Αριστεία 2021-2022: Τα 10 κορυφαία αυτοκίνητα της χρονιάς

Τα ηλεκτρικά και crossover κυριαρχούν στις φετινές επιλογές μας, οι οποίες αντανακλούν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τις τάσεις της εποχής.

Tα μισά από τα φετινά μας Αριστεία είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή προσφέρονται και σε ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

Μπορεί η αναλογία αυτή να απέχει παρασάγγας από τις σημερινές προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, ας θυμηθούμε όμως αντίστοιχα την εποχή που οι κατασκευαστές άρχισαν να μας βομβαρδίζουν με υπερυψωμένες κατασκευές, και σήμερα αυτές έχουν κατακτήσει όλες τις κατηγορίες. Το αποτέλεσμα είναι ότι εννέα από τις δέκα επιλογές μας για το 2021 ανήκουν στην κατηγορία των crossover.

Αν κάποιος, λοιπόν, ήθελε να κάνει μια διαπίστωση μέσα από τη νέα αυτήν πραγματικότητα, αυτή θα ήταν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε θέση να μας προσφέρει συναρπαστικές κατασκευές, ανεξαρτήτως κατηγορίας αμαξώματος, αλλά και της τεχνολογίας κάτω από το καπό των αυτοκινήτων. 

Αριστεία 2021-2022

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"  

 
Opel Mokka: Αλλαγή πλεύσης

Ξεχάστε την Opel που ξέρατε. Το νέο Mokka είναι το μοντέλο που ήρθε να επαναπροσδιορίσει το προφίλ της μάρκας από το Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας, υπό τη σκέπη του Groupe PSA, και προσφάτως του ομίλου Stellantis. Μπορεί το Corsa F να αποτέλεσε το «εναρκτήριο λάκτισμα» της νέας εποχής Opel, μολαταύτα είναι το νέο Mokka εκείνο που έρχεται να επισφραγίσει την αλλαγή πλεύσης των Γερμανών, «χτυπώντας» για την περίσταση στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV, με βασικό άρμα της όλης προσπάθειας μια μοντέρνα όσο και πολυσχιδή γκάμα «3 σε 1» με πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδόσεις – πέραν ασφαλώς της αμιγώς ηλεκτρικής, που σίγουρα αξίζει της προσοχής μας. Με μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, όσο και από το ομογάλακτο Peugeot 2008, το νέο Mokka θυμίζει περισσότερο σε διαστάσεις τον έτερο αδελφό της γαλλικής οικογένειας (λέγε με DS 3 Crossback), προσφέροντας ποιότητα, επαρκείς χώρους και μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά που δικαιώνει τις επιλογές των δημιουργών του._ Χ. Α.

Hyundai i20 N: Στο τρίτο χτύπημα

Μένοντας συνειδητά μακριά από κάθε μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης και με περισσή πίστη στο δόγμα «Ν», που εγκαινίασε το 2013 το μεγαλύτερο i30 Ν και συνεχίζει από μια διαφορετική σκοπιά σήμερα το Kona N, το i20 N αποτελεί σήμερα την πρόταση-σημείο αναφοράς στην κατηγορία των σπορ «χατς» της κατηγορίας Β. Με «ψυχωμένο» 1.600άρη κινητήρα 204 ίππων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και όλα τα απαραίτητα μηχανικά και ηλεκτρονικά καλούδια, ο βενιαμίν της γκάμας «Ν» έχει τον τρόπο να κερδίζει τόσο το μυαλό όσο και την καρδιά του απαιτητικού οδηγού, «συνομιλώντας» καθημερινά μαζί του, είτε κινείται στην αδιάφορη διαδρομή σπίτι-γραφείο, είτε «γράφει» χρόνους σε μια πίστα. Με σταθερή ουρά, πειθήνιο εμπρός μέρος και ένα πηδάλιο που στέκεται παντού και πάντα στο ύψος των σπορτίφ απαιτήσεων, το i20 N διαθέτει χωρίς «ναι μεν άλλα» την αύρα του νικητή. Και όλα αυτά χωρίς να «ξετινάζει» τον προϋπολογισμό του δυνητικού αγοραστή του._ Χ. Α.

