Brawn: Διακοπή επικοινωνίας ομάδων-Masi
Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Formula 1, Ross Brawn, δήλωσε ότι θέλει να βάλει τέλος στην απευθείας ραδιοεπικοινωνία μεταξύ των επικεφαλής των ομάδων και του διευθυντή αγώνων της FIA, Michael Masi, μετά το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι.
Σε αυτόν τον αγώνα, μεταδόθηκαν πολλά ραδιοφωνικά μηνύματα μέσω της τηλεοπτικής κάλυψης μεταξύ του Toto Wolff και του Masi, καθώς ο διευθυντής της Mercedes προέτρεψε τον Αυστραλό να μην καλέσει το αυτοκίνητο ασφαλείας όταν ο Antonio Giovinazzi εγκατέλειψε, και η Alfa Romeo έπρεπε να απομακρυνθεί. Αυτή η περίπτωση αντιμετωπίστηκε με χρήση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Επικοινωνία με τον Masi ακούστηκε επίσης στις αρχές του αγώνα, καθώς ο Jonathan Wheatley, αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull και ο Ron Meadows (ομόλογός του στη Mercedes) διαφώνησαν με τον διευθυντή αγώνα για το περιστατικό στον πρώτο γύρο μεταξύ του Lewis Hamilton και του Max Verstappen, όταν πάλεψαν για την πρωτοπορία.
Ο Masi τέλειωσε τη διαφωνία εκείνη αναφέροντας στη Red Bull ότι ο Hamilton παρέδωσε το χρονικό πλεονέκτημα που είχε κερδίσει παρακάμπτοντας τη στροφή 6 και δεν υπήρχε απαίτηση να παραχωρήσει τη θέση του διότι ο Verstappen τον ώθησε εκτός πίστας.
Αλλά τα πιο έντονα μηνύματα ήρθαν φυσικά στο τέλος του αγώνα, όταν κλήθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω του ατυχήματος του Nicholas Latifi. Ο Christian Horner της Red Bull ακούστηκε να λέει στον Masi ότι τα μονοθέσια που είχαν βρεθεί ένα γύρο πίσω έπρεπε να απομακρυνθούν.
Ο Βρετανός ανέφερε χαρακτηριστικά «Χρειαζόμαστε μόνο ένα γύρο αγώνα», ενώ ο Wolff υποστήριξε ότι η απόφαση του Masi να τα αφήσει «δεν ήταν σωστή».
Στον δραματικό τελευταίο γύρο, ο Wolff ακούστηκε στη συνέχεια να φωνάζει «Όχι, Michael, όχι, όχι, όχι, όχι, αυτό δεν ήταν σωστό» καθώς ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton.
Ο Brawn δήλωσε ότι κανένας από τους διευθυντές των ομάδων δεν πρέπει να επηρεάζει τις αποφάσεις της διεύθυνσης αγώνα και θέλει να δει αυτές τις επικοινωνίες να διακόπτονται από την καινούργια σεζόν.
«Είναι σαν να διαπραγματεύεται προπονητής ποδοσφαίρου με τον διαιτητή. Είναι απαράδεκτο οι διευθυντές των ομάδων να ασκούν τέτοια πίεση στον Michael κατά τη διάρκεια του αγώνα.
«Ο Toto Wolff δε μπορεί να απαιτεί να μην βγει αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Christian Horner δε μπορεί να απαιτεί να προσπεράσουν τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο πίσω. Αυτό θα το κρίνει η διεύθυνση αγώνα. Θα σταματήσουμε αυτή την επικοινωνία του χρόνου».
Με τη Mercedes να έχει καταθέσει δύο ξεχωριστές ενστάσεις μετά τον αγώνα, οι οποίες απορρίφθηκαν και οι δύο από τους αγωνοδίκες, η αναμονή συνεχίζεται για να δούμε αν η ομάδα θα επιλέξει να καταθέσει έφεση κατά της πιο εμπεριστατωμένης από τις δύο ενστάσεις.
Ο Brawn δήλωσε ότι τα δραματικά γεγονότα του τελευταίου γύρου τον εξέπληξαν, αλλά ότι οι ενστάσεις της Mercedes άφησαν πικρή γεύση.
«Η απόφαση στον τελευταίο γύρο είναι μια κορυφαία στιγμή που δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Δυστυχώς, οι διαμαρτυρίες αφαιρούν λίγο τη λάμψη από το φινάλε»
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Ross Brawn αναμένεται να αφήσει το πόστο του ως διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Formula 1 στο τέλος του 2022, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι τη θέση του θα αφήσει και ο Pat Symonds, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της F1._Φ.Λ.