Carlos Tavares: Το αυξημένο κόστος των EV είναι «πέρα από τα όρια» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, δηλώνει ότι το αυξημένο κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε δυσάρεστες συνέπειες για την αγορά εργασίας και τον καταναλωτή. Μεταξύ αυτών και προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα…
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η εξωτερική πίεση που δέχονται σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να επιταχύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα απειλεί τις θέσεις εργασίας και την ποιότητα των οχημάτων ενόσω οι κατασκευαστές αγωνίζονται να διαχειριστούν το υψηλότερο κόστος κατασκευής των εν λόγω οχημάτων.
Οι κυβερνήσεις και οι επενδυτές θέλουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά το κόστος είναι «πέρα από τα όρια αυτού που μπορεί να αντέξει η αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Carlos Tavares σε συνέντευξή του στο συνέδριο Reuters Next.
«Αυτό που αποφασίστηκε είναι να επιβληθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση, η οποία επιφέρει 50% επιπλέον κόστος έναντι ενός συμβατικού οχήματος.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να μεταφέρουμε το 50% του πρόσθετου κόστους στον τελικό καταναλωτή, επειδή τα περισσότερα τμήματα της μεσαίας τάξης δεν θα μπορούν να πληρώσουν [για την αγορά ενός EV]».
Σύμφωνα με τον Carlos Tavares, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές και να πουλήσουν λιγότερα αυτοκίνητα ή να αποδεχτούν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Αυτές οι επιλογές, σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, οδηγούν και τα δύο σε περικοπές με την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται χρόνο για δοκιμές προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η νέα τεχνολογία θα λειτουργήσει», είπε ο Carlos Tavares. Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής της Stellantis, η ώθηση για επιτάχυνση της διαδικασίας εξηλεκτρισμου «απλώς θα είναι αντιπαραγωγική και θα οδηγήσει σε προβλήματα ποιότητας, θα οδηγήσει σε κάθε είδους προβλήματα».
Ο Carlos Tavares είπε ότι η Stellantis στοχεύει να αποφύγει τις περικοπές εργαζομένων ενισχύοντας την παραγωγικότητα με ρυθμό πολύ ταχύτερο από το παρελθόν.
«Τα επόμενα πέντε χρόνια πρέπει να καταφέρουμε αύξηση της παραγωγικότητας σε ετήσια βάση κατά 10% σε μια βιομηχανία που έχει συνηθίσει να προσφέρει 2 έως 3%.
«Το μέλλον θα δείξει ποιος θα τα καταφέρει και ποιος θα αποτύχει».
Ωστόσο, το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να μειωθεί τα προσεχή χρόνια με τους αναλυτές να προβλέπουν ότι τα ΕVs και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα έχουν ισότιμο κόστος στα μέσα περίπου της δεκαετίας.
Ο Carlos Tavares είπε επίσης ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να στρέψουν τώρα την προσοχή τους στον «καθαρισμό» του ενεργειακού τομέα και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.