Citroen C4 C-Cross: Cross Comfort

H Citroen, βλέποντας την απήχηση που έχουν τα SUV, αποφάσισε να ακολουθήσει μια μέση σχεδιαστική οδό για τον μικρομεσαίο εκπρόσωπό της, που άμεσα θα επαναληφθεί και με το νέο μεσαίο C5 Χ. Σε ό,τι αφορά το C4, με δεδομένες τις αναπόφευκτες ομοιότητες που επιβάλλει η κοινή μηχανολογική πλατφόρμα με τα υπόλοιπα αδελφάκια του ομίλου Stellantis, το μεγαλύτερο βάρος δόθηκε στη σχεδίαση, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός crossover που θα συνδυάζει στοιχεία από χάτσμπακ και SUV, με μια κουπέ αύρα. Σταθερή αξία οι Puretech βενζινοκινητήρες, με το βλέμμα στο μέλλον η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η δική μας αδυναμία όμως θα είναι πάντα ο συνδυασμός του 130άρη ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο. Όσοι έχουν οδηγικές ανησυχίες καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν, αφού το C4 μένει ευλαβικά προσηλωμένο στις αρχές του Advanced Comfort της Citroen, δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στην άνεση, την ποιότητα κύλισης και τη feel-good ατμόσφαιρα με άφθονες έξυπνες λύσεις._ Σ. Τ.

Nissan Qashqai: Ιδρυτική (επανα)διακήρυξη

Τότε που ακόμη καλά κρατούσαν οι ομηρικές μάχες μεταξύ των χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας, η Nissan πόνταρε στο «φύλλο» του Qashqai, μαζεύοντας τελικά όλο το χαρτί, αφού περισσότερα από 3 εκατ. αντίτυπα έχουν πουληθεί από το 2007. Δε φτάνει όμως να γίνεις (εμπορικός και όχι μόνον) ηγέτης, αλλά θα πρέπει και να διατηρηθείς ψηλά, κάτι που έρχεται να υλοποιήσει η τρίτη γενιά. Για αυτόν το σκοπό φροντίζουν τα τεχνολογικά καλούδια της νέας πλατφόρμας, η αξιοσημείωτη αύξηση όλων των διαστάσεων, που βελτίωσε τους προσφερόμενους χώρους, ενώ για να μην υπάρχει καμία περίπτωση παρεξήγησης οι σχεδιαστές φρόντισαν να «ακονίσουν» το προσωπείο. Θα περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη νέα υβριδική έκδοση που θα προκύψει αργότερα μέσα στη χρονιά, αλλά τα στοιχεία που προκαλούν μεγάλη έκπληξη στο νέο Qashqai είναι η βελτίωση της ποιότητας κύλισης, παρά τον ταπεινό ημιάκαμπτο άξονα, και η εξαιρετική λειτουργία του νέου αυτόματου κιβωτίου._ Σ. Τ.

Mercedes EQA 250: Premium και ολοκληρωμένη

Βασισμένη στην πλατφόρμα της GLA, η Mercedes EQA έχει δεχτεί τις αναγκαίες τροποποιήσεις για να υποδεχθεί την μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 190 ίππους, με τη ροπή του να φτάνει τα 375 Nm. Το ηλεκτρικό μοτέρ μεταφέρει μέσα από ένα κιβώτιο μίας σχέσης την κίνηση στους εμπρός τροχούς, τροφοδοτούμενο από μία μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5 kWh με 200 στοιχεία. Οδηγώντας την, και αφού καταφέρεις να πάρεις τα μάτια σου από το όμορφο -και ατμοσφαιρικό το βράδυ- εσωτερικό, σημειώνεις αμέσως την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, εξαιτίας κυρίως της διάταξης πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος, που υιοθετεί η ηλεκτρική πρόταση των Γερμανών, αλλά και του καλύτερα ζυγισμένου πλαισίου, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά στο δάπεδο. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί υποδειγματικά και ακούραστα, ενώ το τιμόνι διαθέτει τη σωστή δόση υποβοήθησης και προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση από το δρόμο._ Μ. Σαλ.

