Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως το δεύτερο μέλος της δυναστείας των Sebastien, ή Seb ο νεότερος, καθώς το συγκεκριμένο όνομα έχει γίνει ταυτόσημο με την κορυφή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, από το 2003 μέχρι σήμερα. Ο Sebastien Ogier (Σεμπαστιάν Οζιέ) παρέλαβε τη σκυτάλη από τον συνονόματό του, Loeb, δημιουργώντας ένα σερί που όμοιό του, δεν έχει επιτευχθεί σε κανένα άλλο μηχανοκίνητο σπορ, με κατάκτηση 15 συνεχόμενων Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων, από δύο οδηγούς.
Ο Sebastien Ogier έχει ήδη κατακτήσει -με συνοδηγό πάντοτε τον Julien Ingrassia- 7 φορές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, όντας πίσω στη σχετική λίστα, μόνο από τον Sebastien Loeb. Αντίστοιχα, με 49 νίκες βρίσκεται στη 2η θέση και σε αυτή την κατηγορία, έχοντας ωστόσο διαφοροποιηθεί από τον Loeb στο γεγονός ότι έχει κατακτήσει νίκες με 4 διαφορετικούς κατασκευαστές (Citroen, VW, Ford, Toyota).
Κατά τη διάρκεια του πρώτου αγώνα στο WRC, που ήταν το Ράλλυ Μεξικού 2008
Who is who
Το 2005, κέρδισε το φημισμένο Rally Jeunes που διοργανώνει η Γαλλική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, με έπαθλο, τη συμμετοχή στο Volant Peugeot 2006. Τότε, ξεκίνησε η συνεργασία με τον Julien Ingrassia, συνοδηγό με τον οποίο παραμένουν αχώριστοι μέχρι και σήμερα, έχοντας ζήσει όλες τις όμορφες αγωνιστικές τους στιγμές. Την πρώτη χρονιά, ο Ogier τερμάτισε στην 6η θέση του ανταγωνιστικού θεσμού με το Peugeot 206 XS, αποσπώντας όμως το βραβείο “Rookie”.
Το 2007, έχοντας εμπειρία ενός έτους, οι Ogier-Ingrassia αναδείχθηκαν τιτλούχοι στο Volant Peugeot με 4 νίκες. Έχοντας κατακτήσει και το βραβείο “Espoir Echappement” το οποίο στο παρελθόν είχαν κερδίσει και οι Didier Auriol, Francois Delecour, Sebastien Loeb, ο Ogier τέθηκε υπό την προστασία της αγωνιστικής ομάδας της Γαλλικής Ομοσπονδίας, της περίφημης “Equipe de France FFSA”. Οι πρώτες πληροφορίες από τη Γαλλία, μιλούσαν για ένα νέο, αυθεντικό ταλέντο, που θα συμμετείχε στο JWRC και είχε τα φόντα να ακολουθήσει τα βήματα του 4 φορές τότε, Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Sebastien Loeb.
Οι φήμες δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν, καθώς στον πρώτο τους αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, που ήταν το Ράλλυ Μεξικού, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia κατέκτησαν τη νίκη στο Πρωτάθλημα Νέων με Citroen C2 Super 1600. Παράλληλα, έχοντας τερματίσει στην 8η θέση της γενικής κατάταξης, έγιναν το πρώτο πλήρωμα στην ιστορία της συγκεκριμένης κατηγορίας, που βαθμολογείται σε επίπεδο γενικής, στο WRC. Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη, με τους Γάλλους να κατακτούν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων, όπως και οι Loeb-Elena το 2001. Σε ακόμη μια αναλογία, ο Sebastien Ogier βρέθηκε εκείνη τη σεζόν για πρώτη φορά, σε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, στο Ράλλυ Ουαλίας. Οδηγώντας μια Citroen C4 WRC, κατέπληξε τους πάντες, όταν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα, ενώ βρέθηκε μαζί με τον Ingrassia, επικεφαλής μέχρι την 4η ε.δ.
Sebastien Ogier και Julien Ingrassia: Ένα αχώριστο δίδυμο
Τα 17 γαλλικά Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών: Sebastien Loeb (9), Sebastien Ogier (7), Didier Auriol (1)
Η λύση που δόθηκε ενόψει 2012, άλλαξε την ιστορία όχι μόνο της Citroen, αλλά και ολόκληρου του WRC. Ο Sebastien Ogier αποχώρησε από τη γαλλική ομάδα και βρήκε άμεσα στέγη στη Volkswagen, η οποία ετοίμαζε την εμπλοκή της στο θεσμό, το 2013, με ολοκαίνουργιο VW Polo R WRC και πολύ μεγάλο μπάτζετ. Το 2012, ο Γάλλος αγωνίστηκε κανονικά στο πρωτάθλημα, με Skoda Fabia S2000, για να έχει δεδομένα από όλους τους αγώνες. Στο εναρκτήριο Ράλλυ Μόντε Κάρλο βρισκόταν στη μάχη του βάθρου(!) μέχρι μια τρομακτική έξοδο, ενώ στο Ράλλυ Σαρδηνίας, έφτασε να σημειώσει ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, πιστοποιώντας πως θα είναι ο κυρίαρχος στο WRC της μετά-Loeb εποχής, που πλησίαζε.
