GP ΗΠΑ: Poleman o Verstappen

H Red Bull έκανε τη μεγάλη ανατροπή στο Austin, σπάζοντας το απόλυτο ρεκόρ pole position που διατηρούσε η Mercedes από το 2014 στη συγκεκριμένη πίστα.

Ποτέ στη σύγχρονη υβριδική εποχή της Formula 1, δεν έχει εκκινήσει από την pole position στο Austin, μονοθέσιο που δεν είναι Mercedes. Ωστόσο, αυτό ακριβώς θα συμβεί στον αγώνα της Κυριακής στο GP ΗΠΑ.

Οι δύο διεκδικητές του τίτλου έδωσαν σκληρή μάχη για την pole position και θα παραταχθούν μαζί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Max Verstappen επικεφαλής.

Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3, ο Sergio Perez ήταν ο οδηγός που κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα απ’ όλους, με διαφορά μόλις 19 χλστ. του δλ. από τον ομόσταυλό του. Αμφότερες οι Red Bull βρέθηκαν περίπου 3 δέκατα του δλ. εμπρός από τις Mercedes.

Ωστόσο, στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Lewis Hamilton κατάφερε να καλύψει αυτή τη διαφορά και να βρεθεί στην προσωρινή pole, μέχρι ο Verstappen να ολοκληρώσει την τελική του προσπάθεια.

Μάλιστα, στις τελευταίες στροφές του γύρου του Ολλανδού είχε αρχίσει να ψιχαλίζει. Ο ίδιος πιστεύει ότι έχασε λίγο χρόνο εκεί. Ο Perez, που τον ακολουθούσε στην πίστα, ήταν σίγουρος ότι αυτές οι ψιχάλες επηρέασαν αρνητικά την επίδοσή του, η οποία ήταν μόλις 15 χλστ. του δλ. πιο αργή από αυτήν του Hamilton.

 

Εντέλει, ο Μεξικανός κατέληξε στην 3η θέση, εμπρός από τον Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός θα εκκινήσει αύριο 9ος, αφού έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων λόγω χρήσης 6ου κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Bottas δήλωσε ότι το τελικό τμήμα του γύρου του δεν πήγε καλά, επειδή είχε μερικά μπλοκαρίσματα και υποστροφή, καθώς τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση στο τέλος του γύρου.

H πορεία του Σαββατοκύριακου πήγε αντίθετα για τις δύο κορυφαίες ομάδες. Όπως δήλωσε ο Hamilton, η Mercedes ξεκίνησε πολύ καλά στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στη συνέχεια είδε την απόδοση της W12 να φθίνει σταδιακά σε κάθε διαδικασία δοκιμών.

Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι το στήσιμο του μονοθεσίου ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το FP1, όπως δήλωσε το επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Mercedes, James Allison. Ο Βρετανός, αποκάλυψε ότι η ομάδα πειραματίστηκε αρκετά κατά τη διάρκεια των δύο ημερών με τις ρυθμίσεις, αλλά κατέληξε και πάλι σε κάτι πολύ κοντινό με την αρχική λύση.

Ο Hamilton δήλωσε επίσης ότι η Mercedes έχασε έδαφος σήμερα, που η κατεύθυνση του ανέμου είχε αλλάξει.

Στον αντίποδα, η Red Bull δεν είχε έρθει στο Austin με καλό στήσιμο την Παρασκευή, αλλά κατάφερε σταδιακά να το βελτιώσει, για να βρεθεί εμπρός από την Mercedes, όσον αφορά την απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο.

O Verstappen δήλωσε ότι κυνηγούσε όλο το διήμερο την ιδανική ισορροπία στο μονοθέσιό του και ήταν πολύ ευχαριστημένος που κατάφερε να πάρει την pole position την τελευταία στιγμή, όπως ακούστηκε και στον ασύρματο.

Αντιθέτως, ο Hamilton απολογήθηκε στην ομάδα, πιθανότατα γνωρίζοντας ότι είχε κάνει κάποια λάθη στην τελική του προσπάθεια. Η έξοδός του από τις στροφές 11 και 20 δε φάνηκε να είναι ιδανική.

 

Με τη βελτίωση του στησίματος, η αυτοπεποίθηση των οδηγών της Red Bull αυξήθηκε, γεγονός που βελτίωσε και τους χρόνους τους. Μια από τις ανησυχίες της Red Bull ήταν το γεγονός ότι υπήρχε μια ρωγμή στην πίσω αεροτομή του μονοθεσίου του Verstappen, την οποία οι μηχανικοί επισκεύασαν μερικά λεπτά πριν την έναρξη του Q1, ενισχύοντας το πτερύγιο.

Ο διευθυντής της Red Bull υπέθεσε ότι ενδέχεται ο Ολλανδός να χτύπησε κάτι στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς δεν υπήρχαν αντίστοιχα προβλήματα στο μονοθέσιο του Perez. Στόχος της Red Bull για αύριο είναι να βρεθεί ο πολύ καλός, μέχρι στιγμής στο Austin, Perez, εμπρός από τον Hamilton.

