο το σύστημα λήψης αποφάσεων πρέπει να βελτιωθεί. Νομίζω ότι ο διευθυντής αγώνα βρίσκεται σίγουρα υπό μεγάλη πίεση και ένα μέρος αυτής οφείλεται στα δικά μας λάθη».
«Θα επιθυμούσα μια πιο συνεπή λήψη αποφάσεων, που θα μπορούσε να έχει αποφύγει πολλές από τις αντιπαραθέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η τελευταία (στο Aμπού Ντάμπι) ήταν απλώς η απόφαση που είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο. Από αγωνιστική άποψη, (είχε) καταστροφικό αντίκτυπο, επειδή έκρινε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».
«Αλλά τώρα μπορείς να πεις ότι όλη τη σεζόν (πήγαινε) μπρος-πίσω. Κάποιες φορές μας επηρέασαν αρνητικά και άλλες ήμασταν πιο τυχεροί».
«Έχω την πεποίθηση ότι όλοι μαζί, οι ομάδες, οι οδηγοί, η FIA και η F1, μπορούμε να ανανεώσουμε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις και να κάνουμε το σπορ ισχυρότερο. Νομίζω ότι αυτές οι καταστάσεις, όσο οδυνηρές και αν είναι, είναι επίσης μια ευκαιρία για να βελτιώσουμε το σπορ».
Από την πλευρά του, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, σε δηλώσεις του στο Servus TV ανέφερε: «Έχουμε νέο πρόεδρο στη FIA και όσα έχω ακούσει από αυτόν μέχρι στιγμής ακούγονται καλά. Θέλει να καινοτομήσει, και νομίζω ότι πρέπει να σκεφτούμε το σύνθημα που σκέφτηκε ο Niki Lauda: ‘Αφήστε τους να αγωνιστούν‘. Αυτό πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης».
«Δεν υπάρχει καμία συνοχή στις αποφάσεις και, ως εκ τούτου, έχουμε την αίσθηση ότι όλα μοιάζουν τυχαία. Οι κανόνες πρέπει να είναι πιο ακριβείς, αλλά και οι αγωνοδίκες πρέπει να εκφράζονται πιο ξεκάθαρα και να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις».
«Πρέπει να ξέρουμε ότι αν κάνουμε αυτό ή εκείνο, θα μας επιβληθεί αυτή ή εκείνη η ποινή. Όχι αυτή τη μία φορά και διαφορετική την άλλη».
Ακόμη ένας τρόπος βελτίωσης του σπορ, θα ήταν να απαγορευθεί στους επικεφαλής των ομάδων να επικοινωνούν με τον Masi. Να έχουν αυτή την ελευθερία μόνο οι αγωνιστικοί διευθυντές των ομάδων. Για περιορισμό των επικοινωνιών των ομάδων με τη διεύθυνση αγώνα έχει κάνει λόγο και ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Formula 1, Ross Brawn.
Ο Wolff είχε δηλώσει λίγες ημέρες μετά το GP Αμπού Ντάμπι επί αυτού: «Συμφωνώ με τον Ross, αλλά κατηγορώ εξίσου τον Ross και εμένα, επειδή συμμετείχαμε στη λήψη της απόφασης για τη μετάδοση περισσότερων καναλιών με σκοπό τη διαφάνεια και την ψυχαγωγία των θεατών».
«Συμβαίνουν τόσα πολλά στην ενδοεπικοινωνία. Το να δίνουμε στους οπαδούς μια μικρή εικόνα όλων των μικρών δραμάτων που συμβαίνουν -εγκαταλείπει το μονοθεσιο, έχουμε κάποια συζήτηση στρατηγικής;- είχε καλή πρόθεση, αλλά νομίζω ότι το παρακάναμε».
«Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλάμε απευθείας στον διευθυντή του αγώνα και επειδή αγωνιζόμαστε τόσο έντονα για τα συμφέροντα των ομάδων μας, όλοι μας το παρακάναμε».
«Αυτό σίγουρα ήταν μέρος των αποτυχιών φέτος και η πίεση των διευθυντών ομάδων δεν έκανε πιο εύκολη τη ζωή του διευθυντή αγώνων. Πρέπει λοιπόν να οπισθοχωρήσουμε. Οι επικεφαλής των ομάδων δεν πρέπει να μιλούν απευθείας στο διευθυντή αγώνων, θα πρέπει να μιλούν οι αγωνιστικοί διευθυντές».
«Μάλιστα, θα πήγαινα μάλιστα ένα βήμα παραπέρα: δε νομίζω ότι οι αθλητικοί διευθυντές θα πρέπει να ασκούν πίεση στον διευθυντή αγώνων. Θα πρέπει να επισημαίνουν καταστάσεις που ο διευθυντής αγώνων και οι συνεργάτες του μπορεί να μην έχουν εντοπίσει. Αλλά να μην προβαίνουν σε ‘λόμπινγκ’ ή να ασκούν πίεση».
Παρεμπιπτόντως, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι στο Αμπού Ντάμπι, o Masi είχε την «πιο δύσκολη δουλειά στον πλανήτη».
Ο Marko συμπλήρωσε: «Φανταστείτε ότι ο Masi έχει μερικές φορές μόνο δευτερόλεπτα, ίσως 10 περίπου, για να πάρει αποφάσεις».
«Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας θα πρέπει, ουσιαστικά, να λαμβάνει μηνύματα από τον επικεφαλής της και να τα μεταφέρει στη διεύθυνση αγώνα και αυτή θα πρέπει να είναι ελεύθερη να αποφασίζει».
«Ο διευθυντής αγώνων δεν θα πρέπει να έχει κανέναν να γκρινιάζει πάνω από το κεφάλι του και μια απόφαση θα πρέπει να λαμβάνεται χωρίς κανείς να μπορεί να την επηρεάσει».
«Τότε, πιστεύω ότι όλα τα περιστατικά, τα οποία επηρέασαν κυρίως εμάς στη Red Bull, αλλά και άλλες ομάδες όπως η Mercedes, μπορούν να αποφευχθούν»._Φ.Λ.