Range Rover: μια λαμπερή ιστορία

Λέγεται πως οι σημαντικοί άνθρωποι χαράζουν μόνοι το δρόμο τους, για να τους ακολουθήσουν αργότερα και οι άλλοι. Φαίνεται πως το ίδιο συμβαίνει και με κάποια αυτοκίνητα, όπως το Range Rover.

Η «δεύτερη επανάσταση» στην τετρακίνηση που προερχόταν από τη βρετανική εταιρεία (η πρώτη, όπως είναι γνωστό, συντελέστηκε το 1948 στην έκθεση του Άμστερνταμ με το Land Rover) παρουσιάστηκε στον κόσμο της Αυτοκίνησης τον Ιούνιο του 1970. Οι άνθρωποι της Rover σκέφτηκαν πως υπήρχε ίσως η δυνατότητα να σταδιοδρομήσει στην αγορά ένα όχημα με κίνηση σε όλους τους τροχούς που δεν θα απευθυνόταν μόνο στους εραστές των δασών και των ερήμων, αλλά και σε ανθρώπους που θα ήθελαν να συνδυάσουν όλα αυτά, με ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο που θα μπορούσε να πάει στο μανάβη για ψώνια και μετά να παραλάβει το παιδί από το σχολείο.

Το πρώτο πρωτότυπο του μοντέλου, με αριθμό κυκλοφορίας SYE 157F, κατασκευάστηκε το 1967. Έπειτα, τα στελέχη της εταιρείας κατέληξαν σε ένα δίθυρο μακρύ αμάξωμα και σε αυτό προσάρμοσαν τον κινητήρα των 3,5 λίτρων της Buick, με τον οποίο εφοδιαζόταν από το 1968 το Rover «P6», ο νικητής της πρώτης ψηφοφορίας «Car Of The Year». O θρύλος του Range Rover είχε πλέον γεννηθεί…

Η πρωτοπορία
Το αυτοκίνητο που ίδρυσε την κατηγορία των πολυτελών τετρακίνητων και κράτησε μόνο του το βάρος της ύπαρξής της γι αρκετά χρόνια, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και την καθολική αναγνώριση για τις ικανότητές του. Άνεση, επιδόσεις, ευκολία στη χρήση, ασφάλεια, πολυτέλεια και δυνατότητες κίνησης σε κάθε επιφάνεια αυτής της Γης ήταν τα στοιχεία που το καταξίωσαν. Όλα αυτά επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά και σε φοβερά επίπονες δοκιμασίες αντοχής, όπως το «Camel Trophy», το «Παρίσι -Ντακάρ», τη διάσχιση της Κεντρικής Αμερικής από τον Ατλαντικό ως τον Ειρηνικό Ωκεανό, το ταξίδι των 100 ημερών και των 7.500 μιλίων μέσα στην έρημο της Σαχάρα από τη μια άκρη της Αφρικής ως την άλλη. Ο θόρυβος από τα τρακτερωτά λάστιχα, τον κινητήρα και το πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης της κίνησης δεν απασχολούσε κανέναν, την εποχή εκείνη…

Το ξεκίνημα του δρόμου προς τη χλιδή
Το αυθεντικό Range Rover δεν ήταν ένα όχημα με πολυτελή στοιχεία, έτσι όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Αρχικά ο εξοπλισμός του ήταν ο απολύτως βασικός, με καθίσματα επενδυμένα με βινύλιο, ταμπλό από πλαστικό και εσωτερικούς χώρους που θύμιζαν περισσότερο επαγγελματικό αυτοκίνητο. Με το πέρασμα του χρόνου απέκτησε air condition, τάπητες στο πάτωμα, ύφασμα ή δέρμα στα καθίσματα και ξύλινες επενδύσεις στο εσωτερικό.

