Προεπισκόπηση GP Αμπού Ντάμπι
Για ένα καυτό φινάλε στη φετινή μάχη του τίτλου προετοιμάζεται αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1, στην τροποποιημένη πίστα της Yas Marina, στο Αμπού Ντάμπι, με τους δύο διεκδικητές του τίτλου ισόβαθμους.
Από το 1974, που διεκδικούσαν ο Emerson Fittipaldi τον πρώτο τίτλο της McLaren και ο Clay Regazzoni τον πρώτο τίτλο της Ferrari έπειτα από 10 χρόνια, με τελικό νικητή το Βραζιλιάνο, είχαν να βρεθούν στο φινάλε της σεζόν δύο πιλότοι ισόβαθμοι στη μάχη του Πρωταθλήματος.
Μετά από 47 χρόνια, οι Max Verstappen και Lewis Hamilton προσεγγίζουν το τελευταίο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της σεζόν με τους περισσότερους αγώνες στην ιστορία της Formula 1 ισόβαθμοι, με τον Ολλανδό να έχει το προβάδισμα λόγω μίας περισσότερης νίκης (9 έναντι 8).
Πέραν από τις δύο άγνωστες, σε οδηγούς και ομάδες, πίστες που προηγήθηκαν και η Yas Marina θα έχει πρωτόγνωρα στοιχεία, καθώς έχει υποστεί σημαντικές τροποποιήσεις στη χάραξή της, για να προσφέρει πιο συναρπαστικούς αγώνες και περισσότερες ευκαιρίες για μάχες και προσπεράσματα, στον τελευταίο αγώνα αυτής τη γενιάς μονοθεσίων, πριν τις μεγάλες τεχνικές αλλαγές του 2022.
Οι αλλαγές στην πίστα
Το μήκος της πίστας έχει μειωθεί από τα 5.554 μέτρα στα 5.281, οι στροφές από 21 έγιναν 16 και οι χρόνοι στο γύρο αναμένεται να πέσουν κατά 10 δλ. (κατά την Mercedes, 14 δλ. κατά την Pirelli). Η μέση ωριαία ταχύτητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 13 χ.α.ώ.
Οι συνολικοί γύροι του αγώνα θα αυξηθούν από 55 σε 58 και το ποσοστό του χρόνου στο γύρο θα είναι 64%, δηλαδή αυξημένο κατά 3%, από πέρυσι. Τις τροποποιήσεις στο αρχικό σχέδιο του Hermann Tilke, πραγματοποίησε η Driven International συνεργασία με την MRΚ 1 Consulting, στην οποία επικεφαλής είναι ο Mark Hughes, πρώην διευθυντής λειτουργιών της Yas Marina.
Οι ιθύνοντες των δύο εταιρειών κοίταξαν και σχέδια που είχαν αναρτήσει στο διαδίκτυο οπαδοί της F1, που παρέθεταν τις δικές τους ιδέες όσον αφορά τη βελτίωση της πίστας και έλαβαν υπόψη τους όσα ήταν εφικτά, δεδομένων των περιορισμών μιας ήδη υπάρχουσας πίστα και των εγκαταστάσεων που την περιβάλλουν.
Οι αλλαγές δρομολογήθηκαν με αφορμή την πανδημία, καθώς με την έλλειψη περιφερειακών εκδηλώσεων και γενικής ατμόσφαιρας, ήρθε στο επίκεντρο η ποιότητα θεάματος που παρήγαγε η Yas Marina.
Το πρώτο τμήμα της πίστας δεν έχει υποστεί αλλαγές. Στο ξεκίνημα του δεύτερου sector, το παλιό chicane των στροφών 5 και 6 πριν τη φουρκέτα έχει αφαιρεθεί, και έχει αυξηθεί το πλάτος της πίστας στη φουρκέτα, η οποία έχει γίνει πιο γρήγορη (100 χ.α.ώ.) και αποτελεί, πλέον, τη στροφή 5.
