Ricciardo: «Δεν έφυγα ποτέ»

Ο Daniel Ricciardo, με τη νίκη του στη Monza, πιστεύει ότι έκανε μια σαφή δήλωση για τις ικανότητές του, σε μια πολύ δύσκολη για τον ίδιο σεζόν, και αναφέρει ότι θα ήθελε να παραμείνει στη McLaren μέχρι το τέλος της καριέρας του.

Παρότι η σεζόν του 2021 ήταν ίσως η πιο δύσκολη στην καριέρα του Daniel Ricciardo στη Formula 1, ο Αυστραλός κατάφερε στο Ιταλικό GP να κατακτήσει την πρώτη νίκη της McLaren από το 2012.

Πριν από αυτό όμως, και δεδομένων των εξαιρετικών εμφανίσεων που πραγματοποίησε ο ομόσταυλός του, Lando Norris, στο πρώτο μισό της σεζόν, πολλοί είχαν «ξεγράψει» τον Ricciardo.

Ο 32χρονος Αυστραλός αντιμετώπισε είχε μεγάλη δυσκολία να προσαρμόσει το οδηγικό του στιλ στις απαιτήσεις της McLaren, ιδίως με τη διαχείριση των φρένων, στην είσοδο των αργών -κυρίως- στροφών.

Ενώ στα πρώτα του χρόνια στην F1 με την Toro Rosso δεν είχε δείξει απαραίτητα στόφα Πρωταθλητή, όταν μετέβη στη Red Bull αντικαθιστώντας τον Mark Webber, βρέθηκε αντιμέτωπος με τον Sebastian Vettel, έναν τετράκις Πρωταθλητή, και κατάφερε να τον επισκιάσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"  

Το 2014 κατέκτησε τρεις νίκες, ενώ ο Vettel δεν κατάφερε να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Αυτό έκανε αυτομάτως τον Ricciardo πρωταγωνιστή του grid. Πριν αποφασίσει να αποχωρήσει από την Red Bull, είχε καταφέρει να αναμετρηθεί στα ίσα με τον Max Verstappen.

Εντούτοις, έβλεπε ότι ο Ολλανδός είχε γίνει ο οδηγός επάνω στον οποίο πόνταρε για το μέλλον της η Red Bull και πήρε μια τολμηρή απόφαση, επιλέγοντας να μεταβεί στη Renault. Το 2018, είχε διεξάγει διαπραγματεύσεις και με τη McLaren, αλλά οι προοπτικές της γαλλικής ομάδας έδειχναν καλύτερες τότε.

Ωστόσο, η Renault δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τόσο της ίδιας, όσο και του Ricciardo το 2019. Για αυτό στις αρχές του 2020 και δέχθηκε την πρόταση της McLaren, η οποία ήδη είχε χάσει τον Carlos Sainz από τη Ferrari. Τώρα, ο Ricciardo δηλώνει ότι έχει βρει στη McLaren ένα περιβάλλον εντός του οποίου θα ήθελε να παραμείνει έως το τέλος της καριέρας του.

Καθώς η καινούργια γενιά μονοθεσίων θα απαιτούν διαφορετικό οδηγικό στιλ, η προσαρμοστικότητα του Ricciardo ίσως δοκιμαστεί για μία ακόμη φορά φέτος. Ίσως η εμπειρία του όμως να αποδειχθεί χρήσιμη.

Προφανώς, η νίκη του στη Monza ήταν η καλύτερη στιγμή της σεζόν του 2021 για τον Ricciardo. Ένας αγώνας στον οποίο απέδειξε ότι όσοι τον είχαν «ξεγράψει» είχαν κάνει λάθος.

Daniel Ricciardo

Στο parc ferme της Monza πέρυσι, μετά την πρώτη του νίκη από το 2018.

To μήνυμα της Monza

Μετά από εκείνο τον αγώνα, ο Ricciardo ανέφερε στον ασύρματο: «Βαθιά μέσα μου ήξερα ότι αυτό επρόκειτο να συμβεί, γι’ αυτό ευχαριστώ που φυλούσατε τα νώτα μου. Και για όποιον νόμιζε ότι έφυγα, δεν έφυγα ποτέ. Απλά έκανα στην άκρη για λίγο».