Classic
Η πρώτη γενιά του Range Rover παραγόταν για 26 ολόκληρα χρόνια, από το 1970 μέχρι το 1996.Στην αρχική του έκδοση, το Range Rover με τον V8 κινητήρα της Buick απέδιδε 130 ίππους. Το 1984 το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο των 3.532 κυβικών εκατοστών απέκτησε ανάφλεξη της Lucas, με ευεργετικά αποτελέσματα στην ισχύ του, που ανέβηκε στους 155 ίππους. Έξι χρόνια αργότερα έδωσε τη θέση του σε ένα μοτέρ των 3.947 κυβικών εκατοστών και το 1992 η έκδοση του μοντέλου με το μακρύτερο μεταξόνιο που απευθυνόταν στην τεράστια αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής φόρεσε έναν κινητήρα χωρητικότητας 4.215 κυβικών εκατοστών.

Τέσσερα χρόνια νωρίτερα το βρετανικό τετρακίνητο είχε δεχτεί για πρώτη φορά κάτω από το καπό του έναν πετρελαιοκινητήρα, των 2.4 λίτρων με απόδοση 112 ίππων, ο οποίος κατασκευαζόταν από την ιταλική εταιρεία VM Motori. To ίδιο μηχανικό σύνολο είχε τοποθετηθεί και σε ένα επιβατικό μοντέλο της Rover, στο SD1. To πρόγραμμα της ανάπτυξης του πετρελαιοκινητήρα έφερε την κωδική ονομασία «Beaver» και κατά τη διάρκειά του το Range Rover κατέρριψε 12 ρεκόρ ταχύτητας, κατακτώντας και τον άτυπο τίτλο του ταχύτερου diesel SUV στον κόσμο.

Ένα νέο πρόγραμμα με την επωνυμία «Otter» εμφανίστηκε το 1990, το οποίο ήταν επί της ουσίας μια αναβάθμιση του «Beaver» και κατέληξε σε έναν πετρελαιοκινητήρα των 2.5 λίτρων, που απέδιδε 119 ίππους. Το 1992 η Land Rover παρουσίασε επιτέλους δικής της σχεδίασης και παραγωγής κινητήρες diesel, αρχής γενομένης από τον 200 TDi των 111 ίππων, που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Discovery. Ύστερα από δύο χρόνια ήρθε η σειρά του 300 TDi, απόδοσης επίσης 111 ίππων.

Η πέμπτη γενιά
Η νέα γενιά της ναυαρχίδας της Land Rover φιλοδοξεί να γίνει η πιο ποιοτική, πολυτελής και επιθυμητή όλων των εποχών, συνδυάζοντας στιλ, υψηλή αισθητική, τεχνολογίες αιχμής και συνδεσιμότητα. Το διαχρονικό προφίλ του τετρακίνητου βρετανικού μοντέλου διατηρήθηκε αναλλοίωτο, όπως άλλωστε αναμενόταν, μέσω της σύγχρονης σχεδιαστικής ερμηνείας του. Το νέο Range Rover ορίζεται από τρεις γραμμές, που έχουν τις ρίζες τους στις προηγούμενες γενιές: την κεκλιμένη γραμμή οροφής, την ισχυρή μεσαία γραμμή και την ανερχόμενη γραμμή των μαρσπιέ. Το πολυτελές SUV θα διατίθεται στις εκδόσεις SE, HSE και Autobiography. Μία First Edition θα προσφέρεται την πρώτη χρονιά παραγωγής του, βασισμένη στην έκδοση Autobiography και προσφέροντας πλούσιο εξοπλισμό. Τόσο oι standard, όσο και οι εκδόσεις με το μακρύ μεταξόνιο, είναι πενταθέσιες, ενώ η τρίτη σειρά καθισμάτων προσφέρεται αποκλειστικά με το μακρύ. Η νέα ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) της Land Rover, υποστηρίζει όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων του μοντέλου. Με αυτή τη στρατηγική και με μία σειρά αποδοτικών κινητήριων συνόλων ήπιας υβριδικής και plug-in hybrid τεχνολογίας (ένα αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover θα προκύψει το 2024), με δυνατότητα επιλογής καμπίνας τεσσάρων, πέντε ή επτά καθισμάτων και δύο μήκη μεταξονίου (standard και long) το νέο Range Rover μοιάζει έτοιμο να κατακτήσει τον κόσμο.