Στην έξοδο της φουρκέτας, έχουν τοποθετηθεί διπλό τραχύ kerb, καθώς οι σχεδιαστές πιστεύουν ότι αυτή η λύση θα αποτρέπει περισσότερο τους οδηγούς να παραβούν τα όρια της πίστας, απ’ ό,τι η τοποθέτηση μονού kerb και τεχνητού χλοοτάπητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Pirelli δεν είχε ενημερωθεί για την τοποθέτηση των συγκεκριμένων kerb, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό, δεδομένων των προβλημάτων με τις αστοχίες ελαστικών, που είδαμε στο Losail.
Η διευρυμένη είσοδος (με πλάτος 20 μ.), την οποία οι πιλότοι θα πλησιάζουν με 300 χ.α.ώ., θα προσφέρει θεωρητικά περισσότερες ευκαιρίες προσπεράσματος, ή τουλάχιστον την υιοθέτηση διαφορετικών γραμμών για την κρίσιμη ευθεία 1,2 χλμ. που ακολουθεί.
Έπειτα από τις δύο ευθείες που χωρίζονται από το chicane των στροφών 6 και 7, το πρώτο κομμάτι του οποίου αποτελεί το πιο αργό σημείο της πίστας (πέραν της υπόγειας εξόδου του pit lane), ολόκληρο το τρίτο τμήμα έχει τροποποιηθεί.
H χάραξη παραμένει χωρισμένη σε τρία τμήματα διαφορετικών χαρακτηριστικών. Το πρώτο τμήμα της Yas Marina έχει τις γρήγορες στροφές 2 και 3, το δεύτερο sector τις ευθείες (συν μια φουρκέτα και ένα chicane) και το τρίτο τις αργές στροφές.
Η αλληλουχία των πολύ αργών στροφών 11 έως 14 της παλιάς χάραξης στην αρχή του τρίτου sector, έχει αντικατασταθεί από τη στροφή 9 (ή Marsa), μια ανοιχτή φουρκέτα με κλίση 5%, την οποία τα μονοθέσια θα διανύουν με ταχύτητα 180 χ.α.ώ. στην κορυφή της, σε γύρο κατατακτήριων δοκιμών, πάλι με διπλό kerb στην έξοδο.
Η διαμόρφωση αυτή θα επιτρέπει -θεωρητικά- σε ένα μονοθέσιο που έχει υποστεί προσπέρασμα, να παραμείνει κοντά στον αντίπαλό του, χρησιμοποιώντας διαφορετική γραμμή στην κεκλιμένη στροφή, σε αντίθεση με αυτό που συνέβαινε με την προηγούμενη χάραξη.
Επίσης, όλες οι στροφές από τη 12 μέχρι τη 15 (σύμφωνα με την καινούργια χάραξη), έχουν γίνει πιο ανοιχτές, χωρίς να έχουν ογκώδη kerb στις κορυφές τους. Αυτό δίνει περισσότερη ροή στο γύρο, με λιγότερες stop ; go στροφές.
Εξακολουθούν όμως να έχουν αρνητική κλίση, με την κορυφή τους να είναι ανασηκωμένη σε σχέση με την εξωτερική τους. Σε όλες τις τροποποιημένες περιοχές έχει στρωθεί καινούργιος ασφαλτοτάπητας.
Χαρακτηριστικά πίστας
Η διαφορά παρεχόμενης πρόσφυσης μεταξύ της παλιάς ασφάλτου και των πρόσφατα στρωμένων τμημάτων, θα αποτελέσει έναν από τους συμβιβασμούς που θα πρέπει να βρουν οι μηχανολόγοι στο στήσιμο των μονοθεσίων.
Η καινούργια άσφαλτος αναμένεται να παρέχει λιγότερη πρόσφυση, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος του τρίτου τμήματος της πίστας καθώς και οι δύο φουρκέτες είναι εκ νέου ασφαλτοστρωμένες. Δηλαδή, σχεδόν όλα τα αργά κομμάτια της πίστας.
Θα είναι σημαντικό για τις ομάδες να διαμορφώσουν το στήσιμο των μονοθεσίων ώστε να αντλεί το μέγιστο στους τομείς που έχουν περισσότερη σημασία. Στα αργά κομμάτια μπορεί να χαθεί περισσότερος χρόνος, οπότε είναι πολύ πιθανό οι ομάδες να εστιάσουν εκεί.
