GP Μεξικού-FP1: «1-2» για την Mercedes
H Mercedes έκανε το «1-2» στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Μεξικό, με επικεφαλής τον Valtteri Bottas και τις δύο Red Bull να ακολουθούν στον πίνακα των χρόνων.
Η Mercedes ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το τριήμερο στο Μεξικό, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις σε μια πίστα που αναμένεται να δυσκολέψει το μονοθέσιό της.
Στο Austin, η Mercedes είχε διεξάγει το FP1 με πολύ πιο επιθετικές ρυθμίσεις και σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, το ίδιο έκανε και στα τελευταία λεπτά του FP1 σήμερα.
Η πίστα ήταν πολύ ακάθαρτη, με τα μονοθέσια να σηκώνουν σύννεφα σκόνης στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού! Λόγω της σκόνης που υπήρχε στην πίστα, καθώς και της εξαιρετικά μειωμένης αεροδυναμικής απόδοσης, τα μονοθέσια παρείχαν ελάχιστη πρόσφυση.
Αυτό έγινε εμφανές λίγο μετά τη συμπλήρωση των πρώτων 10 λεπτών της διαδικασίας, καθώς ο τοπικός ήρωας Sergio Perez κατέστρεψε την πίσω αεροτομή της Red Bull του, προσκρούοντας με το πίσω μέρος της στις μπαριέρες έχοντας χάσει τον έλεγχό της στην προτελευταία στροφή.
Οι μηχανικοί της Red Bull χρειάστηκαν 26 λεπτά για να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες επισκευές στο μονοθέσιο του Μεξικανού.
Peraltada BITES!
Both Charles Leclerc and Sergio Perez slide backwards into the barrier and pick up some rear wing damage 😱#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/ZM4Jzi5F1D
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
Αντίστοιχο ατύχημα είχε και ο Charles Leclerc στην ίδια στροφή, έχοντας πατήσει στο εξωτερικό kerb, έχασε το πίσω μέρος και κατέστρεψε και αυτός την πίσω αεροτομή της Ferrari σε πρόσκρουση με της μπαριέρες. Περίπου μισή ώρα δοκιμών έχασε και ο Μονεγάσκος.
Οι δύο οδηγοί της Red Bull χρησιμοποίησαν ήδη ένα εκ των δύο σετ σκληρής γόμας που έχουν στη διάθεσή τους για το τριήμερο, σε αντίθεση με αυτούς της Mercedes που αρκέστηκαν στη μαλακή γόμα για το FP1.
Ο Lewis Hamilton κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, καθώς σε μπλοκάρισμα φρένων που είχε στην πρώτη στροφή, δεν επέστρεψε στην πίστα περνώντας αριστερά από τον πάσσαλο που βρίσκεται στην εξωτερική της στροφής 3, όπως έχει υποδείξει η διεύθυνση αγώνα.
Το ίδιο συνέβη και με τον Kimi Raikkonen. Αμφότεροι οι οδηγοί δέχθηκαν απλή επίπληξη.
Πίσω από τους τέσσερις οδηγούς των δύο κορυφαίων ομάδων κατετάγη ο Pierre Gasly με την AlphaTauri, η οποία έδειξε να είναι πολύ ανταγωνιστική στα πρώτα 60 λεπτά δράσης στην πίστα Hermanos Rodriguez.
Ταχύτατος ήταν στην αρχή της διαδικασίας και ο Yuki Tsunoda, ο οποίος όμως θα εκκινήσει από τις πίσω θέσεις, καθώς η AlphaTauri τοποθέτησε 4η μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Lance Stroll.
Ο Carlos Sainz ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Ferrari, εμπρός από τον Fernando Alonsο, o οποίος ανέβηκε στην κατάταξη στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, για να πλασαριστεί εμπρός από τον Leclerc και τον έτερο οδηγό της Alpine, Esteban Ocon.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel με την Aston Martin, ενώ οι McLaren βρέθηκαν στις θέσεις 14 και 15, αν και ένας από τους χρόνους του Lando Norris (όπως και του Ocon), διαγράφηκε λόγω διπλών κίτρινων σημαιών. Πάντως ο Βρετανός έκανε μια μικρή προσομοίωση αγώνα στο δεύτερο μισό της διαδικασίας._Φ.Λ.