Onboard από την Qualifying Stage του Ράλλυ Ακρόπολις
Όντως, το 2013 ο συνδυασμός Sebastien Ogier-Julien Ingrassia-VW Polo R WRC ήταν ο κορυφαίος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Στο Ράλλυ Σουηδίας, ο Ogier έγινε ο 2ος μη σκανδιναβός που κερδίζει εκεί, μετά τον Loeb, ενώ σήμερα έχοντας σημειώσει 3 νίκες, είναι ο μοναδικός μη σκανδιναβός που έχει σημειώσει περισσότερες από μία νίκες. Στο τέλος της χρονιάς, ο Sebastien Ogier κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο άκρως πειστικά, με 9 νίκες σε 13 αγώνες. Η τριετία που ακολούθησε, είχε αντίστοιχη γεύση. Το 2014 και 2015, οι Ogier-Ingrassia κατέκτησαν ισάριθμους τίτλους, σημειώνοντας από 8 νίκες σε κάθε χρονιά και ενώ το VW Polo R WRC ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητο του θεσμού. Το 2016 υπήρξε η σχετικά πιο δύσκολη σεζόν της τετραετίας με τη γερμανική ομάδα για τον Ogier, ο οποίος στέφθηκε πρωταθλητής με “μόλις” 6 νίκες.
Ο ορισμός του flat out
Ενόψει του 2017, οι ομάδες ετοιμάζονταν για μια μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς, με τα αυτοκίνητα να παίρνουν τη μορφή που έχουν και σήμερα. Αν και βρίσκονταν στο τελικό στάδιο δοκιμών εξέλιξης, η Volkswagen ανακοίνωσε πως αποχωρεί από το WRC, ως απόρροια του σκανδάλου “Dieselgate” που είχε ξεσπάσει τότε. Ξαφνικά, περίπου 40 ημέρες πριν την ολοκλήρωση του 2016 και με σχεδόν 2 μήνες να απομένουν για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2017, ο Ogier βρέθηκε -όπως και οι Jari Matti Latvala, Andreas Mikkelsen- χωρίς ομάδα.
Onboard από τη θρυλική Ouninpohja στη Φινλανδία. Προσδεθείτε!
Τότε, πήρε τη δύσκολη απόφαση να μεταβεί στην M-Sport Ford, η οποία είχε σαφώς χαμηλότερο μπάτζετ από τις εργοστασιακές Hyundai, Citroen και Toyota, η οποία ετοιμαζόταν για την επιστροφή στο WRC. Παρόλα αυτά, επιδεικνύοντας το συνδυασμό σταθερότητας, ταχύτητας και αξιοπιστίας που τον έκανε να ξεχωρίσει, ο Sebastien Ogier έφτασε μαζί με τον Julien Ingrassia, στον 5ο τίτλο της καριέρας του, έχοντας σημειώσει μόλις 2 νίκες με το Ford Fiesta WRC. Παράλληλα, η ομάδα του Malcolm Wilson κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Όταν ο Sebastien Ogier οδήγησε μονοθέσιο F1
Ο Sebastien Ogier, είχε ήδη ξεπεράσει τους Juha Kankkunen και Tommi Makinen, όντας ο 2ος πιο επιτυχημένος οδηγός στο WRC, βάσει αριθμών. Το 2018, παρέμεινε στην M-Sport Ford, για να φτάσει στον 6ο τίτλο της καριέρας του. Στόχος που επιτεύχθηκε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ είχε κατακτήσει 4 νίκες, έχοντας μάχη με τους Thierry Neuville (Hyundai) και Ott Tanak (Toyota). Μετά από την κατάκτηση 2 τίτλων με την M-Sport Ford, οι Ogier-Ingrassia επέστρεψαν στη Citroen, ώστε να ολοκληρώσουν ότι δεν κατάφεραν στην αρχή της καριέρας τους. Η προσπάθεια έμεινε ημιτελής, με τη γαλλική ομάδα να αποσύρεται από το θεσμό και το σερί του Ogier να σταματάει, με “δράστη” τον Ott Tanak.
Εντυπωσιακό onboard από το Ράλλυ Ουαλίας 2018, με χωμάτινο setup σε ασφάλτινη ειδική διαδρομή
Ενόψει του 2020, ο Γάλλος έχει μετακόμισε στην Toyota Gazoo Racing WRT, για την τελευταία, όπως δήλωνε αρχικά, χρονιά της καριέρας του. Στην πορεία πολλά άλλαξαν, με αφορμή την πανδημία, οπόταν ο Ogier επισημοποίησε την παραμονή του για ακόμη έναν χρόνο, ώστε να ολοκληρώσει την καριέρα του υπό κανονικές συνθήκες.
Πλάνα από το Ράλλυ Μεξικού 2020, όπου οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia σημείωσαν την πρώτη τους νίκη με την Toyota
Sebastien Ogier
Ημ. Γέννησης: 17/12/1983
Εθνικότητα: Γάλλος
Συμμετοχές στο WRC: 156 (έως το τέλος του 2020)
Νίκες: 49
Τερματισμοί στο βάθρο: 83
Ταχύτεροι χρόνοι σε ε.δ.: 589
Βαθμοί: 2307
Παγκόσμια Πρωταθλήματα: 7 (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2020) + 1 (Super 1600, 2008 με Citroen C2 Super 1600)
Αυτοκίνητα: VW Polo R WRC, Ford Fiesta WRC, Toyota Yaris WRC
Συνοδηγός: Julien Ingrassia
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ, Citroen Racing, Toyota Gazoo, Red Bull Content Pool
Συλλογή με onboards των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia από το 2020