Μιλώντας μετά το τέλος της σεζόν, ο Ricciardo δήλωσε για αυτό το μήνυμα: «Νομίζω ότι είναι από μια ταινία όπου λέει ‘δεν έφυγα ποτέ, απλά έκανα στην άκρη!’ ή κάτι τέτοιο, αστειευόμασταν γι’ αυτό μερικές φορές. Υποθέτω ότι το ‘δεν έφυγα ποτέ’, ήταν μέρος αυτού. Αλλά δεν είναι ότι δεν το σχεδίαζα».

«Θέλω να πω, ότι μπορεί να δίστασα, γιατί δεν ήθελα να είμαι σαν τον Valtteri (Bottas), που είπε ‘σε όποιον αφορά’. Δεν ήθελα να είναι ένα ηχητικό κλιπ που λέει ‘άντε χαθείτε όλοι!’».

«Αλλά σίγουρα ένιωσα ότι υπήρχε πολύς κόσμος που με είχε ξεγράψει και επίσης εκείνο το Σαββατοκύριακο, κάτι με είχε ξεπεράσει. Δεν εξεπλάγην με το πως εξελίχθηκε το αποτέλεσμα».

«Ακόμα και ο ταχύτερος γύρος στον τελευταίο γύρο. Υπήρχαν πολλά πράγματα που ήθελα να δείξω εκεί έξω, και ήθελα να κάνω μια δήλωση».

Daniel Ricciardo

«Πρώτα απ’ όλα, αυτό το μήνυμα ήταν για μένα, γιατί υπήρχαν στιγμές που έχασα λίγο την πίστη μου και αναρωτιόμουν για τον εαυτό μου, γιατί δυσκολεύομαι τόσο πολύ; Μήπως τώρα φοβάμαι λίγο ότι δεν πιέζω το αυτοκίνητο τόσο πολύ;»

«Ήξερα ότι δεν το έκανα, αλλά παρόλα αυτά, όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, προκύπτουν κάποιες από αυτές τις ερωτήσεις. Έτσι, το ‘δεν έφυγα ποτέ’ ήταν και για μένα, για να πω ότι μπορώ ακόμα να το κάνω, ότι ανήκω ακόμα εδώ. Και για όποιον το ξέχασε, να μην το ξεχάσει ξανά».

«Θυμάμαι ότι στην πτήση της επιστροφής (μετά την Ουγγαρία) ένιωθα ήρεμος που είχα το ρεπό και επέστρεφα στην Ευρώπη».

«Ένιωσα ότι το (καλοκαιρινό) διάλειμμα μου έδωσε αυτό που χρειαζόμουν. Και πραγματικά ένιωσα διαφορετικά μπαίνοντας στο αυτοκίνητο στο Spa. Απλά ένιωθα ελαφρύς ξανά».

«Το πρώτο μισό της σεζόν, υποθέτω ότι με βάρυνε. Και ένιωσα ότι ξεφορτώθηκα πολλά από αυτά, κάτι που ήταν καλό για μένα».

«Όσο περνάει περισσότερος χρόνος από την Monza, τόσο περισσότερο συνειδητοποιώ την επίδραση αυτού του γεγονότος. Και πραγματικά πιστεύω ότι ήταν η μεγαλύτερη στιγμή, νίκη, αγώνας, ένα είδος ημέρας, αν θέλετε, της καριέρας μου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"  

 

Σχέση με την McLaren

Ο τρόπος λειτουργίας της McLaren αρμόζει στον Ricciardo, για αυτό και «το πρώτο μισό της σεζόν ήταν ίσως ακόμη πιο απογοητευτικό, επειδή μου αρέσει πραγματικά το περιβάλλον και έχω καλές σχέσεις με την ομάδα».

«Όλα, εκτός από το χρονόμετρο, ήταν αρκετά καλά, αλλά προφανώς δεν τους έδινα αυτό που ήθελα. Αυτό ήταν κατά κάποιο τρόπο, σκληρό. Αλλά στιγμές όπως η Monza ή ακόμα και το Austin, ήταν καλά Σαββατοκύριακα για μένα».

«Αυτά τα Σαββατοκύριακα είναι πολύ πιο ωραία γιατί πραγματικά τα πάω καλά με την ομάδα, μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν τους αγώνες και μου αρέσει η υποστήριξη που είχα».

