H Audi προ των πυλών της F1
Τα σχέδια της Audi για είσοδo στη Formula 1 επιταχύνονται, καθώς η γερμανική εταιρεία δήλωσε ικανοποιημένη από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν οι κανονισμοί του σπορ από το 2026.
Στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού την περασμένη εβδομάδα, περιγράφηκε το πλαίσιο για τους κανονισμούς των μονάδων ισχύος του 2026.
Με αυτό το πλαίσιο σε ισχύ, η Audi φαίνεται να βρίσκεται στα πρόθυρα επίσημης δέσμευσης για συμμετοχή στην F1.
Σε επιστολή που έστειλαν ο CEO της Audi Markus Duesmann και ο Oliver Hoffmann από το Διοικητικό Συμβούλιο της Audi, στον πρώην πρόεδρο της FIA Jean Todt -τον οποίο διαδέχθηκε ο Mohammed Ben Sulayem την περασμένη εβδομάδα- καθώς και τον CEO της Formula 1 Stefano Domenicali, η γερμανική εταιρεία συνεχάρη τη Διεθνή Ομοσπονδία για τη διοργάνωση ενός δίκαιου Πρωταθλήματος «κυριολεκτικά μέχρι τον τελευταίο γύρο της σεζόν».
Στη συνέχεια, η επιστολή ανέφερε ότι η Audi βρίσκεται πλέον σχεδόν στο σημείο να δεσμευθεί ότι θα εισέλθει στη Formula 1, καθώς νέοι οι κανονισμοί αποτελούν έναν δίκαιο συμβιβασμό που προσφέρει ίσους όρους ανταγωνισμού.
H επιστολή αναφέρει: «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί σας και με την ομάδα σας, για να ολοκληρώσουμε αυτή τη σημαντική διαδικασία και να επιβεβαιώσουμε τη συμμετοχή μας στη Formula 1 στις αρχές του επόμενου έτους».
Το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Volkswagen θα πρέπει να εγκρίνει την απόφαση και θα συνεδριάσει στις αρχές του νέου έτους για να δώσει έγκριση στα σχέδια της γερμανικής εταιρείας. Δεν είναι γνωστό ακόμα αν η Audi επιδιώκει, πέραν από την κατασκευή μονάδων ισχύος, να αγοράσει και μετοχές κάποιας υπάρχουσας ομάδας της F1.
Όσον αφορά την κατασκευή των μονάδων ισχύος, η Audi θα μπορούσε να συνεργαστεί με την Red Bull Powertrains, το τμήμα μονάδων ισχύος που δημιουργεί αυτό τον καιρό η αυστριακή ομάδα. Υπάρχουν εικασίες ότι μεταξύ των δύο εταιρειών μπορεί να συζητείται και η αγορά μετοχών της ομάδας της F1 από τη γερμανική εταιρεία.
Επίσης, πριν από μερικές εβδομάδες, κυκλοφόρησε επίσης η φήμη αγοράς της McLaren από την Audi. H McLaren διέψευσε τις φήμες, αλλά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας με έναν ισχυρό Κατασκευαστή.
Οι τελευταίες φήμες αναφέρουν ότι ο όμιλος VW θα προωθήσει μόνο μία εταιρεία του και δε θα δούμε και την Porsche να εισέρχεται στην F1, αν και αυτό δεν είναι ακόμα σίγουρο.
Αυτό που είναι αρκετά σίγουρο είναι ότι πολύ δύσκολα θα δούμε συνεργασία McLaren και Porsche, διότι οι δύο εταιρείες είναι ανταγωνιστές στην ίδια κατηγορία αυτοκινήτων παραγωγής υψηλών επιδόσεων.
Πλαίσιο κανονισμών
Στόχος του πλαισίου κανονισμών που ανακοινώθηκε από την FIA είναι η χρήση 100% βιώσιμων (συνθετικών) καυσίμων για τους υβριδικούς τούρμπο V6 1,6 λίτρων, καθώς και η αύξηση της ηλεκτρικά παραγώμενης ισχύος των μονοθεσίων, παρά την αφαίρεση του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή του MGU-H.
Το υβριδικό σύστημα θα παράγει 350 kW (αντί για 120), δηλαδή 470 ίππους και θα συμβάλλει σχεδόν κατά το ήμισυ στη συνολική ιπποδύναμη. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, η συλλογή ενέργειας αλλά και η διοχέτευση αυτής αναμένεται να πραγματοποιείται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, γεγονός το οποίο ενδέχεται να προκαλέσει αρκετούς πονοκεφάλους στους μηχανολόγους των ομάδων.
Η πρόθεση είναι επίσης να μειωθεί σημαντικά το κόστος, τόσο για τους υπάρχοντες κατασκευαστές όσο και για πιθανούς νεοεισερχόμενους. Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα έχουν περιορισμό προϋπολογισμού, και στόχος είναι να γίνει εφικτό για καινούργιους κατασκευαστές να είναι ανταγωνιστικοί από τα πρώτα χρόνια εισόδου τους στο σπορ._Φ.Λ.