Ferrari: Εφεδρικοί οδηγοί και σπόνσορες
Πολλαπλές ανακοινώσεις έκανε η Ferrari λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, ανακοινώνοντας την επιστροφή ενός σημαντικού σπόνσορα, τους εφεδρικούς οδηγούς της και την -κατά προσέγγιση- ημερομηνία παρουσίασης του καινούργιου μονοθεσίου.
Διαβάστε εδώ για την φημολογούμενη είσοδο της Audi στη Formula 1
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι η παρουσίαση του μονοθεσίου του 2022 (εσωτερική ονομασία: 674) θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 16 και 18 Φεβρουαρίου, αλλά η ακριβής ημερομηνία δεν έχει ακόμα αποφασιστεί.
Η ιταλική ομάδα ανακοίνωσε επίσης ότι ο Antonio Giovinazzi, o οποίος έχασε τη θέση του στην Alfa Romeo και θα αγωνίζεται στη Formula E με την ομάδα της Dragon Penske, θα είναι ο εφεδρικός οδηγός της σε 12 από τα 23 Grand Prix της σεζόν του 2022, όντας μέλος της Ακαδημίας οδηγών της Ferrari.
Ο Giovinazzi θα εργάζεται και στον υπερσύγχρονο προσομοιωτή της Ferrari, ενώ θα είναι διαθέσιμος και στις πελατειακές ομάδες (Alfa Romeo και Haas) αν τον χρειαστούν.
Στους 11 αγώνες της F1 που συμπίπτουν με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του Ιταλού στη Formula E, ο οδηγός της Haas, Mick Schumacher, θα έχει το ρόλο του αναπληρωματικού οδηγού, όντας και αυτός μέλος της Ακαδημίας Ferrari.
Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος από τους αγωνιστικούς οδηγούς της Scuderia, Charles Leclerc και Carlos Sainz δε μπορούν να αγωνιστούν σε κάποιο Grand Prix, υπάρχει περίπτωση να δούμε το γιό του πεντάκις Πρωταθλητή με τη Ferrari, Michael Schumacher να κάνει το ντεμπούτο του στα κόκκινα.
Διαβάστε εδώ για την φημολογούμενη είσοδο της Audi στη Formula 1
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, στη θέση του Schumacher στη Haas πιθανότατα θα κληθεί να αγωνιστεί ο Pietro Fittipaldi, εγγονός του Πρωταθλητή της F1 (1972 και 1974), Emerson Fittipaldi, και αναπληρωματικός οδηγός της αμερικανικής ομάδας φέτος.
Το ρόλο του οδηγού δοκιμών θα αναλάβει ο 22χρονος Ρώσος Robert Shwartzman (2ος φέτος στο Πρωτάθλημα Formula 2 με δύο νίκες), ο οποίος συμμετείχε και στο τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι μετά το τέλος της σεζόν.
O Shwartzman θα εργάζεται και αυτός στον προσομοιωτή της Ferrari, πλαισιώνοντας τους έμπειρους σε αυτό τον τομέα, Antonio Fuoco και Davide Rigon (25 και 35 ετών, αντίστοιχα).
Η Ferrari ανακοίνωσε επίσης την επιστροφή της ισπανικής τράπεζας Santander ως σπόνσορα, με πολυετή συμφωνία. Η Santander είχε γίνει σπόνσορας της Ferrari το 2010, με την έλευση του Fernando Alonso (ο οποίος έφυγε στο τέλος του 2014) και το λογότυπό της παρέμεινε στα κόκκινα μονοθέσια μέχρι και το 2017.
H Ferrari δε θα έχει του χρόνου ως βασικό σπόνσορα την Mission Winnow, θυγατρική εταιρεία της καπνοβιομηχανίας Philip Morris, όπως αποκαλύφθηκε από την έκδοση του επίσημου καταλόγου συμμετοχών για την F1 ενόψει 2022 από τη FIA.
H Santander είναι σπόνσορας του πατέρα Carlos Sainz στο Extreme E. H ανακοίνωση πολυετούς συμφωνίας με τη Ferrari, δίνει ακόμα περισσότερη βάση στις αναφορές που θέλουν την υπογραφή επέκτασης του συμβολαίου του υιού Carlos Sainz με τη Scuderia μέχρι το 2024.
Διαβάστε εδώ για την φημολογούμενη είσοδο της Audi στη Formula 1
Όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2022, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε: «Εξελίσσουμε συνεχώς το αυτοκίνητο, εξακολουθούμε να εργαζόμαστε στην αεροδυναμική, ενώ το πλαίσιο παράγεται και το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στη διαδικασία έγκρισης όσον αφορά την αξιοπιστία. Τα crash test επίσης έχουν προχωρήσει αρκετά».
Για τους εφεδρικούς οδηγούς της Scuderia, o Binotto δήλωσε: «Ο λόγος που έχουμε την Ακαδημία οδηγών της Ferrari, είναι για να εντοπίσουμε ποιος μπορεί να γίνει οδηγός της Ferrari στο μέλλον. Μέρος αυτού είναι ότι αν τα πας καλά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μπορεί να έχεις ευκαιρίες».
«Νομίζω ότι ο Mick κατά τη διάρκεια της σεζόν τα πήγε καλά. Βελτιώθηκε, όχι μόνο όσον αφορά τη συνοχή, αλλά και όσον αφορά την ταχύτητα».
«Αν κοιτάξουμε τους τελευταίους αγώνες, ήταν πολύ πιο κοντά στα προπορευόμενα μονοθέσια, ενώ η Haas δεν εξέλιξε καθόλου το μονοθέσιο. Οπότε το γεγονός ότι ήταν πιο κοντά, ότι απέδειξε ότι είχε μια καλή βελτίωση σε ταχύτητα».
«Του χρόνου θα είναι η δεύτερη σεζόν του, είναι οδηγός της Ferrari, προερχόμενος από την Ακαδημία της Ferrari. Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορεί να είναι μέρος της ομάδας ως εφεδρικός οδηγός όποτε αυτό θα χρειαστεί, αλλά ελπίζω ότι δε θα χρειαστεί».
«Ο Mick είναι μέλος της Ακαδημίας οδηγών της Ferrari, που σημαίνει ότι εξακολουθούμε να τον εκπαιδεύουμε ως οδηγό. Το 2021, τον ακολουθούσαν μηχανικοί της Ferrari αφιερωμένοι στο πρόγραμμά μας, για να υποστηρίξουν την εξέλιξή του και αυτό θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά».
Ο προσομοιωτής θα είναι στη διάθεσή του στο Maranello».
«Για τον Antonio, το 2023 μπορεί να υπάρξουν περισσότερες ευκαιρίες για να βρει μια θέση. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, θα υπάρχουν 11 διαθέσιμα cockpit. Δε λέω ότι όλες αυτές οι θέσεις θα είναι ελεύθερες, καθώς πολλοί από τους πιλότους θα παρατείνουν» (το συμβόλαιό τους).
«Αλλά αν κοιτάξω τα συμβόλαια των πιλότων, 11 λήγουν στο τέλος του 2022, συμπεριλαμβανομένου και αυτού του Sainz. Για τον Antonio, μερικά cockpit είναι πιθανά, γι’ αυτό και θεωρώ σημαντικό να συνεχίσει να είναι μέρος του προγράμματός μας για την F1 ως εφεδρικός οδηγός. Για να συνεχίσει να οδηγεί στον προσομοιωτή και να διατηρήσει επαφή με τα μονοθέσια του 2022»._Φ.Λ.
Διαβάστε εδώ για την φημολογούμενη είσοδο της Audi στη Formula 1