Δοκιμάζουμε VW T-Cross (τιμές)
To Τ-Cross ολοκληρώνει το κατώτερο άκρο της γκάμας των SUV της VW και αποτελεί την crossover παραλλαγή του Polo.
Το παρουσιαστικό του είναι απόλυτα σύγχρονο, εκπέμπει τα απαραίτητα εταιρικά μηνύματα σε σχέση με τα T-Roc και Tiguan, ενώ δίνει και ορισμένες δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισης (τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά) στον υποψήφιο αγοραστή. Το εσωτερικό είναι γνώριμο από το Polo, αν και τα υλικά που καλύπτουν το ταμπλό είναι σκληρά, παραπέμποντας στο T-Roc. Οι χώροι είναι αρκετά ικανοποιητικοί για το compact μέγεθος του T-Cross, ενώ οι πίσω επιβάτες, που κάθονται ελαφρώς ψηλότερα, έχουν στη διάθεσή τους ένα συρόμενο κάθισμα (στάνταρντ).
Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα, αρχικά δεν εντυπωσιάζεσαι από το μικρό αλλά απόλυτα τετραγωνισμένο χώρο, αλλά εάν λάβεις υπόψιν τις δυνατότητες, τότε διαπιστώνεις ότι η χωρητικότητα κυμαίνεται από 385 έως 455 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.281 λίτρα.
Φυσικά, όλες οι σύγχρονες ανέσεις της MQB πλατφόρμας είναι και εδώ διαθέσιμες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται ο ψηφιακός πίνακας των 8 ιντσών, τα συστήματα πολυμέσων, καθώς και αυτά για την υποβοήθηση του οδηγού (Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα, Lane Assist, ανίχνευση τυφλών σημείων και κόπωσης οδηγού, προσαρμοζόμενο cruise control και υποβοήθηση στάθμευσης).
Το VW T-Cross προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου με χειροκίνητο κιβώτιο, ή τον βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου με το αυτόματο DSG. Ο 3κύλινδρος TSI των 999 κ.εκ. είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με 95 ίππους (χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων) και 110 ίππους (αυτόματο DSG 7 σχέσεων). Διαθέσιμη είναι επιπλέον και η έκδοση 1.5 TSI (αυτόματο DSG 7 σχέσεων) η οποία αποδίδει 150 ίππους.
Ο μικρός κινητήρας που δοκιμάσαμε συνεργάζεται πολύ καλά με το κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο στην χειροκίνητη όσο και στην αυτόματη έκδοση, αφού, χάρη στην ελαστικότητά του, φέρνει εις πέρας με ευκολία τα αστικά του καθήκοντα. Το κόμπακτ μέγεθος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε βάρος, βοηθάει και σε πιο ανοιχτές διαδρομές, αν και για κάτι τέτοιες περιπτώσεις η ισχυρότερη έκδοση είναι η ιδανική.
Η αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος δεν έχει επίπτωση στην οδική του συμπεριφορά. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να αναπτύξει ενοχλητικές κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζουν ένα καλό επίπεδο άνεσης, αν και σε κακοτράχαλους δρόμους δε λείπουν κάποιες έντονες αντιδράσεις. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά (σε αυτή την έκδοση υπάρχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς), ενώ εύχρηστο αποδείχθηκε το σύνολο κιβωτίου-συμπλέκτη σε αστική χρήση.
Οι τιμές του T-Cross στην Κύπρο είναι οι εξής:
1.0 TSI (χειροκίνητο 5 σχέσεων) 999 cc 95 ίππων €19.200
1.0 TSI (αυτόματο DSG 7 σχέσεων) 999 cc 110 ίππων από €20.600
1.5 TSI (αυτόματο DSG 7 σχέσεων) 1498 cc 150 ίππων από €22.800