Skoda Enyaq iV 60: Best value for money

Το Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που βασίζεται στην ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση αρθρωτή πλατφόρμα MEB του VW Group. Η 62άρα (kWh) μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 180 ίππους και μέγιστη ροπή 310 Nm, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, μεταφέροντας την κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Στο εσωτερικό του τσεχικού μοντέλου, σχεδόν ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε Skoda, με τα δερμάτινα καθίσματα και με το επίσης επενδεδυμένο με δέρμα ταμπλό, ανάλογα με την έκδοση, να αποπνέουν πολυτέλεια. Η εντυπωσιακή ευελιξία του μοντέλου εντός πόλης (κύκλος στροφής: 10,2 μέτρα), σε συνδυασμό με την πολύ καλή ορατότητα που παρέχει ο σχεδιασμός του αμαξώματός του, δε θυμίζουν όχημα με μήκος 4.649 χλστ. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση είναι αποτελεσματική με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και μικρές κλίσεις στις στροφές, ενώ την ίδια ώρα η καλή ποιότητα κύλισης έχει να κάνει και με τη διάταξη των 5 συνδέσμων στον πίσω άξονα._ Μ. Σαλ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"  

 
Cupra Formentor 310 VZ: Λίγο πριν τη στροφή

Εντυπωσιακό το Formentor σε όψη αλλά και πίσω από το τιμόνι. Πρέπει να οδηγήσεις το 300άρι -ένα S3 σε SUV-, για να αντιληφθείς το μέγεθός του. Με ευφυή χαρακτήρα – και αν το Cupra Leon έχει πλεονέκτημα την τιμή του, το Formentor στέκεται στα ίσια απέναντι στα αντίστοιχα AMG και στα περίπου «Μ» από τη Βαυαρία. Υπερτερεί και σε κάθε μέτρηση και, αν τεχνικά το θεωρήσουμε δώρο των μηχανικών από το Ίνγκολσταντ, η συνέχεια, το δέσιμο και το στήσιμο, έχει μεσογειακή σφραγίδα. Προφανώς έχει εξελιχθεί από Ιταλό μηχανικό, φίλο του Λούκα ντε Μέο, και έχει προκύψει ένα εξαιρετικό σύνολο. Αυτοκίνητο που το δοκιμάζουν στο Τορίνο και αναρωτιούνται πώς θα το ξεπεράσουν. Με στυλ και ανταγωνιστική τιμή, σε προκαλεί να το οδηγείς, ό,τι δε συμβαίνει με το SQ3. Το Formentor, μάλιστα, μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αποκτά και συλλεκτική αξία! «Κοντή γιορτή» το 2030, κακά τα ψέματα._ Σ. Χ.

