Δίνοντας ξανά ζωή στην Porsche 962 C του Hans-Joachim Stuck
Ο Hans-Joachim Stuck έπρεπε να περιμένει σχεδόν 35 χρόνια για να συναντηθεί ξανά με την πλήρως ανακατασκευασμένη Porsche 962 C, στο κέντρο εξέλιξης της γερμανικής εταιρείας στο Weissach.
Η εικονιζόμενη Porsche 962 C του τμήματος Porsche Heritage & Museum έχει πλέον επανέλθει στην αρχική της κατάσταση ύστερα από ενάμιση χρόνο επίμονων εργασιών αποκατάστασης από τους ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας.
«Είναι σαν να επιστρέφεις σπίτι σου», δηλώνει με χαμόγελο ο Hans-Joachim Stuck, ακουμπώντας το αριστερό φτερό του αυτοκινήτου. Από τη μεριά, ο Achim Stejskal, επικεφαλής της Porsche Heritage & Museum, επισημαίνει: «Με την οργάνωση αυτής της επανένωσης μετά από περισσότερες από τρεις δεκαετίες, δεν έχουμε εκπλήξει μόνο τον Hans-Joachim Stuck, αλλά έχουμε κάνει κι ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο. Η ιστορία που περιβάλλει την 962 C είναι μοναδική».
Στο Κέντρο Εξέλιξης της Porsche στο Weissach, εκεί όπου το συγκεκριμένο αγωνιστικό όχημα κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1987, ο Hans-Joachim Stuck συναντά επίσης τον μηχανικό της εποχής του, Norbert Singer, καθώς και τον σχεδιαστή Rob Powell, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το μαύρο/κίτρινο/κόκκινο livery του αυτοκινήτου.
Φέτος συμπληρώνονται 35 χρόνια από τότε που ο 70χρονος σήμερα Hans-Joachim Stuck κέρδισε με την 962 C το διάσημο ADAC Würth Supercup έχοντας προηγουμένως δοκιμάσει κατά διάρκεια της πρώτης σειράς αγώνων των πρωτοτύπων της κατηγορίας Group C, το νέο – την εποχή εκείνη – κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) της Porsche.
Ο Hans-Joachim Stuck συμμετείχε ο ίδιος στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. «Είμαι μεγάλος θαυμαστής του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK και είμαι περήφανος που μπόρεσα να το δοκιμάσω τότε στην 962. Το να μπορώ να κρατώ τα χέρια μου στο τιμόνι όταν αλλάζω ταχύτητες με τέρμα γκάζι με έκανε να νιώθω υπέροχα», δηλώνει ο Hans-Joachim Stuck.
Η εμφάνιση του οχήματος άλλαξε πριν από τον δεύτερο αγώνα, τα 200 μίλια του Norisring 200, όταν η Shell ανέλαβε ως βασικός χορηγός. Η Porsche, την επόμενη κιόλας χρονιά, συνέχισε να δίνει το «παρών» στους αγώνες με την 962 C και τον Hans-Joachim Stuck, ο οποίος υπερασπίστηκε με επιτυχία τον τίτλο του στο Supercup. Αυτή η 962 C ξεκίνησε στη συνέχεια τον δεύτερο κύκλο ζωής της, ως αυτοκίνητο δοκιμών στο τμήμα αεροδυναμικής εξέλιξης στο Weissach, και εν συνεχεία ως όχημα αναφοράς για την εταιρική συλλογή του Γερμανού κατασκευαστή.
Υπεύθυνοι για την ανακατασκευή της εμβληματικής Porsche 962 C ήταν οι Armin Burger και Traugott Brecht. «Είχαμε το αυτοκίνητο αυτό στην αποθήκη. Στη συνέχεια, πριν από ενάμιση χρόνο, αποφασίσαμε να το βγάλουμε από εκεί, να το μεταφέρουμε στο Weissach και να αρχίσουμε να δουλεύουμε σε αυτό. Η συνεργασία με άλλα τμήματα της Porsche ήταν εξαιρετική. Βρήκαμε σχεδόν όλα τα εξαρτήματα που χρειαζόμασταν σε ακτίνα μόλις 30 μέτρων», δηλώνει ο Armin Burger.
Οι ειδικοί της Porsche αρχικά ανακατασκεύασαν πλήρως το κάτω μέρος της 962 C, άλλαξαν τη διάταξη των ψυγείων και έκαναν πολλές άλλες προσαρμογές στο αμάξωμα. Σε αντίθεση με την 956, η 962 C έχει μεταξόνιο που ήταν 120 χιλιοστά μεγαλύτερο και πεντάλ τοποθετημένα πίσω από τον εμπρός άξονα.
Η συγκεκριμένη 962 C με το Νο 17 έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνισή της πριν από λίγες εβδομάδες στην εκδήλωση Sound Night του Porsche Museum, ενώ προγραμματισμένες είναι πολλές ακόμη εμφανίσεις για το 2022. «Η 962 C ήταν ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που μου επιτράπηκε να οδηγήσω μόνος μου, χωρίς ομόσταβλους και με τις ρυθμίσεις που ήθελα. Ποτέ δεν ξεχνάς ένα τέτοιο αυτοκίνητο», καταλήγει ο Hans-Joachim Stuck Stuck.
Η Porsche 962 Group C ήταν στην πραγματικότητα μια αναβαθμισμένη 956, μιας και ελάχιστα διέφερε από εκείνη. Η μεγαλύτερη υπηρεσία που πρόσφερε η Porsche 962 στην τεχνολογία και τους αγώνες ήταν το PDK (Porsche Dual Kupplung) κιβώτιο. Επρόκειτο για ένα επαναστατικής σύλληψης ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που καταργούσε οριστικά τον κλασικό μοχλό αλλαγής, καθώς δύο μπουτόν στο τιμόνι, ένα για να ανεβάζεις κι ένα για να κατεβάζεις σχέση, τον αντικαθιστούσαν. Μπορεί σήμερα το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης να είναι μια κοινοτυπία, ειδικά στα αγωνιστικά, όμως αν σκεφθεί κανείς ότι με το PDK οι Porsche 962 κατέκτησαν το πρωτάθλημα του 1986, θα αντιληφθεί πόσο πρωτοποριακά ήταν τότε τα βήματα των Γερμανών.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το κιβώτιο PDK ζύγιζε μόλις 34 κιλά…
Διαβάστε επίσης: Αφιέρωμα – Porsche 962