Ο Αυστραλός αντιπαραθέτει το κλίμα που επικρατεί εντός της McLaren με αυτό που επικρατούσε στη Red Bull, αναφερόμενος στον αγωνιστικό σύμβουλο της αυστριακής ομάδας, Helmut Marko: «Ο Helmut είναι ένας τύπος που, κατά τη διάρκεια της νεανικής μου καριέρας, επέδειξε πολλή σκληρή αγάπη και νομίζω ότι αυτό ήταν πολύ καλό για μένα, γαιτί με έκανε να ωριμάσω πιο γρήγορα».

Daniel Ricciardo

«Εδώ (στη McLaren), ειδικά στο πρώτο μισό της σεζόν, υπήρχε μεγάλη υποστήριξη και δεν προσπαθούσαν να με κλωτσήσουν ή να με ρίξουν κάτω όταν ήμουν ήδη πεσμένος, αλλά προσπαθούσαν να με ανεβάσουν».

«Δεν λέω ότι θέλω να με κανακεύουν συνέχεια, αλλά νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο το αντιμετώπισαν, και δεν με κατέβαλαν, ήταν πολύ καλός, και το νιώθω αυτό. Το νιώθω αυτό με την ομάδα. Υπάρχει μεγάλη υποστήριξη οικογενειακού τύπου».

Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα αθλήματα, στη Formula 1, o οδηγός χρειάζεται να διαθέτει ένα από τα καλύτερα μονοθέσια για να διακριθεί: «Πάντα υπάρχει αυτό. Μη με παρεξηγήσετε, νομίζω ότι αυτό είναι μέρος της πρόκλησης της F1 και του να είσαι οδηγός».

«Είναι σαν, όχι μόνο να προσπαθείς να είσαι γρήγορος, αλλά και να κυνηγάς να βρίσκεσαι στο ταχύτερο μονοθέσιο. Αλλά δεν κυνηγάω τον εαυτό μου εδώ».

«Έχω προφανώς μετακινηθεί λίγο τα τελευταία τρία ή τέσσερα χρόνια (από τη Red Bull, στη Renault και έπειτα στη McLaren) και θέλω, ειδικά λόγω του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκομαι, το οποίο μου αρέσει πολύ, να το κάνω να λειτουργήσει. Θέλω να βρίσκομαι εδώ».

«Επίσης, τα εξωτερικά πράγματα, μου αρέσει η εταιρεία, μου αρέσει η McLaren, μου αρέσουν τα αυτοκίνητά της. Έτσι, ας πούμε, όλη η εταιρεία και η οικογένεια, είναι κάτι που μου αρέσει πραγματικά να είμαι μέρος της».

«Ο λόγος για τον οποίο δε σκέφτομαι καν άλλες ομάδες ή οτιδήποτε άλλο πέρα από τη McLaren για το μέλλον, είναι ότι πήρα νίκη στην πιο δύσκολη ίσως χρονιά της καριέρας μου».

«Οπότε σκέφτομαι ότι αν κατάφερα να κερδίσω (σε μια τόσο δύσκολη σεζόν), τότε τι λέει αυτό για το ταξίδι που έρχεται; Είμαι σίγουρα ενθουσιασμένος και θέλω να βρίσκομαι εδώ, ενδεχομένως μέχρι το τέλος» (της καριέρας του στην F1).

Daniel Ricciardo

Εντούτοις, δεδομένης της πανδημίας, ήταν πιο δύσκολο για τον Ricciardo να χτίσει αυτή τη σχέση με την McLaren: «Πάντα θέλεις να χτίσεις κάτι, που τελικά είναι οι σχέσεις, η συντροφικότητα, έτσι ώστε να έχετε τον ίδιο στόχο, θέλεις να κυνηγάτε αυτό το ένα πράγμα».

«Για να το πετύχεις αυτό, θέλεις να βρίσκεσαι στην ίδια σελίδα, και ως εκ τούτου επιστρέφεις στην οικοδόμηση αυτών των σχέσεων. Είναι πιο δύσκολο με τον Covid και κάποια από τα πρωτόκολλα, μόνο στην πίστα ή στην αίθουσα προσομοιωτών μπορούμε να έχουμε λίγο χρόνο πρόσωπο με πρόσωπο».

«Ελπίζω όμως ότι φέτος, αυτό μπορεί να ανοίξει λίγο περισσότερο, ότι θα μπορούμε να κάνουμε κάποιες δραστηριότητες εκτός πίστας ως ομάδα, που θα ευνοήσουν την οικοδόμηση (σχέσεων) και όλα αυτά τα πράγματα, που βοηθούν πολύ».

