Πρωταθλητής ο Verstappen! (με ένσταση από τη Mercedes)
Αυτό ήταν το πιο συναρπαστικό και αμφιλεγόμενο φινάλε όλων των εποχών -όπως το θέλησαν να είναι αυτοί που κινούν τα νήματα της showbusiness- αφού όλα κρίθηκαν στα τελευταία μέτρα του τελευταίου γύρου της κούρσας του Άμπου Ντάμπι, με ένα προσπέρασμα για την πρωτιά από τον Verstappen, ο οποίος έκλεψε τον τίτλο στο νήμα από τα χέρια του Hamilton, με τη Mercedes ωστόσο να κάνει ένσταση για το αποτέλεσμα.
Διαβάστε εδώ: Αυτή είναι η Formula 1 που θέλουν (με τη ψύφο του τηλεθεατή)
Verstappen και Hamilton είχαν φέτος μια επική τιτανομαχία για τον τίτλο η οποία κράτησε το πλήθος στις μύτες των ποδιών του για 22 αγώνες. Το 2021 αποτέλεσε μια από τις πιο δραματικές και «αμφιλεγόμενες» σεζόν που είχαμε ποτέ στην F1, με τους δύο διεκδικητές του στέμματος να τρίβουν τα ξίφη και να βγάζουν ασταμάτητα σπίθες μέχρι που έπεσε η αυλαία.
Ο Hamilton έδωσε τελικά το χέρι στον αντίπαλό του, συγχαίροντας δημόσια τον ίδιο μπροστά στις κάμερες και αυτή ήταν μια πολύ καλή χειρονομία από πλευράς του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Η Mercedes, όμως, είχε άλλη άποψη για το αποτέλεσμα (βλέπε πιο κάτω).
Η εκκίνηση του αγώνα είδε τον Hamilton να φεύγει δυνατά από το pole position, παρά το γεγονός ότι ξεκινούσε με ένα medium σετ ελαστικών σε σχέση με τα μαλακά ελαστικά του δεύτερου Verstappen, ο οποίος -σίγουρα- δεν θα έμενε για πολλή ώρα με σταυρωμένα τα χέρια.
Με το που οι δύο πιλότοι φρέναραν για τη φουρκέτα στο τέλος της πίσω μεγάλης ευθείας, ο Max βούτηξε στο εσωτερικό του Hamilton, προσπερνώντας τη Mercedes, ωστόσο, ο Βρετανός πήγε να κλείσει την πόρτα, χτυπώντας ελαφρώς τη Red Bull του Ολλανδού. Ο Hamilton βγήκε ανοικτά και εκτός πίστας στη συνέχεια και ξεκίνησαν πάλι τα όργανα. Οι αγωνοδίκες έπρεπε να πάρουν άλλη μια κρίσιμη απόφαση.
Η απόφασή τους ήταν να μην πάρουν κανένα μέτρο για οποιαδήποτε ποινή (αντιγράφοντας την απόφαση που πάρθηκε μετά το παρόμοιο περιστατικό που είχαν οι δύο πιλότοι στη Βραζιλία) με τον Lewis να μην δίνει πίσω τη θέση αλλά να επιβραδύνει για να δώσει πίσω το πλεονέκτημα της απόστασης που κέρδισε όταν έκοψε δρόμο εκτός πίστας.
Διαβάστε εδώ: Αυτή είναι η Formula 1 που θέλουν (με τη ψύφο του τηλεθεατή)
Η συνέχεια του αγώνα θα εξελισσόταν ομαλά και χωρίς δράμα (έτσι έδειχναν όλα!), φανερώνοντας πως η ομάδα της Mercedes είχε την ισχύ για να κρατηθεί μπροστά από τη Red Bull, με την τελευταία να παίρνει όλες τις τολμηρές αποφάσεις με τη στρατηγική της (μη έχοντας τίποτα να χάσει) και να περιμένει στο τέλος ένα... θαύμα από τους Θεούς της Ταχύτητας.