Αμφότερες οι Red Bull εκκινούν από την καθαρή πλευρά της πίστας, στην αγωνιστική γραμμή δηλαδή, αλλά ο Hamilton βρίσκεται στην εσωτερική για την πρώτη στροφή. Ωστόσο, ο Βρετανός τόνισε ότι οι Red Bull πραγματοποιούν καλύτερες εκκινήσεις φέτος.

Επίσης, ο Hamilton ανέφερε ότι θα είναι μόνος του στη μάχη με τις Red Bull, καθώς ο Bottas θα εκκινήσει 9ος.

Το μονοθέσιο που θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά του στον αγώνα, θα έχει το προβάδισμα, καθώς η θερμική καταπόνηση των Pirelli του πίσω άξονα, θα είναι ο περιοριστικός παράγοντας στον αγώνα, όπως δήλωσε ο Allison.

Ferrari και McLaren έδωσαν σκληρή μάχη για την επικράτηση, πίσω από τα τέσσερα κορυφαία μονοθέσια. Εντέλει, η ιταλική ομάδα κέρδισε τη μάχη, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της βρέθηκαν εμπρός από αυτούς της McLaren.

Αυτό εξέπληξε τους ανθρώπους του Maranello, καθώς πίστευαν ότι η McLaren θα είναι ταχύτερη στο Austin. O Charles Leclerc, που σημείωσε τον 5ο ταχύτερο χρόνο, είχε αντιμετωπίσει δυσκολίες με την απόδοση των πίσω ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές.

Για να ανακτήσει την αυτοπεποίθησή του πίσω από το τιμόνι της SF21, ο Μονεγάσκος έκανε περισσότερους γύρους στο Q1.

H Ferrari ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση για τους δύο οδηγούς της στο Q2. Ο Leclerc βγήκε εξαρχής στην πίστα με τη μέση γόμα, ενώ ο Carlos Sainz έκανε την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή, και τη δεύτερη με τη μέση.

Αν και ο Ισπανός δεν πίεσε στο όριο, στο γύρο του με τη μαλακή γόμα, δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του με τη μέση, καθώς η ένταση του ανέμου αυξήθηκε, επηρεάζοντας τους χρόνους πολλών οδηγών.

Μια πνοή ανέμου στην πρώτη στροφή, κόστισε αρκετό χρόνο στον Sainz, στο γύρο του με τη μέση γόμα. Συνεπώς, ο Ισπανός είναι αναγκασμένος να εκκινήσει τον αυριανό αγώνα με τη μαλακή γόμα, γεγονός για το οποίο δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος.

Στο Q3, o Sainz έχασε χρόνο στο τρίτο τμήμα της πίστας. Ο Ισπανός δήλωσε ότι επειδή η McLaren είναι πιο ευγενική προς τα ελαστικά της, θα έχει περισσότερη ευελιξία όσον αφορά τις στρατηγικές επιλογές της στον αγώνα.

Οι δύο McLaren θα παραταχθούν πίσω από τις Ferrari στην εκκίνηση, με τον Daniel Ricciardo να είναι βρίσκεται από τον Lando Norris. O Αυστραλός ήταν ευχαριστημένος από την απόδοσή του, σε αντίθεση με τον ομόσταυλό του.

Ο Norris δήλωσε ότι πίεσε υπερβολικά στις τελευταίες στροφές της τελικής του προσπάθειας, χάνοντας χρόνο, ενώ θα έπρεπε να είναι πιο συντηρητικός, καθώς τα ελαστικά είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση στο τέλος του γύρου.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι οδηγοί της AlpaTauri. Το ιταλικό μονοθέσιο δεν είχε την ταχύτητα να προκαλέσει τις McLaren. Ο Yuki Tsunoda (10ος) είναι ο μοναδικός από τους πρώτους 10, πέραν του Sainz, που θα εκκινήσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα.

Ο Esteban Ocon (11ος) θα είναι ο πρώτος εκ των οδηγών που θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση. Ωστόσο, η βοήθεια του Fernando Alonso, που έδωσε στο Γάλλο slipstream στην πίσω ευθεία, δεν ήταν αρκετή για να του επιτρέψει να προαχθεί στο Q3.

Επειδή η Alpine είχε διαπιστώσει από την Παρασκευή ότι, για λόγους που δεν έχει ακόμα κατανοήσει, δεν είναι ανταγωνιστική στο Austin, αποφάσισε να τοποθετήσει 4η φετινή μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Alonso. Ο Ισπανός θα εκκινήσει προτελευταίος, εμπρός από τον George Russell, του οποίου ο χρόνος στο Q2 διαγράφηκε λόγω παράβασης ορίων πίστας.

Ο Βρετανός οδηγός της Williams έχει και αυτός ποινή λόγω 4ης μονάδας ισχύος, όπως και ο Sebastian Vettel, που κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τους τρεις αυτούς οδηγούς και θα εκκινήσει 18ος._Φ.Λ.

 

Σειρά εκκίνησης.

Ταχύτεροι χρόνοι επιμέρους τμημάτων πίστας.

Υψηλότερες ταχύτητες.

Σύγκριση τηλεμετρίας Hamilton και Perez.