«Με τα εργαλεία που είχαμε, ήταν καλό και σίγουρα υπάρχει καλή συνεννόηση με τους ανθρώπους που δουλεύουν γύρω μου στην ομάδα. Είμαι χαρούμενος που έχω χτίσει αυτό το επίπεδο εμπιστοσύνης. Αλλά αυτά τα πράγματα μπορούν πάντα να μεγαλώνουν και να γίνονται πιο πολύτιμα».

Προσωπική ανάπτυξη

Ο Ricciardo δήλωσε ότι το 2021 ήταν χρονιά όπου ο ίδιος έκανε την μεγαλύτερη πρόοδο στην προσωπική του ανάπτυξη: «Νομίζω ότι ήδη μετακομίζοντας από τη Red Bull στη Renault πέρασα από κάποια… πείτε το προσωπική ανάπτυξη. Αλλά νομίζω ότι το 2021, ίσως δύο παράγοντες την έκαναν τη μεγαλύτερη χρονιά σε αυτό τον τομέα».

«Ο ένας ήταν οι προκλήσεις που αντιμετώπισα με το μονοθέσιο, και η προσπάθεια να τα καταφέρω προφανώς με αυτό, και νομίζω ότι ο άλλος ήταν, προφανώς, το γεγονός ότι ήμουν μακριά από το σπίτι μου».

«Απλά δεν έχεις κάποιες από αυτές τις ανέσεις του σπιτιού ή το οικογενειακό περιβάλλον που έχεις συνηθίσει. Νομίζω ότι μερικές φορές, αν ζεις στο σπίτι σου, δεν το αντιλαμβάνεσαι πραγματικά γιατί είναι πάντα μπροστά σου».

«Αλλά προφανώς, όταν έφυγα από την Αυστραλία και απομακρύνθηκα από την οικογένειά μου, σίγουρα το παρατηρείς περισσότερο. Τώρα, που δεν τους έχω δει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό είναι μεγαλύτερο πράγμα».

«Με έκανε σίγουρα να εκτιμήσω άλλα πράγματα στη ζωή, όχι μόνο τους αγώνες, και νομίζω ότι αυτό μου έδωσε μεγάλη ανάπτυξη».

Daniel Ricciardo

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"  

Οικογένεια

Επιστρέφοντας στην Αυστραλία μετά το Αμπού Ντάμπι, ο Ricciardo ήταν υποχρεωμένος να περάσει τέσσερις εβδομάδες σε καραντίνα, για να δει για πρώτη φορά την οικογένειά του από τον Ιούνιο του 2020.

Όπως δήλωσε ο ίδιος, «αξίζει τον κόπο. Μου έλειψε το σπίτι μου. Είναι ίσως η πρώτη φορά που το νοσταλγώ. Η λέξη νοσταλγώ ακούγεται δραματική. Αλλά σίγουρα μου έλειψε η οικογένειά μου και άλλα πράγματα».

«Επίσης, συνήθως ήμασταν αρκετά τυχεροί στο ότι αν ήθελα τη μητέρα και τον πατέρα μου εδώ, θα έλεγα ‘θα σας αγοράσω το αεροπορικό εισιτήριο, θα μπείτε στο αεροπλάνο και θα έρθετε’. Το να μην μπορούμε να το κάνουμε και αυτό, το έκανε αρκετά απογοητευτικό, επειδή είναι εκτός του ελέγχου μας».

«Δε λέω ότι ήμουν αργός στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς εξαιτίας αυτού. Αλλά αυτό έκανε την κατάσταση λίγο πιο δύσκολη. Για να έχεις καλή απόδοση, πρέπει επίσης να είσαι σε καλή ψυχολογική κατάσταση».

«Επομένως, η εξωτερική σου ζωή πρέπει να πηγαίνει καλά, οι σχέσεις σου, όλα αυτά αντανακλούνται στην προπόνησή σου, την ενέργειά σου, τη διάθεσή σου».

«Το να μην έχω ένα βασικό στοιχείο με την οικογένειά μου – και έχω συνηθίσει να μην τους έχω κοντά μου, αλλά και πάλι, να μην τους έχω για τόσο πολύ καιρό – και να μου λείπουν πράγματα, ακόμα και οι φίλοι μου στην πατρίδα, το να μην τους έχω για να ξεκουραστώ, να ξεφύγω για ένα Σαββατοκύριακο και να μη σκέφτομαι την F1, δεν είχα αυτή τη διαφυγή».