Αυτό μπορεί να επηρεάσει τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι οποίες συνήθως κυμαίνονται σε μέσα προς υψηλά επίπεδα παραγόμενης αρνητικής άντωσης, καθώς υπάρχει τίμημα να πληρωθεί στις ευθείες, ιδίως στον αγώνα.
Οι γρήγορες στροφές του πρώτου sector (ειδικά η 2) θα καθορίσουν τις ρυθμίσεις της εμπρός αεροτομής, με μεγαλύτερη γωνία πρόσπτωσης να υιοθετείται για να αντιμετωπιστεί η υποστροφή.
Η εξάλειψη δύο chicane μπορεί να οδηγήσει προς πιο μαλακές ρυθμίσεις αναρτήσεων (που θα βοηθήσουν στην ανάβαση των kerb), καθώς υπάρχει μικρότερη απαίτηση ακαμψίας για αλλαγές κατεύθυνσης σε αργά κομμάτια. Ίσως ο περιορισμός εδώ να είναι η αλλαγή κατεύθυνσης στις γρήγορες στροφές 2 και 3.
Η καινούργια χάραξη επιβαρύνει λιγότερο το σύστημα πέδησης των μονοθεσίων, αφού έχουν αφαιρεθεί δύο ζώνες ισχυρού φρεναρίσματος.
Αν και οι αλλαγές στη χάραξη δημιουργούν πιο γρήγορες στροφές, ασκώντας υψηλότερα φορτία στα ελαστικά, η Pirelli επέμεινε με την επιλογή των πιο μαλακών γομών ελαστικών για αυτό το Σαββατοκύριακο, λόγω της λείας ασφάλτου της Yas Marina, παράγουν μέσες τιμές καταπόνησης και φθοράς.
Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών έχουν οριστεί στα 21,5 psi εμπρός (στους 100 βαθμούς Κελσίου) και στα 20 psi στον πίσω άξονα (στους 80 βαθμούς Κελσίου).
Η δυσκολία στα προσπεράσματα (παρά τις δύο μεγάλες ευθείες, πέραν αυτής εκκίνησης/τερματισμού, είχαμε μόνο 30 προσπεράσματα το 2020, 70% εκ των οποίων με DRS) και η μεγάλη απώλεια χρόνου στο pit lane (23 δλ.) έκαναν μέχρι φέτος τις ομάδες να προτιμούν τη στρατηγική ενός pit stop.
Ωστόσο, οι μαλακές γόμες σε συνδυασμό με τα αυξημένα φορτία στα οποία θα υπόκεινται τα ελαστικά, ίσως σπρώξουν τη στρατηγική προς τα δύο pit stop φέτος.
Όπως και στους προηγούμενους αγώνες, δύο από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες από αυτές που θα επικρατούν σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, κατά τη διάρκεια του αγώνα οι θερμοκρασίες συνήθως πέφτουν αρκετά, προκαλώντας πονοκέφαλο στους μηχανολόγους των ομάδων.
Red Bull εναντίον Mercedes
To πιθανότερο είναι ότι η Yas Marina θα παραμείνει πίστα όπου ο περιοριστικός παράγοντας θα είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, αλλά η πτώση θερμοκρασιών ίσως ευνοήσει προς το τέλος του αγώνα την Mercedes.
Οι αλλαγές στη χάραξη φαίνεται ότι ευνοούν το γερμανικό μονοθέσιο, καθώς αφαιρέθηκαν δύο chicane, στα οποία η Red Bull μάλλον θα είχε το πλεονέκτημα. Ωστόσο, ο διαφορετικός ασφαλτοτάπητας μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες στην εύρεση του ιδανικού στησίματος για τις κατατακτήριες δοκιμές, όπως συνέβη με την προετοιμασία των ελαστικών στη Jeddah.
Διότι σε ρυθμό αγώνα, με την υπεροχή ισχύος που διαθέτει η Mercedes, ιδίως στις μεγάλες ευθείες, θα αποτελεί δύσκολο αντίπαλο για τη Red Bull, ιδίως σε χαμηλότερες θερμοκρασίες που δε θα καταπονούν τα πίσω ελαστικά. Ωστόσο, οι μαλακές γόμες ίσως ευνοήσουν την αυστριακή ομάδα.