Μετά που οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι μπήκαν για την αλλαγή ελαστικών τους στα pits, η ομάδα των «Κόκκινων Ταύρων» προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τον Sergio Perez, ο οποίος πήρε την αρχηγεία και στη συνέχεια τη διαταγή να καθυστερήσει όσο μπορούσε τον Hamilton (προκειμένου ο Verstappen να πλησιάσει τον Βρετανό) και όλοι κρατήσαμε την αναπνοή μας καθώς ο Hamilton προσπάθησε να προσπεράσει (δύο φορές) τον Μεξικανό και να περάσει ξανά μπροστά.
Το κόλπο της Red Bull φάνηκε να δουλεύει (ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, φώναξε οργισμένος στον αλυτάρχη πως ο Perez οδήγησε επικίνδυνα, προτού λάβει την απάντηση ότι «ο Perez οδήγησε σκληρά») με τον Verstappen να μειώνει την απόστασή του από τον Hamilton στα 1.6 δεύτερα.
H Mercedes, ωστόσο, συνέχισε να αποδεικνύει πως είχε το πάνω χέρι όσον αφορά ισχύ και κατάφερε να ανοίξει στους επόμενους γύρους την απόσταση στα 5.8 δεύτερα, αλλά κάπου εκεί όλα σταμάτησαν όταν οι πιλότοι πήραν το σήμα για εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας ως αποτέλεσμα της εγκατάλειψης του Giovinazzi.
Η Red Bull μπήκε αμέσως στα pits για να εκμεταλλευτεί την κατάσταση αλλά η Mercedes έμεινε στην πίστα (ο Wolff έκανε παράπονα για την εμφάνιση του Safety Car αλλά το σημείο που σταμάτησε η Alfa Romeo του Giovinazzi ήταν επικίνδυνο) με τον Hamilton να γνωρίζει πως για το τέλος του αγώνα θα ήταν σε μειονεκτική θέση με τα ελαστικά του: ο Βρετανός είχε βάλει μετά το δικό του pit-stop ένα σετ ελαφρώς χρησιμοποιημένων ελαστικών στο μονοθέσιο του (παρά το γεγονός πως είχε στη διάθεσή του ένα ολοκαίνουργιο σετ από medium ελαστικά) και ο Verstappen, που είχε βάλει τώρα ένα καινούργιο σετ στο δικό του, είχε από αυτή την άποψη το πάνω χέρι.
Με το που δόθηκε η επανεκκίνηση η Red Bull ζήτησε από τον Verstappen να προσπαθήσει να μειώσει την απόσταση από τον Hamilton στα 0.8 δέκατα ανά γύρο (να επαναλάβει ένα περίπου τον άθλο του Schumacher από την Ουγγαρία του 1998) αλλά η ταχύτητα της Mercedes ήταν τόσο μεγάλη που ο Max δεν μπόρεσε με κανέναν τρόπο να φτάσει τον αντίπαλό του.
Καθώς μετρούσαν οι γύροι, όλα έδειχναν πως ο Hamilton θα κέρδιζε την κούρσα και θα πανηγύριζε με άνεση τον όγδοο του τίτλο, αλλά 5 γύρους πριν από το τέλος ήρθαν τα πάνω-κάτω.
Ο Latifi γλίστρησε με τη Williams του εκτός πίστας και καρφώθηκε στις μπαριέρες και αυτή τη φορά βγήκε έξω στην πίστα το κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, προκειμένου να καθαριστούν με ασφάλεια τα συντρίμμια.