«Αυτό έκανε τη σκληρή δουλειά του πρώτου μισού της χρονιάς πιο επίπονη. Ήταν πιο δύσκολο για μένα να αντλήσω ενέργεια και θετικότητα και όλα αυτά τα πράγματα. Νομίζω ότι βρήκα τον τρόπο, αλλά έπρεπε να δουλέψω πολύ πιο σκληρά γι’ αυτό. Και αυτό νομίζω ότι ήταν από μόνο του κουραστικό».

Daniel Ricciardo

«Με οποιονδήποτε βρίσκεται στα φώτα της δημοσιότητας ή οποιονδήποτε στην τηλεόραση, μερικές φορές απ’ έξω, δεν φαίνεται ως πραγματικός άνθρωπος. Είναι σαν, αν είσαι ηθοποιός – ‘Α, αυτός είναι ο Brad Pitt. Είναι ο Superman. Θα μπορούσε να κάνει τα πάντα, δε στεναχωριέται ή δε συγκινείται».

«Αλλά ταξιδεύουμε τόσο πολύ, που σου λείπουν τα αγαπημένα σου πρόσωπα γενικά. Οπότε, να το έχεις αυτό επί 10, είναι δύσκολο».

«Δε θα έλεγα ότι με επηρεάζει στην οδήγηση. Αλλά όταν ίσως δεν πάει καλά, τότε σίγουρα επηρεάζει, γιατί το μόνο που θέλεις είναι λίγη από αυτή την υποστήριξη και την οικογενειακή αγάπη. Και όταν δεν πάει καλά, μπορεί, επίσης, να νιώθεις πολύ μόνος».

«Υπάρχουν στοιχεία που πιστεύω ότι θα βοηθούσαν αν ήταν εδώ. Θα με βοηθούσαν να ξεφύγω λίγο πιο γρήγορα από την κακή διάθεση ή μια κακή στιγμή».

«Μερικές φορές έχω ανάγκη να ξεφύγω από την F1. Κάποιες φορές είναι λίγο κουραστικό. Το ξεπερνάς λίγο, μετά κάτι δεν πάει καλά, και νιώθεις ότι κάνεις κύκλους».

Νέα γενιά μονοθεσίων

Για τη νέα γενιά μονοθεσίων της Formula 1 το 2022, ο Ricciardo δήλωσε: «Σίγουρα περιμένουμε τα αυτοκίνητα να είναι λίγο πιο αργά, οπότε ενδεχομένως θα είναι λιγότερες οι σωματικές απαιτήσεις. Αλλά τα αυτοκίνητα θα είναι λίγο μεγαλύτερα και βαρύτερα, οπότε ίσως αυτό να τα κάνει λίγο πιο δύσκολα στο χειρισμό από τον οδηγό».

«Νομίζω ότι ο (Pierre) Gasly μίλησε λίγο για την ορατότητα, η οποία δεν είναι τόσο καλή, οπότε ίσως αυτό να είναι μια άλλη πρόκληση. Αλλά νομίζω ότι από άποψη φυσικής κατάστασης, τα αυτοκίνητα του 2021 είναι τόσο γρήγορα, που δε μπορώ να φανταστώ ότι θα γίνει πιο απαιτητικό απ’ ό,τι ήταν πέρυσι».

Daniel Ricciardo

Απώτερος στόχος

Ο Ricciardo έχει για προσωπικό προπονητή από το 2017 τον Michael Italiano, ο οποίος διατηρεί φιλία από νεαρή ηλικία. Ο Italiano δήλωσε για τον Αυστραλό: «Ένας παγκόσμιος τίτλος κάποια στιγμή είναι σίγουρα ο στόχος, όπως ήταν πάντα, από την πρώτη μέρα».

«Πιστεύω απόλυτα ότι είναι αρκετά καλός για ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και αυτός πιστεύει απόλυτα ότι είναι ο καλύτερος. Αν το μονοθέσιο είναι αρκετά καλό, θα τα καταφέρει».

Ο ίδιος ο Ricciardo αναφέρει: «Μέχρι τη μέρα που θα σταματήσω, θα πιστεύω πάντα ότι είμαι ο καλύτερος. Νομίζω ότι η μέρα που θα σταματήσω, θα είναι η μέρα που δεν θα πιστεύω πια ότι είμαι ο καλύτερος οδηγός»._Φ.Λ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"