Το ζήτημα είναι αν θα αναγκαστεί και πάλι η Red Bull να χρησιμοποιήσει πιο λεπτή πίσω αεροτομή, για να έχει παραπλήσιες τελικές ταχύτητες στις ευθείες, χάνοντας πρόσφυση στο 3o sector. Την επιλογή αυτή ενδέχεται να καθορίσει και κατά πόσο θα είναι πιο εύκολα τα προσπεράσματα.
Αν δεν έχει αυξηθεί πολύ ο βαθμός δυσκολίας τους, η Red Bull θα μπορούσε να ρισκάρει ένα στήσιμο με περισσότερη αρνητική άντωση για να κερδίζει χρόνο στο τρίτο τμήμα της πίστας, εφόσον είναι πιο σίγουρη ότι μπορεί να διατηρήσει π.χ. πίσω της την Mercedes στις ευθείες, χωρίς να πάει για πολύ υψηλή τελική ταχύτητα.
Μένει να διαπιστωθεί αν τα όρια πίστας θα έρθουν στο επίκεντρο και αν θα παίξει το ρόλο της στην εκκίνηση η πρώτη στροφή 90 μοιρών με αρκετά ευρύ πλάτος στην πίστα και πιο στενή έξοδο.
Η αποστολή είναι ξεκάθαρη και για τους δύο διεκδικτηές: να τερματίσουν εμπρός από τον αντίπαλό τους. Oι δύο περιπτώσεις στις οποίες οι δυο διεκδικητές μπορούν να ισοβαθμίσουν, στο τέλος του Πρωταθλήματος, με τον Verstappen να στέφεται Πρωταθλητής, είναι αν αμφότεροι δε σημειώσουν βαθμούς ή η αρκετά απίθανη περίπτωση να τερματίσουν 9ος και 10ος, με τον δέκατο να σημειώνει και τον ταχύτερο γύρο.
Ο διευθυντής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin δήλωσε: «Είχαμε πολλούς καλούς αγώνες στο Αμπού Ντάμπι, αλλά, πηγαίνοντας εκεί, ανησυχούμε για τους άγνωστους παράγοντες».
«Υπάρχουν πολλά καινούργια τμήματα στην πίστα. Είδαμε την ανταγωνιστικότητα να αλλάζει αρκετά δραματικά. Σε πίστες που πιστεύαμε ότι θα ήμασταν ανταγωνιστικοί, όπως το Austin, δεν ήμασταν καθόλου καλοί».
«Στη Σαουδική Αραβία είδαμε τη Red Bull να μας αφήνει πίσω σε ανταγωνιστικότητα σε ένα γρήγορο γύρο, οπότε υπάρχουν πολλά για να ανησυχούμε. Όπως το γεγονός ότι θα χρησιμοποιούνται τα πιο μαλακά ελαστικά, μπορεί να είναι πραγματικά δύσκολα σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι αρκετά δύσκολο να εισέλθουν στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας. Οπότε την αντιμετωπίζουμε σαν μια καινούργια πίστα».
Πέρυσι, ο Verstappen κυριάρχησε στο Αμπού Ντάμπι, στον αγώνα όπου ο Hamilton είχε επιστρέψει στην αγωνιστική δράση αφότου αναγκάστηκε να χάσει το GP Σακχίρ, έχοντας νοσήσει με Covid-19. Σίγουρα δεν ήταν στην καλύτερη φυσική κατάσταση.
Επιπλέον, η Mercedes ισχυρίζεται ότι είχε οδηγηθεί σε λάθος στήσιμο, καθώς επικέντρωσε τις ελεύθερες δοκιμές της στα πρωτότυπα σετ ελαστικών ενόψει της φετινής σεζόν που είχαν παραχωρηθεί στις ομάδες για τις ελεύθερες δοκιμές.
Δηλώσεις διευθυντών
Στο στρατόπεδο της Red Bull, ο Christian Horner δήλωσε στη Jeddah: «Αυτή η ομάδα πραγματοποίησε μια εκπληκτική σεζόν φέτος, κερδίσαμε 10 αγώνες. Προκαλέσαμε την Mercedes -ποιος θα το φανταζόταν αυτό φέτος- και κρατήσαμε την πρόκληση μέχρι τον τελευταίο αγώνα.
«Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, είμαστε πίσω, χρειαζόμαστε ένα θαύμα για να το κερδίσουμε. Έχουμε μία ακόμη ευκαιρία να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε αυτόν τον τίτλο (οδηγών) με τον Max και θα δώσουμε ό,τι μπορούμε, θα προετοιμαστούμε, θα ανασυνταχθούμε. Τα παιδιά δεν είναι πεσμένα, μπορούν να είναι περήφανοι για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Θα δούμε».
«Το Πρωτάθλημα Οδηγών έχει το κύρος. Για την ομάδα, ειρωνικά, το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι πολύ σημαντικό από οικονομική άποψη, αλλά από άποψη κύρους και από αγωνιστική άποψη, το Πρωτάθλημα Οδηγών είναι το σημαντικότερο».
«Είναι όποιος τερματίσει μπροστά, μια μάχη στα ίσα, όπως ήταν όλη τη χρονιά. Τώρα η Mercedes έχει κερδίσει τρεις συνεχόμενους αγώνες, ο Max κέρδισε δύο πριν από αυτό. Ποιος θα βγει πρώτος το επόμενο Σαββατοκύριακο; Δεν έχω ιδέα».
«Προφανώς έχουμε δει από τις επιδόσεις των τελευταίων αγώνων, ότι η Mercedes είναι σε φόρμα. Νομίζω ότι και πάλι ο Max πάλεψε σαν λιοντάρι, τα έδωσε όλα».
Ο Toto Wolff δήλωσε από την πλευρά του: «Τώρα είναι όλα ή τίποτα στο Αμπού Ντάμπι. Ελπίζω ότι (το GP Σαουδικής Αραβίας) θα έχει αρκετές επιπτώσεις ώστε όλοι να μάθουν από αυτό και να προσαρμοστούν για τον τελικό αγώνα στο Αμπού Ντάμπι».
«Νομίζω ότι παρόμοια οδήγηση, αν θεωρηθεί από τους αγωνοδίκες ότι ξεπέρασε τα όρια, θα τιμωρηθεί επίσης από τους αγωνοδίκες στο Αμπού Ντάμπι και αυτό θα μπορούσε να καταλήξει σε μια δύσκολη κατάσταση για όλους».
«Και δεν νομίζω ότι το Πρωτάθλημα αξίζει ένα αποτέλεσμα που επηρεάστηκε από σύγκρουση, οπότε εμπιστεύομαι πάρα πολύ σε αυτή την περίπτωση το αυτορυθμιζόμενο σύστημα. Το ταχύτερο μονοθέσιο με τον ταχύτερο οδηγό θα πρέπει να κερδίζει το Πρωτάθλημα και όχι να βγάζει ο ένας τον άλλον εκτός».
Midfield
H McLaren θα φέρει ειδικό χρωματισμό για τον τελευταίο αγώνα της MCL35M που έφερε νίκη στην ομάδα για πρώτη φορά έπειτα από 9 χρόνια. Τα καινούργια χρώματα έχει επιμεληθεί η ανερχόμενη καλλιτέχνιδα Rabab Tantawy από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Θα είναι πολύ δύσκολο για την McLaren να αποσπάσει την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, δεδομένης της διαφοράς 38,5 βαθμών που έχει αναπτύξει η Ferrari, για το στρατόπεδο της οποίας προέκυψαν μερικές ενδιαφέρουσες φήμες. Ωραία μάχη μεταξύ του Lando Norris και των οδηγών της Ferrari για την 5η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Στη μάχη για την 5η θέση Κατασκευαστών, η Alpine έχει ένα προβάδισμα ασφαλείας 29 βαθμών από την AlphaTauri. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σαββατοκύριακο, o Lance Stroll γιορτάζει την 100ή συμμετοχή του σε GP της F1.
Farewell Kimi
Ο Kimi Raikkonen θα κάνει το τελευταίο του GP πριν αποχωρήσει από την F1, με τον υψηλότερο αριθμό συμμετοχών (353) και εκκινήσεων (349) από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην ιστορία. O Φινλανδός αποχωρεί όντας ο τελευταίος Πρωταθλητής της Ferrari από το μακρινό 2007.
