Ο Hamilton κερδίζει τον Verstappen στον πιο δραματικό (τρελό!) αγώνα της χρονιάς.

Ο Lewis Hamilton κέρδισε ένα εξαιρετικά δραματικό, πρώτο στην ιστορία Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, ισοβαθμώντας τώρα με τον Verstappen στην κορυφή του πίνακα βαθμολογίας, ύστερα από έναν κυριολεκτικά τρελό αγώνα!

Το δράμα ήταν εγγυημένο σε μια τόσο γρήγορη, στενή και επικίνδυνη πίστα όπως αυτή της Jeddah. Κανείς όμως δεν περίμενε να δει τα όσα είδαμε εκεί τις τελευταίες δύο και κάτι ώρες.

Οι πέντε πρώτοι έφυγαν όπως προκρίθηκαν με το σήμα της εκκίνησης (Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc και Perez) αλλά από εκεί και πέρα καμιά πρόβλεψη δεν θα ήταν ποτέ δυνατή.   

Η τροπή του αγώνα άλλαξε δραματικά στον δέκατο γύρο, όταν η Haas του Mick Schumacher καρφώθηκε στον τοίχο, με αποτέλεσμα να επιστρατευτεί το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Οι δύο Mercedes μπήκαν αμέσως στα pits, ενώ η Red Bull -που έπρεπε να φανεί πιο εφευρετική- επέλεξε να κρατήσει έξω στην πίστα τον Verstappen, εναποθέτοντας τις ελπίδες της σε ένα δεύτερο Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να μπορέσει να κάνει την ανατροπή.

Όλα έδειχναν πως η εξέλιξη αυτή θα ευνοούσε τη Mercedes, ωστόσο, η ομάδα Ασφαλείας της Formula 1 αποφάσισε να δείξει την κόκκινη σημαία (προκειμένου να διορθωθεί ο τοίχος Safe Barrier) και με αυτή την απόφαση η πλάστιγγα του πλεονεκτήματος έγειρε από την πλευρά της Mercedes προς την πλευρά της Red Bull, αφού ο Verstappen -που μπορούσε τώρα να φορέσει ένα νέο σετ ελαστικών στη βολίδα του για τη νέα εκκίνηση- έλαβε ένα free pit-stop.

Με τους δύο διεκδικητές του τίτλου να προσπαθούν μέσω ασυρμάτου να το παίξουν «αγωνιστικοί διευθυντές» (ο Hamilton παραπονέθηκε πως ο Verstappen έκανε παράνομη πρόβα εκκίνησης στα pits, ο Max παραπονέθηκε πως ο Lewis άφησε υπερβολική απόσταση από τον ίδιο στον γύρο ανασυγκρότησης κ.λπ κ.λπ. κ.λπ.) το αγωνιστικό και θεατρικό δράμα δεν σταμάτησε να κορυφώνεται.

Ο Hamilton έκανε καλύτερη εκκίνηση σαν έσβησαν για δεύτερη φορά τα φώτα, ο Verstappen όμως προσπέρασε τη Mercedes του Βρετανού στην πρώτη στροφή («εκτός πίστας» φώναξαν οι άντρες της Mercedes, με τους ανθρώπους της Red Bull να υποστηρίζουν «ο Hamilton μας έσπρωξε εκεί») ενώ πιο πίσω οι Perez και Mazepin είχαν ατυχήματα που έφεραν ξανά την κόκκινη σημαία.

Ο αλυτάρχης της FIA πήρε τελικά την απόφαση πως ο Ολλανδός κέρδισε παράνομα τη θέση από τον Hamilton και στη συνέχεια έκανε προσφορά (παρακαλώ!) στη Red Bull, δίνοντάς της την επιλογή να ξεκινήσει ο Verstappen από την τρίτη θέση του grid για την τρίτη εκκίνηση, πίσω δηλαδή από τον Ocon (που πήρε την αρχηγεία μόλις πριν από την δεύτερη κόκκινη σημαία) και τον Hamilton.  

Στην τρίτη λοιπόν εκκίνηση ο Ocon έφυγε μπροστά, με τον Verstappen να προσπερνά τον Hamilton στα φρένα της πρώτης στροφής (αναγκάζοντας τον Βρετανό να στριμωχτεί μεταξύ των τροχών του και των τροχών της Alpine) και με τον Γάλλο πιλότο να γλιστρά ανοικτά εκτός πίστας, ο ιπτάμενος Ολλανδός κατάφερε να πάρει την αρχηγεία. Και όλο αυτό το δράμα προτού ακόμη συμπληρωθεί το πρώτο μισό του αγώνα.

Ο Verstappen είχε τώρα την αρχηγεία από τον Hamilton (που προσπέρασε επίσης τον Ocon), με τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να προσπαθεί να πλησιάσει τον Max στο ένα δευτερόλεπτο για να πάρει την άδεια για την ενεργοποίηση του πλεονεκτήματος DRS.

Ο Hamilton δεν κατάφερε ωστόσο να πάρει αυτή την ευκαιρία όταν οι αγωνοδίκες άναψαν (ξανά) τα φώτα για το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (μετά που ο «καμικάζι» Tsunoda είχε τη δική του «διαφωνία» με το μπετόν της πίστας της Jeddah) μιας και οι αποστάσεις διατηρούνται ως έχουν σε αυτές τις συνθήκες.  

Οι αργοί γύροι σε κατάσταση Αυτοκινήτου Ασφαλείας (χάσαμε το μέτρημα πόσες φορές το είχαμε σήμερα αυτό!) επέτρεψαν στη Red Bull να εξοικονομήσει ελαστικά για το τέλος της κούρσας, εξαλείφοντας πιθανό θέμα με τη ζωή των mediums έναντι των hards που επέλεξε ο Hamilton. 

Γύρος 36 και ο Hamilton κατάφερε να φέρει την απόσταση που τον χώριζε από τον Max σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο (γλύφοντας επικίνδυνα τους τοίχους για να φτάσει τη Red Bull) κάνοντας την επίθεσή του από την εξωτερική της πρώτης στροφής, με τους δύο να τα βάζουν ξανά «τροχό με τροχό» καθώς έστριψαν σε αυτήν (βγήκαν και οι δύο εκτός αυτή τη φορά) και τους αγωνοδίκες να ετοιμάζονται για μια νέα κρίσιμη απόφαση.  

Γύρος 38 και ενώ οι αγωνοδίκες διέταξαν τον Ολλανδό να δώσει πίσω τη θέση, ο Hamilton χτύπησε από πίσω τον Verstappen και στράβωσε την μπροστινή πτέρυγά του (ο Βρετανός είπε πως ο Ολλανδός πάτησε τα φρένα για να τον εξοντώσει, ενώ η Red Bull ήταν σίγουρο πως θα δήλωνε αργότερα πως ο πιλότος της ελάττωσε για να αφήσει τον αντίπαλό του να τον προσπεράσει) και το θεατρικό δράμα συνεχίστηκε.

Ο Verstappen έδωσε πίσω τη θέση στον Hamilton αλλά ο δαιμόνιος Max κατάφερε να προσπεράσει αμέσως τον Βρετανό (!) με τους αγωνοδίκες να του δίνουν στο μεταξύ ποινή προσθήκης πέντε δευτερολέπτων στο τελικό του αποτέλεσμα για την προηγούμενη εκτός πίστας προσπέραση του, και τον Lewis -που δεν έμεινε με τα χέρια σταυρωμένα αφού δεν γνώριζε ακόμη για όλα αυτά- να προσπερνά τον Max για να περάσει και πάλι μπροστά.   

Ο Hamilton κέρδισε τελικά την τρελή κούρσα, με τον Verstappen στη δεύτερη και τον Bottas (που προσπέρασε πάνω στη γραμμή του τερματισμού τον Ocon!) να παίρνει την τελευταία θέση του βάθρου με την άλλη Mercedes.

Κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να σκηνοθετήσει μια τέτοια κούρσα, με το τελικό αποτέλεσμα να βλέπει τώρα τους δύο διεκδικητές του τίτλου να ισοβαθμούν (στους 369.5 βαθμούς) μία μόλις βδομάδα πριν από την τελική αναμέτρηση της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι. ΦΩΤΙΑ!_Δημήτρης Γιόκκας