H Stellantis αναμορφώνει το εργοστάσιό της στο Τορίνο σε κόμβο ηλεκτροκίνησης
Το εργοστάσιο Mirafiori θα αποτελέσει το κατασκευαστικό κέντρο ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis στην Ιταλία.
Η Stellantis σχεδιάζει να αναμορφώσει το κεντρικό εργοστάσιό της στο Τορίνο της Ιταλίας σε κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων, μεταφέροντας στο Mirafiori την παραγωγή δύο ηλεκτρικών μοντέλων Maserati.
Η κίνηση αποσκοπεί στην αύξηση της αποδοτικότητας και τη διασφάλιση θέσεων εργασίας, όπως αναφέρουν οι ιθύνοντες της Stellantis, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στην πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων.
H Stellantis θα «φέρει» στο Mirafiori μια νέα ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα για την κατασκευή σεντάν οχημάτων της Maserati από το 2022 έως και το 2024, καθιστώντας το εργοστάσιο, στο οποίο η Fiat ήδη παράγει το ηλεκτρικό 500, το κέντρο ηλεκτροκίνησης του ομίλου στην Ιταλία.
Το εργοστάσιο Mirafiori είναι το ιστορικό κατασκευαστικό κέντρο της Fiat απασχολώντας περίπου 50.000 εργαζόμενους στην ακμή του τη δεκαετία του ‘70, όταν και παρήγαγε περισσότερα από 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Το εργοστάσιο κατασκευάζει αυτήν τη στιγμή την Maserati Levante καθώς και το νέο Fiat 500.
Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica ανέφερε ότι η Stellantis θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή συμβατικού Fiat 500 στο Mirafiori μειώνοντας τον όγκο παραγωγής του τελευταίου στο Tychy της Πολωνίας.
Την ίδια στιγμή, η Stellantis αναμένεται να έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει στο Mirafiori συμβατικούς, υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες.
Η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και του Groupe PSA, θα κατασκευάσει τα σεντάν Maserati Ghibli και Quattroporte στο Mirafiori, μεταφέροντας την παραγωγή των δύο μοντέλων από το γειτονικό εργοστάσιο του ομίλου στην τοποθεσία Grugliasco.
Και οι 1.100 εργαζόμενοι στο Grugliasco θα μετακινηθούν στο Mirafiori έως το 2024 χωρίς συνολικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας στην περιοχή, δήλωσε η Stellantis, χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες για το μέλλον του εργοστασίου στο Grugliasco μετά από αυτήν την ημερομηνία.
«Η Stellantis εργάζεται με αποφασιστικότητα και ειλικρίνεια για να προβλέψει και να προετοιμαστεί για την ενεργειακή μετάβαση όλων των ιταλικών βιομηχανικών εγκαταστάσεών της», ανέφερε χθες η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωσή της.
Ο στόχος όλων των παραπάνω είναι να βελτιωθούν οι επιδόσεις στα εργοστάσια «για να δοθεί στη χώρα ένας στρατηγικός ρόλος μεταξύ των κύριων εγχώριων ευρωπαϊκών αγορών του ομίλου», δήλωσε η Stellantis.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε στα ιταλικά συνδικάτα τον Φεβρουάριο που μας πέρασσε ότι το κόστος παραγωγής στα εργοστάσια της Fiat στην Ιταλία ήταν έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τα εργοστάσια της PSA στη Γαλλία ή την Ισπανία, κυρίως λόγω των χαμηλότερων πωλήσεων και όχι εξαιτίας του υψηλού κόστους εργασίας.
Τον Ιούνιο, η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να αναδιοργανώσει την παραγωγή στο εργοστάσιο Melfi στη νότια Ιταλία, τη μεγαλύτερη εγκατάσταση της εταιρείας στη χώρα. Όπως έχει ανακοινωθεί, σε αυτή ο όμιλος θα κατασκευάσει τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα της μεσαίας κατηγορίας, για διαφορετικές μάρκες, με αρχή το 2024.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δήλωσε τον Ιούλιο που μας πέρασε ότι θα κατασκευάσει ένα από τα τρία ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στο Termoli της Ιταλίας, 300 χιλιόμετρα ανατολικά της Ρώμης – σε αυτό το εργοστάσιο κατασκευάζει σήμερα κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Για το θέμα αυτό ο υπουργός βιομηχανίας της Ιταλίας δήλωσε ότι γίνεται μια «τεράστια προσπάθεια» για την υποστήριξη της πρωτοβουλίας δημιουργίας ενός Gigafactory στο Termoli με δημόσια κεφάλαια.