Jaguar E-Pace P300e: Με σεβασμό στην κληρονομιά

Η σύγχρονη Jaguar εκφράζεται πλέον διαφορετικά, και πρέπει να εμβαθύνεις για να προσδιορίσεις το χαρακτήρα της, με το στυλ της να αποτελεί σημείο αναφοράς. Για τα Αριστεία μας, συνειδητά επιλέξαμε την E-Pace σε plug-in hybrid εκδοχή, η «δική μας» σε μαύρο χρώμα, με γκρενά το δέρμα στο εσωτερικό. Σύνολο που μας αρέσει και εκθρόνισε το αντίστοιχο Evoque από τη λίστα μας. Με ανάλογα οδηγικά χαρακτηριστικά, παραπλήσιες τιμές, αλλά είναι η αύρα Jaguar που κάνει τη διαφορά. Στο δρόμο, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα την κολακεύουν, ενώ ανταγωνιστικές είναι και οι εσωτερικές διαστάσεις της, σε σχέση με την κατηγορία. Την οδηγείς αξιοποιώντας τιμόνι και κιβώτιο, ενώ τον απολαυστικό σε απόδοση κινητήρα, που δεν ακούγεται ευχάριστα, φροντίζεις να τον κρατάς σε χαμηλές στροφές, περιορίζοντας έτσι και την κατανάλωση. Η Jaguar αυτή καταθέτει το πρεστίζ της ακόμα και σταθμευμένη, ενώ όταν η διάθεσή σου απαιτεί… υποστήριξη, επιλέγεις Sport και, με το κιβώτιο στη θέση «S», απολαμβάνεις τη στιγμή._ Σ. Χ.

Ford Mustang Mach-E: Κάτω απ’ τη μηλιά

Η ιδέα μιας Mustang με ηλεκτρική καρδιά μέσα σε ένα SUV σώμα θα μπορούσε να εξαγριώσει κάθε αυτοκινητόφιλο που διαπιστώνει πως ακόμα και ένα muscle car υποκύπτει στις προσταγές της εποχής. Όμως αρκεί ένα σύντομο «σκανάρισμα» πάνω στις δυναμικές αναλογίες της ηλεκτρικής αυτής κατασκευής για να αντιληφθείς αμέσως πως κάτι συναρπαστικό κρύβεται κάτω από το συγκεκριμένο περιτύλιγμα. Το μενού περιλαμβάνει έναν ή δύο κινητήρες, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και αντίστοιχα διαφορετικές επιλογές για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας. Όμως αυτό που τελικά έχει σημασία για εκείνον που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι της δεν είναι η 15άρα -αλά Tesla- οθόνη του συστήματος πολυμέσων, αλλά ο έντονα σπορτίφ χαρακτήρας στο δρόμο. Το ανήσυχο πνεύμα του ηλεκτρικού Ford υπογραμμίζεται από την κορυφαία έκδοση Mach-E GT, με απόδοση 487 ίππους και μέγιστη ροπή 860 Nm, που έρχεται να κλείσει κάθε φωνή αμφισβήτησης. Η Ford δεν καπηλεύτηκε την ονομασία της Mustang, αλλά πολύ απλά την προσάρμοσε στις ανάγκες του 21ου αιώνα._ Μ. Σ.

Tesla Model Y: Άξιζε η αναμονή

Πέρασαν κιόλας οκτώ χρόνια από τότε που δοκιμάσαμε για πρώτη φορά ένα Tesla. Οι επιδόσεις των αμερικανικών αυτών ηλεκτρικών οχημάτων ήταν αδιαμφισβήτητες, εντούτοις ο οδηγικός τους χαρακτήρας δε διέθετε ακόμη το ραφινάρισμα των ευρωπαϊκών κατασκευών. Με το Model 3 η Tesla επιχείρησε και κατάφερε να βάλει την ηλεκτροκίνηση στο ευρύ αγοραστικό κοινό, και το ερώτημα πλέον ήταν πότε η φίρμα αυτή, που κατάφερε να χτίσει σε μόλις λίγα χρόνια μια εικόνα ανάλογη της Apple, θα ερχόταν και στην πατρίδα μας. Η έλευσή της τελικά πραγματοποιήθηκε μέσα στο 2021 και μεμιάς επικράτησε του εγχώριου ηλεκτρικού ανταγωνισμού. Η πιο φρέσκια SUV εκδοχή του, το Model Y, δε θα μπορούσε να απουσιάζει από τα φετινά μας Αριστεία._ Μ. Σ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΟΥΡΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΑΝΑΣΙΜΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ"