Αυτοκίνητα και γυναίκες
Με αφορμή την ψηφοφορία για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς επιχειρούμε να προσδιορίσουμε το γυναικείο αυτοκίνητο.
Γεγονός είναι πως στη σύγχρονη διάστασή τους τα αυτοκίνητα είναι όλα για όλους, προσαρμοσμένα στις ανάγκες, και λιγότερο ή καθόλου στο φύλο του καθενός. Σημαντικό στοιχείο της επιλογής η ηλικία, ενώ βέβαια και η αισθητική παίζει το ρόλο της, και εκεί παρεμβαίνει η γυναίκα-σύζυγος, σύντροφος, φίλη ή κόρη. Οπότε και το γνωστό «cherchez la femme», που ενίοτε λειτουργεί και ως άλλοθι της επιλογής.
Η ανασφάλεια, σε επιλογές μη στρατηγικής σημασίας, χαρακτηρίζει και τον επιτυχημένο άνδρα, που κατά περίπτωση επιλέγει και ακολουθεί τη γυναικεία γνώμη. Συνδεδεμένη πλέον και με τα καλούδια περισσότερο σε σχέση με τη χρήση τα γνωστά infotainment, με γεγονός πως τα αμυντικά ηλεκτρονικά συστήματα για την ασφάλεια πλέον συμπεριλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
Η διαφορά σε κάμερες και άλλα αντίστοιχα, που λατρεύει η σύντροφος και τα παιδιά μας, αλλά τα αξιοποιούμε και εμείς, ενώ πλέον έχουν εξελιχθεί σε συνήθεια.
Όλα για τη γυναίκα
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, με απλή την εξελιγμένη τους λειτουργία, απευθύνονται σε όλους, και η διαχείρισή τους απαιτεί ειδικές γνώσεις μόνο όταν αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες σε συνδυασμό με απρόοπτα στο δρόμο.
Η γυναίκα, λοιπόν, θέλει ένα ισορροπημένο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που να μην προκαλεί, αλλά να μην περνάει και απαρατήρητο, σε γήινα χρώματα που δε στοχοποιούν, ενώ προδίδουν στυλ – και, με άλλοθι τη χρηστικότητα, το αγαπημένο της μέγεθος ξεπερνάει τα σουπερμίνι.
Σημείωμα όπου δεν κατατάσσουμε τα Smart, και θα είχαμε σε περίοπτη θέση τα iQ αν δε σταματούσε η παραγωγή, ενώ λόγω τιμής δεν αναφερόμαστε στο όνειρο, που παραμένει ένα Range Rover. Από το Evoque, το παράδειγμα του κομψού, μέχρι όπου και όποτε. Όνειρο.
Σε γήινες επιλογές, διαχρονικά οι κυρίες αγάπησαν ή αντιπάθησαν το Yaris, ενώ λατρεύουν το «208», και δεν είναι τυχαίο ότι «2008», Τ-Roc και C-HR λάμπουν στο ράλλυ των πωλήσεων με ατού το γυναικείο κοινό. Απευθείας και στα ίσια, ή μέσω διακριτικής ή συνήθως πιεστικής πρότασης. Ανάλογα με τα μεγέθη της σχέσης, ή τη σύγχρονη εποχή, με τις δυνατότητες της αυτοδυναμίας που πλέον τις χαρακτηρίζει.
Με γεγονός πως θεωρούμε ότι αποκλειστικά γυναικεία αυτοκίνητα δεν προκύπτουν, να σχεδιάσουμε το δικό μας και, τοποθετώντας το στο κάδρο, το φωτογραφίζουμε σε συνδυασμό με ό,τι αναμένεται τον επόμενο χρόνο. Στο πρώτο εξάμηνο, και σταυρώνεις δάχτυλα ώστε να βρεθούν τα μικροτσίπ, μήπως και προκύψει συνέπεια στις παραδόσεις.
Το range βελτιώνεται, οι υποδομές αυξάνονται, στο σπίτι το άλλο, το δικό του, συνήθως με υπότιτλο οικογενειακό είναι SUV, συμβατικό ή plug-in, οπότε το ρεύμα είναι η πηγή ενέργειας. Εξελίσσεται σε trend, άλλωστε, οπότε χαλάλι η δυσκολία για τη φόρτιση, ενώ δεν απέχουμε από την ημέρα που τα σινιέ κομμωτήρια θα αποκτήσουν και φορτιστή. Ό,τι πλέον διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ και άλλοι χώροι, σημαντικοί για τη σύγχρονη γυναίκα, συνήθως εργαζόμενη μητέρα, δημιουργικά ανήσυχη σύζυγο.
Ηλεκτρικό και ωραίο
«Το e208», απαντάς χωρίς σκέψη, αλλά θέλουμε χώρους, ενώ το «2008» μοιάζει με το «3008» του συζύγου, με ή χωρίς πρίζα υποστήριξης. Κάτι γρήγορο και όμορφο ώστε να χωράει ο σκύλος, σχολιάζουν από τη Βαρκελώνη η γενιά του 1975, αυτοκίνητο και για τις κόρες το μήνυμα από το σπίτι και «δεν ξέρετε τι θέλετε, και τι ανακατεύομαι», η αντίδραση του πολύπειρου συντάκτη που έχει κουραστεί να απαντάει στα αλλοπρόσαλλα που αντέχουν στο χρόνο.
Τα ερωτήματα που σε ευαισθητοποιούν, και είναι στοίχημα να τις κερδίσεις τις κυρίες, να σε εμπιστευθούν και να σε ακολουθήσουν. Να τις πείσεις πως αυτό είναι το σωστό, και δεν τους ταιριάζει το «γιατί έτσι», της μετά τον πόλεμο εποχής, ό,τι σήμερα απορρίπτεται ως μη τεκμηριωμένο και με σχόλιο: «Έχω και εγώ άποψη. Ο μπαμπάς μου διάβαζε Καββαθά».
Σχεδιάζοντας
Προσπερνάμε την ατάκα με το τρυφερό χαμόγελο του σεβασμού και, αφού καταλήξαμε σε ρεύμα, θέλουμε μεγάλη μπαταρία σε επίπεδα Hyundai Kona ή Κia Nero, ώστε να μην εξελιχθεί σε εφιάλτη η φόρτιση, ενώ στο πλαίσιο του χώρου επιβατών, ιδανικές είναι οι διαστάσεις του ID.3, αλλά «εγώ, Σ.Χ. μου, VW δεν παίρνω, θα με κοιτούν στραβά οι φίλοι μου», όπως τότε, την εποχή του Dieselgate, έκραζαν ακροατές και αναγνώστες αγαπητούς συναδέλφους που αντιστάθηκαν στην ψήφιση του up! Αναμνήσεις, και προκύπτει σπαζοκεφαλιά, αφού με το κυβερνητικό κίνητρο το μπάτζετ δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 30 χιλιάδες…
Βρίσκεσαι σε αμηχανία, νιώθεις άβολα, σκέπτεσαι, «πάρε το Peugeot, και ας έχει και ο θείος σου το μεγαλύτερο και ο συμπέθερος το ίδιο με πετρέλαιο, ενώ ο τραπεζικός στον κάτω όροφο έχει τη βενζίνη με το 6άρι και ηλιοροφή». Καταλήγεις ότι ήταν πιο ωραία παλιά που τον «διάβαζες» τον ενδιαφερόμενο και κατέληγες σε συμφωνία με αυτό που έχει ήδη επιλέξει, και έτσι ξαφνικά, σερφάροντας στους 4Τροχούς σχολιάζεις: «Yes. Έχω τη λύση».
Cupra Born
Είναι αντικειμενικά όμορφο και μπαίνει στην εξίσωση με ατού το μπλε ματ χρώμα, που προκαλεί με τον κομψό τρόπο. Tres chic, και προσπερνάς τις ομοιότητες με το VW ID.3, αποφεύγοντας τη φλύαρη κουβέντα χωρίς συμπέρασμα, ενώ, όπως ισχυρίζονται, δεν έχουν αυτοκίνητα να παραδώσουν οι αντιπροσωπείες και επικεντρώνεσαι στο να το συστήσεις. Να απαντήσεις στο εύλογο ερώτημα του αδιάβαστου, ή της αδιάβαστης: «Πού το βρήκες αυτό, κινέζικο είναι; Γράψατε ότι οι Κινέζοι σκίζουν στα ηλεκτρικά»…
«Καμία σχέση», απαντάς, και άντε να εξηγήσεις στο premium κοινό όπου απευθύνεται ότι η Cupra, γένους θηλυκού, είναι για τη Seat ό,τι η Lexus για την Toyota, και χάνεσαι σε επικοινωνία γιατί προκύπτουν ερωτηματικά για τη Seat, γνωστή από το Ibiza, και κάπου κάτι έχω ακούσει για το Leon, «που είναι το φτηνό Golf».
Θέλεις να ουρλιάξεις, σκέπτεσαι, «γυναίκες», αλλά αυτό είναι ξεπερασμένο και τις υποτιμάς, ενώ ξέρεις, έχεις εμπειρία ότι διαπρέπουν, οπότε είναι δική σου η ευθύνη της ελλιπέστατης ενημέρωσης.
Το Cupra Born, λοιπόν, έχει μεσογειακή κομψή σχεδίαση, γερμανικά μηχανικά μέρη και την ισπανική συνείδηση που του δίνει το στυλ που το ξεχωρίζει, όντας και το δυνατό στοιχείο ώστε να διαπρέψει. Θα ικανοποιήσει και τον πολύπειρο και τον ώριμο που θέλει να είναι πραγματικά σύγχρονος, αλλά θα ενθουσιάσει την κυρία που θα το επιλέξει συνειδητά, συνδυάζοντας τα απαιτητικά στοιχεία που το χαρακτηρίζουν.
Είναι εντός μπάτζετ, ενώ θα κάνεις περισσότερα από 300 χλμ. χωρίς την αγωνία για τη φόρτιση, που περιορίζει τη χαρά της επιτάχυνσης και τον ουσιαστικό λόγο απόκτησης. Το σημαντικό, είναι όμορφο και διαθέτει τα πάντα σε σχέση με την ασφάλεια της μετακίνησης, όπως και για την ευκολία της οδήγησης.
Infotainment για τη χαρά του παιδιού, όπως νιώθουμε κυρίες και αγόρια απολαμβάνοντας τη στιγμή, ακόμα και στο τυπικά άχρωμο σπίτι-γραφείο-σπίτι, που δικαιούται κάποιες πινελιές που βελτιώνουν τη διάθεση ακόμα και σταθμευμένοι στην κίνηση της καθημερινότητας. Το Cupra Born, λοιπόν, ένα ID.3 σε GTi, ένα σύγχρονο i3, ένα ηλεκτρικό με στυλ για όσους με χαρακτήρα. Από την Cupra της Seat, του γκρουπ της VW, ώστε να είμαστε απόλυτα κατανοητοί._ Σ. Χ.