Για άλλη μια φορά, μη έχοντας τίποτα να χάσει -και όλα να κερδίσει- η Red Bull μπήκε κατευθείαν στα pits για να βάλει στο μονοθέσιο του Verstappen ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών και όλων τώρα η προσοχή ήταν στραμμένη στο θέμα που αφορούσε τα αυτοκίνητα των ουραγών που υπήρχαν μεταξύ του πρώτου Hamilton και του δεύτερου Verstappen. O αλυτάρχης του αγώνα έπρεπε να αποφασίσει εάν θα άφηνε εκείνα τα 5 μονοθέσια μεταξύ των διεκδικητών ή αν θα τους έδινε το σήμα να προσπεράσουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και να αφήσουν το δρόμο ανοικτό στους δύο αντιπάλους.
Με τους γύρους να προχωρούν και να γίνετε θέμα για το αν θα τελειώσει ο αγώνας πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ή όχι, η FIΑ πήρε αρχικά την απόφαση να κρατήσει τα 5 μονοθέσια μεταξύ των δύο αντιπάλων, στη συνέχεια όμως τους έδωσε την άδεια να το προσπεράσουν («Νo, no, no Michael, αυτό δεν είναι σωστό» φώναξε αυτή τη φορά με το αίμα στο κεφάλι στον αλυτάρχη ο Wolff) και ο κόσμος είχε τώρα ετοιμαστεί για ένα… Netflix finish!
O Verstappen, ο πιο μαχητικός πιλότος της γενιάς του, δεν θα δίσταζε μπροστά σε μια τέτοια χρυσή ευκαιρία και προσπέρασε τον Hamilton με μια όμορφη και καθαρή μανούβρα, προτού ο Hamilton προσπαθήσει -βλέποντας τον όγδοο τίτλο να γλιστρά απ’ τα χέρια του- να πάρει το αίμα του πίσω, χωρίς τα δύο οχήματα να χτυπούν και τον Verstappen να παραμένει μπροστά, περιμένοντας τις τελευταίες έξι στροφές της χρονιάς και την καρό σημαία της αυλαίας να πέφτει για να του χαρίσει το όνειρο.
Ο Max Verstappen πανηγύρισε έτσι τον τίτλο με τη Red Bull-Honda, αλλά η Mercedes έκανε δύο ενστάσεις για την απόφαση της FIA, ένα αναφορικά με το προσπέρασμα που έκανε ο Verstappen στον Hamilton -για μερικά εκατοστά- λίγο πριν δοθεί το σήμα επανεκκίνισης, και ένα αναφορικά με το θέμα των ουραγών, υποστηρίζοντας πως όχι μόνο εκείνοι οι πέντε έπρεπε να προσπεράσουν το Safety Car αλλά και οι υπόλοιποι ουραγοί, και ότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως ο αγώνας θα τέλειωνε πίσω από το Safety Car και με τον Hamilton πρωταθλητή.
Ένα πρωτάθλημα να αποφασίζεται από το δικαστήριο, όμως, είναι κάτι που κανείς δεν θέλει να δει.
Στο τέλος της ημέρας είχαμε μια τρομερή μάχη μεταξύ δύο τρομερών πιλότων, οι οποίοι πάλεψαν σκληρά όλη τη χρονιά -και καθαρά στην τελευταία αναμέτρηση τους- και ότι κανένας δικηγόρος ή δικαστής δεν πρέπει να έχει τον τελευταίο λόγο σε ένα συναρπαστικό άθλημα όπως η Formula 1. Οι ιθύνοντες του αθλήματος θα πρέπει να επανεξετάσουν σοβαρά το θέμα εφαρμογής κάθε κανονισμού και κάθε ποινής, να λάβουν νέα μέτρα πιο ξάστερης, πιο σταθερής και πιο άμεσης εφαρμογής τους, χωρίς διαπραγματεύσεις και ζωντανές αντιπαραθέσεις με τις ομάδες και να αφήσουν τους πιλότους να προσφέρουν τη δράση._Δημήτρης Γιόκκας
Διαβάστε εδώ: Αυτή είναι η Formula 1 που θέλουν (με τη ψύφο του τηλεθεατή)