O Raikkonen δήλωσε: «Είχα μια καλή πορεία και δε θα άλλαζα τίποτα. Ακόμη και αν αυτό θα σήμαινε περισσότερες νίκες και περισσότερα πρωταθλήματα, είμαι ευχαριστημένος με αυτό που πέτυχα και δεν μπορώ να παραπονεθώ, πραγματικά».
«Αν για μερικά χρόνια δεν ήταν διασκεδαστικό, δε θα έμενα ποτέ τόσο πολύ. Δεν είναι πάντα το καλύτερο να αφήνεις το σπίτι σου και να πετάς 10 ώρες. Αλλά όταν μπορείς πραγματικά να κάνεις αυτό για το οποίο ήρθες την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή, είναι εντάξει. Έχοντας πει αυτό, χαίρομαι που φτάνει στο τέλος» (η καριέρα του).
«Κατά τα άλλα, κάθε χρόνο υπάρχουν καλές και κακές στιγμές, όπως και στην κανονική ζωή. Κάποιες μέρες είναι χειρότερες από άλλες επειδή κοιμήθηκες άσχημα ή επειδή έχεις μια χάλια μέρα».
«Είμαι χαρούμενος για το πως τα κατάφερα, γιατί το έκανα με πολλούς τρόπους υπό τους δικούς μου όρους». Είχε αποχωρήσει από την F1 και για μια διετία όταν αγωνίστηκε στο WRC (2010-2011), αλλά αυτή τη φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά.
«Προφανώς έχω οικογένεια, έχω λόγους να βρίσκομαι στο σπίτι. Προφανώς το τέλος είναι τελείως διαφορετικό από πολλές απόψεις: είναι διαφορετικές οι συνθήκες… Βρίσκομαι επίσης σε διαφορετικό σημείο της ζωής μου».
«Αλλά (η F1) δεν ήταν ποτέ το κύριο πράγμα στη ζωή μου και αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό για πολλούς άλλους. Η ζωή μου έξω από αυτήν ήταν πάντα το πιο σημαντικό πράγμα για μένα και ναι, έχει πάρει τον περισσότερο χρόνο μου τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά δεν ήταν το πιο, ας πούμε, σημαντικό πράγμα, από πολλές απόψεις».
«Ναι, απολαμβάνω τους αγώνες, αλλιώς δεν θα το έκανα για τόσο καιρό, αλλά εκτιμώ πολύ περισσότερο τον δικό μου χρόνο. Είναι πιο σημαντικός για μένα από οτιδήποτε άλλο».
«Πολλοί άνθρωποι προσπάθησαν να μου δώσουν συμβουλές, αλλά δεν τους άκουσα. Πάντα πίστευα ότι πρέπει να προσπαθείς να ζεις με τον καλύτερο τρόπο για τον εαυτό σου».
«Στη δουλειά, αν είχα την επιλογή, δεν θα έκανα τα περισσότερα από αυτά που μου ζητούν. Αλλά στον τρόπο που ζεις την προσωπική σου ζωή, πρέπει να το κάνεις για τον εαυτό σου».
«Αν προσπαθήσεις να κάνεις αυτό που θέλουν οι άλλοι, μπορεί να λειτουργήσει για ένα ή δύο χρόνια, αλλά δεν θα έχει καλό τέλος. Χαίρομαι που έζησα σύμφωνα με τον εαυτό μου. Καλές ή κακές, μπορώ να τις αποδεχτώ, γιατί ήταν δικές μου αποφάσεις»._Φ.Λ.
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 11:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 15:00
Σάββατο 11 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00
Κυριακή 12 Δεκεμβρίου
Αγώνας: 15:00
GP Αμπού Ντάμπι – Yas Marina
22ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2021
Μήκος πίστας: 5.281 μ.
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,183 χλμ.
Στροφές: 16 (9 αριστερές, 7 δεξιές)
Διέλευση από το pit lane με περιοριστή 80 χ.α.ώ.: 19,2 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 169 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 64%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 75%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 50
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 5-6, 8-9)